El Anuncio Clasificado.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo tener The Verb “To Have”.
Advertisements

El pretérito Spanish.
SECRETARIA DE EDUCACION PÚBLICA
Capítulo 5A Trabajo y Comunidad. classified ad el anuncio clasificado.
Authorization Form for the 11 th Annual Latino Youth Conference Student Information: Student Name: __________________________________________________________________________.
CH 5 Primera Vista Vocabulary Pg 89. El cliente Seguir (como continuar)
Trabajo y comunidad Capítulo 5-1.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
Pretérito preterite. The preterit tense refers to a specific past action performed. 1. At a fixed point in time. 2. A specific number of times. 3. During.
I. Repaso: ¿Qué es el Se Impersonal? We use Se to avoid specifying a person who is doing the action in the verb. Aquí se habla español. Se vende fruta.
Classroom Expressions
PRUEBA DE UBICACION PARA HISPANOHABLANTES
¿Cuál es tu número de teléfono?
4.1 Continuidad en un punto 4.2 Tipos de discontinuidades 4.3 Continuidad en intervalos.
is the number for CureTB. The phone number for TBNet ( ) should only be added on the blank line if the patient indicated that.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Saber vs Conocer “to know”. In Spanish, there are two words for the verb “to know” Saber Yo sé Nosotros sabemos Tú sabes Él, ella, Usted sabe Ellos, ellas,
Español 3 Sra. Carpinella.  Because each tense is used for very specific things, there are some key words that indicate whether you would use the imperfect.
This activity will help you to master the key verbs of this chapter (4B). There is no way you can understand this chapter if you don’t know all these verbs.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es martes el 8 de octubre.  1. ¿Cuántos años tiene tu mejor amigo?  2. ¿De dónde es tu mejor amiga?  3. ¿Dónde te gusta ir con tus amigos?  4.
Classroom Language.
The Future Tense:.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
SP3 Chp. 5 Vocabulary A Primera Vista #1 P. 206 cumplir con to carry out, to perform.
Verbos soler (suelo, sueles, etc…) presentarse solicitar seguir (sigo trabajando, sigues…) encargarse atender (atiendo, atiendes…) repartir cumplir reparar.
CAMPAMENTO DE PREPARACION PARA KINDER PARA NIÑOS EMPEZANDO KINDER  QUE: AYUDAR EN LA PREPARACION PARA KINDER DE SU NIÑO  CUANDO: JUL 27-AGO.
Vocabulario de Capítulo 5 Jo Downes & Jeremy Crowe Period 6.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Personal Information & Shall I Introduce You? In this lesson you will learn to: Ask and state address Ask and state telephone number Ask and state .
Thank you for taking my classes
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 11 de enero del 2012
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 11de abril del 2013 Propósito # 45: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
10/22/14 Proposito 17B: ¿Cuales son los articulos indefinidos?
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Es una ____ que han organizado los jóvenes para apoyar a la gente sin hogar. – Ciudadanía – Referencia – Salvavidas – Marcha marcha (Cierto o Falso) Un.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Buenos días, ¿señorita Milán? Soy la Señora Tomás de la compañía Conteca. Me gustaría hablar con Usted acerca de su solicitud para el puesto de recepcionista.
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
Cap í tulo 5 Vocabulario A cumplir con to carry out, to perform.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
“Portal para Padres” CPS - Parent Portal “Portal para Padres” CPS - Parent Portal Marie Sklodowska Curie Metro H. S. - GEAR UP Maribel Gómez / Esperanza.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 39 – 5/4 – 5/8. 1.
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
How to donate on ? ¿ Cómo donar en ?
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
Rogers School District When: Saturday, October 25th Time: 9 am to 2 pm Where: Annex-2922 South First Street, Rogers Paper work will be done at the clinic;
Haga Ahora Quiz #1. Vocabulario Nombre – Name Primer – First Segundo – Second, Middle Apellido – Last name Fecha de Nacimiento – Date of birth Dirección:
Both saber and conocer mean “to know.” You use saber to talk about knowing facts or information. Nadie sabe la fecha del examen. ¿Saben Uds.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Listen and Identify On your desks, write down numbers 1 through 8. Look at the illustration on the next slide. You will hear a series of statements, each.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
EL PRETÉRITO 2.2 A.  Preterit tense  The preterit tense is used to tell what happened or what you did. (To talk about a past action)
Los Mapas y Los Números Para Empezar. Directions You will visit map posters hanging on the walls. Your job is to write out the number (spelled correctly!)
Spanish 10/6 Ms. Wrigley. Spanish 1 TEST (Tue/Wed) Greet someone and ask how they are. Talk about how you are doing. Say where you are from & ask someone.
Habla de carreras: experiencia personal y el lugar de trabajo
3_Realidades – Vocabulario y Gramática
SP3 Chp. 5 Vocabulary A Primera Vista #1
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Chp. 5 Vocabulary.
Transcripción de la presentación:

El Anuncio Clasificado

Los Beneficios

El cliente / la clienta

un empleado

El dueño

El/La gerente

La compañía

La fecha de nacimiento 20/10/71

el puesto

El salario / el sueldo

un empleo job

La solicitud de empleo PERSONAL INFORMATION: First Name _____________________________ Middle Name ___________________________ Last Name _____________________________ Social Security Number ____________________ Street Address _______________________________________________________ City, State, Zip Code _______________________________________________________ Phone Number (___)___________________________________ Are you eligible to work in the United States? Yes _______ No_______ If you are under age 18, do you have an employment/age certificates? Yes ___ No ___ Have you been convicted of or pleaded no contest to a felony within the last five years? Yes_______ No_______ If yes, please explain: _________________________________________ __________________________________________________________

A tiempo parcial de 10:00 hasta 15:00

A tiempo completo de 8:00 hasta 17:00

Reparar

Seguir (e>i) + (gerund)

Solicitar

Repartir

Encargarse de