Para hacer ahora 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you greet someone.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bienvenidos a la clase de español
Advertisements

Spanish 1 Sra. Lear 8 de septiembre. There are different ways to say How are you:? in Spanish. Weather meeting someone for the first time or saying hello.
Saludos.
Informal and Formal Greetings
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
¿Cómo se llama él (ella)?
Greetings and Farewells
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
How would you greet a friend at these times?
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Los saludos y las despedidas
Los Saludos y Las Despedidas
+ Realidades Para Empezar. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación S –
Chapter 1 Empecemos Vocabulary 1.1.
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Los saludos y las despedidas
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Saludos (greetings) ¡Buenos días! – Good morning!
When greeting someone it is customary to shake hands.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Capítulo 1 Pronouns w/ Subjects ¿Preguntas?La CulturaSentences!Greetings & Goodbyes
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
Spanish 1 Sra. Lear 17 de septiembre. There are different ways to say How are you:? in Spanish. Weather meeting someone for the first time or saying hello.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
1.2 Greetings.
Avancemos Preliminary Chapter Greetings and Intro to Spanish.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
Capitulo 1 Vocabulario.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
Fondo cultural Social relations are somewhat more formal in Spanish-speaking countries than in the United States, since new acquaintances usually greet.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Greetings/ Introductions Los Saludos. Good Morning – Buenos días To say Good Morning you say “ Buenos días.” Before 11AM you use “Buenos días.”
La fecha: Hoy es lunes el dieciocho de noviembre. La meta: ¿Cómo se llama él? ¿Y ella? Hagan Ahora Paquetes página 12 – Dibujen como se sienten ahora.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
1.2 Greetings Materials: Text pg. 3.
Match the following greetings/goodbyes to their definition
Para hacer ahora 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you greet.
Para hacer ahora 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you greet.
1.2 Greetings.
Capítulo 1 Lección B Vocabulario I
Trabajo de entrada #4 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you.
Para hacer ahora Make a list of the following in your notebook:
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Greetings saludos.
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Repaso Unidad 1 Prueba 1. Repaso Unidad 1 Prueba 1.
Transcripción de la presentación:

Para hacer ahora 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you greet someone in Spanish at this time? 3) How would you ask someone 15 years old how they are feeling today? 4) How would you say goodbye to someone if you are planning on seeing them again tomorrow? 5) Which greeting can you use no matter what time of day it is? Which farewell can you use no matter what time of day it is?

Un repaso Greetings: – Anytime: – Morning: – Afternoon: – Night:

Un repaso How to ask someone how they are feeling today: – Someone your age/younger/ “on your level”: – Someone older than you/someone you want to show respect to:

Un repaso Emotions: –

Un repaso Farewells: – Anytime: – If you will see them again soon: – If you will see them later: – If you will see them tomorrow:

Classroom Conversations

Hoy es el 12 de septiembre.

La cita del día

El objetivo Each learner will demonstrate the ability to: – Ask someone else his/her name – State someone else’s name – State his/her own name

Asking someone else his/her name If the person is your age, younger or on your “level”: – ¿Cómo te llamas? If the person is older than you and/or is someone to whom you would like to show respect: – ¿Cómo se llama?

Más práctica How you would ask the following people their names? – 1) Your classmate – 2) Your teacher – 3) Your principal – 4) A child at a day care center – 5) An elderly store clerk – 6) Your sister/brother – 7) A fifth grader

Más práctica How you would ask the following people their names? – 1) Your boss – 2) Your younger sister’s friend – 3) A small child at a park – 4) The governor of New Jersey – 5) A man interviewing you for a job – 6) A second grader – 7) A guest speaker in our classroom

How to respond Me llamo …

Por ejemplo ¿Cómo te llamas? – Me llamo José Castillo. ¿Cómo te llamas? – Me llamo Sara Rodríguez. ¿Cómo se llama? – Me llamo Miguel Montes. ¿Cómo se llama? – Me llamo María Ávila.

Más práctica A five year old  Michelle Obama – A teenage girl  A friend of a friend named Carly – A Spanish I student  Mr. Pineda – A principal  A new student named Carlos –

Más práctica 1) A fifth grade student  Mr. Pagano – 2) Miss Holland  Mrs. Cardona – 3) Usher  Beyonce – 4) An elementary school student  The president –

Stating someone else’s name Él se llama ________________ Él se llama Barack Obama. Él se llama Adam Levine. Ella se llama _____________ Ella se llama Taylor Swift. Ella se llama Sonia Sotomayor.

Más práctica State the name of each person below in a complete sentence

Nombre vs. Apellido NombreApellido WendyHolland BarrackObama OprahWinfrey TaylorSwift KanyeWest Mi nombre es _____________. Mi apellido es _____________. Él se llama Adam Levine.

Un repaso