Examen Lección Preliminar pgs

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
?.
Advertisements

Lunes el 1 de febrero. ALC 8 Objetivo: aprender el verbo estar. Conjuga estar por las personas apropriadas. Objective: To learn the verb estar. Conjugate.
. Fill in the blank with the correct form of the verb. Be sure the verb has the appropriate ending.
Me llamo __________ Clase 9IM La fecha es el 5 de abril del 2013 Propósito # 43 : ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
More Stem-Changing Verbs eie o ue Querer – to wantpoder- to be able to Preferir – to preferdormir – to sleep Querer, Poder & Preferir are followed by.
Tarea 8.1 Preterite of stem-changing verbs
Yo me peino. Tú te peinas. Él se peina. Nosotros nos peinamos.
Unit # 2: Por una vida sana
Esquema del examen de la lección preliminar
A mí _____ gusta el pastel. ¿____ gusta el helado a ti? A Carlos ____ gustan los deportes. A Carlos y a mí _____ gusta tocar la guitarra. A los estudiantes.
Hoy es lunes, el 28 de noviembre de 2011.
TEMA: Repaso de la conjugación de los verbos CCSS L.3.1- Demonstrate command of the conventions of standard Spanish, grammar, and usage when writing and.
Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the action The.
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
Chapter 4 – Practice #1.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Capítulo 1A Stem- Changing Verbs (shoe verbs). Stem – part of the infinitive that is left after you drop the endings Poder- to be able to.
Repaso III Vocabulary Asking Questions Expressing possession (possessive adjectives & using de) Expressing dates Making comparisons Conjugating regular.
Hoy es el lunes 26 de enero de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El viernes pasado.
Lección Preliminar Español 2
8 Es el 15 de septiembre. ir, dar, estar ¿Ser o estar?
Unit 4A, 4B Los pasatiempos ¡ Me gusta nadar en el verano! ----¡ A mí tampoco! ( ¡ A mí también!)
EL PRESENTE You use the Present to talk about things that happen now.
5/11/2015 To talk about what someone is or isn’t going to do, use the present tense of ir with a followed by an infinitive. ¿Vas a estudiar? Are you going.
El lunes 21 de abril de 2014 Trabajo de entrada Fill in the blanks by conjugating the verb according to the subject & translate each sentence. 1. Tú __________.
Translate to Spanish: 1.to play videogames 2.to play baseball 3.to go fishing 4.to go shopping 5.to play volleyball 6.to play basketball 7.to go to a party.
Vocabulario VerbosGustar Ir + a + lugar Popurrí.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Jeopardy Ser -Ar, -Er, y -Ir Verbs LugaresTener y Ir Vocabulario Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Hoy es el lunes 18 de mayo de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El sábado pasado.
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
Para empezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Conteste las preguntas en español. Escriba tres oraciones completas. ¿Qué vas a hacer después de la.
Hazlo ahora para los estudiantes
Hazlo ahora para los estudiantes
El verbo venir.
-er / -ir verbs Present Tense The stem of –er and –ir verbs is formed by dropping the infinitive ending (-er or –ir). Comercom- Beberbeb- Vendervend-
1 Present tense conjugations of regular –IR verbs Los Verbos Regulares.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Entrada: ¿Qué quieres? [En el libro importante] Answer the questions in Spanish sentences using the pictures. Español 2 El 8 de noviembre de ¿De.
Repaso para el examen de espanol II leccion preliminar
Examen de unidad 1 leccion 2
5.2-1 Both Spanish and English use the present progressive, which consists of the present tense of the verb to be and the present participle of another.
REVIEW QUIZ 1.1 SPA II 30 POINTS. VOCABULARIO 1.1 PAGE POINTS Montar en bicicletajuegan al ajedrezme levanto Prefiereir de comprasextrovertidos.
Present Tense of regular –ar, -er, and –ir verbs.
C1g1 Español 2. Los Verbos Irregulares What is special about SER, IR and ESTAR? – They are very irregular verbs. There are no other verbs in the present.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Gustar-like verbs Para y Piensa box on p Irregular yo Verbs: Read p. 149 & complete each sentence with the yo form of tener, hacer, saber, or conocer.
VÁMONOS Llena los espacios… 1. Juan ____________ (estudiar) en la clase de español. 2. Pablo y yo ________ (leer) el libro de Harry Potter. 3. Tú ________.
Gramática- Repaso The verb ir And ir + a + infinitive 1A- p.11.
Write the subject pronoun that you would use to talk about each of the following people. Modelo: José _él_ 1. Fernando y Luis __________ 2. María y yo.
Translate to Spanish: 1.to play videogames 2.to play baseball 3.to go fishing 4.to go shopping 5.to play volleyball 6.to play basketball 7.to go to a party.
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
Complete the following sentences with a place. 1.Yo hago ejercicio en… 2.Yo nado en… 3.Yo veo películas en… 4.Yo leo libros y estudio en… 5.Yo voy de compras.
Haga Ahora Make 5 sentences using AR, ER, IR ending verbs with different subject pronouns.
Capítulo 3 Sección 2. ¿Qué haces los fines de semana? Los fines de semana … Los sábados … Los domingos … Cuando hace buen tiempo …
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
28 de enero del 2015 Bellwork: Use vocabulary Ch 7, translate 5 first words and write a complete sentence.
Choose the best vocabulary Word or phrase to fill in the blanks. 1. Magdalena no hace nada. Es una persona muy ________. 2.Carmen hace ejercicios todos.
VÁMONOS Escribe las frases y llena los espacios. 1. Juan ____________ (estudiar) en la clase de español. 2. Pablo y yo ________ (leer) nuestro libro de.
-ER and –IR Verbs.
Stem-Changing Verbs ¿Cómo te va? Unit 6. Reviewing Regular Verbs What is an infinitive verb? An infinitive verb, is a verb that has not been conjugated.
Essential Questions for Ch. 7.2 How can we talk about what we “are going” to do? How can we talk about what we “plan” to do? How can we talk about what.
Español 1 viernes, el 19 de abril Tarea: GOOGLE VOICE La parte de hablar 1-5 Examen 4.1 lunes.
Irregular Yo-form Verbs. Choose one verb to fill in both blanks. The verb may need to be conjugated differently for each blank. 1)Yo ____________ de la.
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
Transcripción de la presentación:

Examen Lección Preliminar pgs. 14-28

Vocabulario 1-6 Stem changing verbs and regular verbs 7-21 Ser, estar, tener 22-29 More conjugation 30-36 Reading-True of False 37-40 10 points: Use ir+a+place and ir+a+infinitive to answer these questions: 1. ¿Adónde vas después de la escuela hoy? 2. ¿Qué vas a hacer el sábado?

Vocabulario A. tengo B. leer C. pasar -Raúl: ¿A ti qué te gusta hacer, Marta? -Marta: A mí me gusta ____ un buen libro. También, me gusta escribir ____ electrónicos a mis amigos. Y a ti, Raúl, ¿qué te gusta hacer?

Stem-changing verbs Rafael is telling Sergio about his plans. Fill in the blanks by conjugating the verb in parentheses in the present tense to match the underlined subject. Yo ____ (querer) almorzar con Lali y Marga mañana. Ellas ____(preferir) ir de compras al centro comercial.

ser, estar, tener Ana Laura tells Cristina about Alberto. Use ser, estar or tener in the present tense. Choose the correct verb in parenthesis to match the underlined subject. (8 points) Alberto es muy simpático. Él ____ (tiene/es) diez y siete años; Él ____ (tiene/está) en el equipo de fútbol. Él siempre (está/es) contento.

Conjugate the verb (mixed-regular and stem changing verbs) -Pedro: Carmen, ¿no ____ tú (poder) venir porque estás enferma? -Carmen: Sí, lo siento. ¿Qué ____ (hacer) ustedes?

Lectura ¿cierto o falso? Hola. Me llamo Luci Pereda. Mis padres son de Cuba y vivimos en Miami. _____Los padres de Luci viven en Cuba.

Answer the following questions in complete sentences using ir + a + place for sentence #1 and ir + a + infinitive for sentence #2. (5 points each)   1. ¿Adónde vas después de la escuela hoy? 2. ¿Qué vas a hacer el sábado?