HelloHiWhat´s your name? My name´s…Good-bye Hola ¿Cuál es tu nombre? Mi nombre es… Hasta luego 1 (One)2 (Two)3 (Three)4 (Four)5(Five) UnoDosTresCuatroCinco.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lecciόn preliminar, páginas 22, 23, 25
Advertisements

Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Letters Pronunciación Aproximada. AEi BBi CCi DDi EI FEf GYi/Lli HEich IAi JYei KKei LEl MEm NEn OOu PPi QKiu RAr SEs TTi UIu VVi WDobliu XExs YWai.
BasketballDrumsFlute GuitarPiano BaloncestoTambor/bateríaFlautaGuitarraPiano SoccerSwimmingTennisTrumpetViolin FutbolNataciónTenisTrompetaViolín.
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
Hagan Ahora: Which stars are Latino/a or have Latino Heritage? Can you guess? Alexis Bledel Sara Paxton Pitbull Shakira Tatyana Ali Zoe Saldana Selena.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Greetings and Farewells
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
Don’t Be Late part two With the Angry Family Right. Here we are and it’s only quarter past one!!! WE’RE EARLY!!! Vale ¡Aquí estamos, y sólo es la una.
Asking and answering questions about family members.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
SEÑOR SRIKANTH LA CLASE DE ESPAÑOL ¿Cómo te llamas? Intros and Greetings.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
CircleDiamondHeartOvalRectangle CirculoDiamanteCorazónOvaloRectángulo SquareStarTriangle CuadradoEstrellaTriangulo.
ENGLISH UNIT 1 LEVEL 1 07/05/2015UNIT 1- LEVEL 11.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Give information about routines in present
Classroom Language.
+ Realidades Para Empezar. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación S –
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
1 to 10 in Mandarin Chinese Del 1 al 10 en Chino Mandarín Pronunciation underneath words La pronunciación debajo de las palabras
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Possessive Adjectives Adjectives DESCRIBE nouns, correct? Well, they can also show possession.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
ONE TWO THREE FOUR FIVE SIX SEVEN EIGHT NINE TEN CLICK THE NUMBERS IN SEQUENCE.
Buenos dias/Tardes Chicos 1.Saquen su Bellwork sheet 2.Empiezen a trabajar.
¡Hazlo Ahora, Español 1! Hoy es __________, el __________ de __________, dos mil catorce ¿Cómo se dice en español? 1. Can I go to the bathroom? 2. Can.
What time is it? ¿Qué hora es?.
Español II.  Doler works like the verb gustar. Conjugating gustar: Step 1  Figure out what is being liked.  If the thing being liked is singular or.
COPY THE RED NOTES DEFINITE ARTICLES. In Spanish all nouns belong to one of two genders: Masculine and Feminine Masculine nouns usually end in “o” and.
What do you already know?
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Usted sabe contar en inglés? Entonces, vamos... Usted sabe contar en inglés? Entonces, vamos...
Preguntas y respuestas
Preguntas y respuestas
BasketballDrumsFlute GuitarPiano BaloncestoTambor/bateríaFlautaGuitarraPiano SoccerSwimmingTennisTrumpetViolin FutbolNataciónTenisTrompetaViolín.
Propósito #73: ¿Cómo eres y dónde estás?. Actividad Inicial: Libro de texto página #48, ejercicio # origen colocación origen colocación.
Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.
Extra Points Activities for La Familia Unit Test
Avancemos 1 – Unidad 2 Lección 1
Subject Pronouns (Pronombres) ALL things have two qualities: which tells us who, and.. PersonNumber which tells us how many Singular Plural.
1 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS Lesson 2 ☞ Hi again! In this lesson we are going to learn different ways of greeting and farewell, as well as how to become.
Capitulo 1 Vocabulario.
Week 18 Spanish II. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
©2010 Teacher’s Discovery Expresiones básicas BasicExpressions.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
1EE 2.2. Where have we already seen “estar?” -¿Cómo estás? -Estoy … (bien/ así, así/ mal)  We’ve already used estar to talk about ___________.  In this.
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
Adjective Agreement. Adjective Agreement (Sing.) To describe one person or thing, use ES + a singular adjective. Ejemplo: 1. El libro es divertido. (The.
Unit 1A Labolengua Possessive adjectives and verbs.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Oral Assessment #1 Introduction and Preparation. Oral assessment #1 - Friday.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Los números ¿Cómo se dice el número 0? How do you say 0? CERO.
El clima En la clase El calendario La hora Saludos y despedidas
CLICK THE NUMBERS IN SEQUENCE
Singular  Plural, Plural  Singular
ENGLISH ORAL TEST 5th Grade. NUMBERS= Fifteen Four Six Twelve One Eleven Nine Ten Eight Two Seven Thirteen Three Fourteen.
ACTIVITY 2 Information, their names, where they are from and what they do for a living.
Transcripción de la presentación:

HelloHiWhat´s your name? My name´s…Good-bye Hola ¿Cuál es tu nombre? Mi nombre es… Hasta luego 1 (One)2 (Two)3 (Three)4 (Four)5(Five) UnoDosTresCuatroCinco 6 (Six)7 (Seven)8 (Eight)9 (Nine)10(Ten) SeisSieteOchoNueveDiez

In this unit we’re going to learn about Personal Introduction and Dialogs. Also about the numbers and genders. En esta unidad aprenderemos sobre introducción personal y diálogos. También sobre los números y géneros. Step 1 Hello! Or Hi! Step 2: Question / Pregunta: What’s your name? Step 3: Answer / Respuesta: My name’s ………………

English (Singular) Español (Singular) BoyNiño GirlNiña English (Plural) Español (Plural) BoysNiños GirlsNiñas