ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Numeros 0 – 100 en espanol If you can count from 1-10 in Spanish, you can count to 100! Try counting from 1 to 10...just click on any number to see.
Advertisements

10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
1 – 999,999,999.
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
ALC 94 Jueves el 10 de febrero. Objetivo I can use my notes to understand and talk about a family tree in the text book.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Making numbers Kaylor Productions. We begin by learning the root words 30 = treinta100 = cien 40 = cuarenta101 = ciento uno 50 = cincuenta113 =
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 94 Jueves el 10 de febrero. Objetivo Yo puedo usar las notas para hacer un borrador de tres generaciones.
Bienvenida Pasa con tu burro Usa las tarjetas de memoria (todos deben tener las tarjetas) Marca el tiempo con el celular/móbil. Escribe el tiempo en el.
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Cardinal Numbers P. 99 Realidades 2 Cardinal Numbers Let’s count! Say the following numbers in Spanish.
To have. Los Objetivos What does “tener” mean? Why do we use “tener”? How do we conjugate “tener”?
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Objetivo What I will learn I will memorize the skit and be able to put it in context. That means I will be able to understand the vocabulary. How I will.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
LOS NÚMEROS Treinta= 30 Treinta y cinco= 35 Cuarenta= 40 Cuarenta y seis= 46 Cincuenta=50 Cincuenta y dos= 52 Sesenta= 60 Sesenta y tres= 63 Setenta=
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
Dates in Spanish:.  For example: 1984 will be read as one thousand nine hundred and eighty-four.  In order to read numbers, you have to know the following:
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
¿Qué hora es?.
2 Es el 8 de septiembre. Los Numeros
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
¿Qué hora es?.
Para hacer ahora Identifiquen los números
0 – 100 (Cero-cien) en español
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
¿Qué hora es?.
La hora.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Transcripción de la presentación:

ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book

objetivo What I will learn I will learn the vocabulary for family relations. I will recognize and know the numbers from I will be able to tell peoples age I will be able to tell what people like to do I will be able to use at least 5 descriptions How I will learn it I will use games I will use reading I will use conversations I will do a word search I will translate I will How I will show what I have learnedHow I will be evaluated I will be able to do the following in Spanish. I will create a family tree book of three generations: Full name, date of birth, place of birth, If they have passed on, date and place of death. I will present my family tree book to my group. I will have a rough draft and a final draft.

objetivo I can identify numbers and the relationships in the family tree for 3 generations.

ALC 93 Contesta 1.¿Cómo se llama tu hermano? 2.¿Cómo se llama tu mamá? 3.¿Cómo se llama tu abuelo? 4.¿Cómo se llama un tío? 5.¿Cómo se llama un primo?

Cornell notes La familia

Los números Diez Veinte Treinta Cuarenta Cincuenta Sesenta Setenta Ochenta Noventa Cien

Practica Read the numbers in Spanish. Or follow the directions on the slide. If you get done before the next slide, raise your hand.

Count 1-20 out loud

Veinte

treinta

Cuarenta

Cincuenta

Cuenta 1-50

sesenta

setenta

ochenta

Noventa

Cien-ciento

Cuenta 1-100

Orange book p 190

Actividad 3 grupos Fórmanse un círculo. 3 Dobla un papel en tres partes. Escribe una palabra asignada en el papel.

Asigna cada persona una palabra de vocabulario. Hijos Padres Tíos Primos Abuelos Hermanos Tías Suegros Cuñados