Telling at what time something happens, Talking about being late or in a hurry, and Describing people and things By: María and Mónica.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Ser and Adjectives.
1 Spanish 150 Refresher Lección Preliminar Course Objectives The verb Ser The verb Gustar The verb form Hay Descriptive adjectives.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Talking About Being Late or in a Hurry!. Vocabulary Date prisaHurry up! Esta atrasado (a). He/She is late.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Español 1 -- Cap Tercer Paso
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Telling Time.
¡Estoy atrasada! ¡Ya son las ocho menos dieciseis y tengo clase a las ocho menos cuarto!
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
-El sábado y el domingo no son aburridos.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Repaso del capítulo 2 Todo el vocabulario de pagina 68.
7 Y 8 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny is tall 2) Amber and Lauren are pretty. 3) Mini me is ugly. 4) I (as in YOU) am ________. Vocabulario.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Articles & Noun- Adjective Agreement Essential Question: How do I use articles and adjectives to agree with nouns?
Los adjetivos ¿Cómo eres tú?.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?” (México y Centroamérica)
Department of Modern Languages. Gramática nueva When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” We reply… “Es la una…”
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Adjectives - Describing things.
Capítulo 3 Día 3 Work on tb pg 85 act Divertido/a Ellos son divertidos. La clase de español es divertida.
01/02/20101 ¡Los libros son de la profesora Butcher! Capítulo 3 – Segundo Paso How to show that something belongs to someone Página 81.
1 Ser “to be” or not “to be”…? 2 Ser en español… verb mean “to be” Irregular conjugations.
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
3 Y 4 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Ser (in all 5 forms) Translate: My friend is big and ugly. She is pretty and dark haired. He is good-looking.
15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario.
Ser : Used 7 different ways in Spanish! “to be” or not “to be”…?
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
El Verbo Ser Ser – to be (in a more permanent sense) –Ex: describing someone’s characteristics, stating the time, stating where you are from IRREGULAR.
Deanna Gemes. ser yosoynosotros/assomos tueresvosotros/assois el/ella/Udesellos/as/Ustedesson estar yoestoynosotrosestamos tuestasvosotros/asestais.
Los adjetivos Adjectives. alto/a alto/a bajo/a bajo/a cómico/a cómico/a serio/a serio/a rubio/a rubio/a moreno/a moreno/a pelirojo/a pelirojo/a simpático/a.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
03/02/20101 ¡Estás atrasada! Capítulo 3 – Segundo Paso Talking About Being Late Or In A Hurry Página 82.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Cómo decir la hora. When we ask what time it is in Spanish, we say… “¿Qué hora es?”
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Español I Capítulo 1 Páginas 1-35 Él Él he Ella she.
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 61 ______ ______ C# 62 ______ ______ C# 63 ______ ______ C# 64 ______ ______ C# 65 ______ ______ C# 66 ______.
1 Y 2 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Necesitar and Querer (in all 5 forms) Translate: First, I want to go to the mall, then I need to meet.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Ser & Estar in the present tense Concordancia Possessive Adjectives Ordinal numbers.
ahora at what time? ¿A qué hora…? from de del de + el (from the)
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Apuntes de gramática Capítulo 3 Día 6. Remember the verb ser? Yo soy Tú eres Él/ella es ¡Soy guapo!
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
Hoy es jueves, el 24 de septiembre Please use your vocabulary to write sentences describing the appearance and personality of each person below. 1.¿Cómo.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
9 de noviembre Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) First, I have Spanish, then I have English, later, I have chemistry. 2) Conjugate: tener (all 5 forms) 
1. Yo __________ rubia. 2. ¿Tú ____________ inteligente? 3. Nosotros ___________ estudiantes de Ripp. 4. Los estudiantes _________ compañeros de clase.
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
17 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny and Bob are ugly 2) Amber and Lauren are big. 3) Channing Tatum is good-looking. 4) I (as in YO)
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Adjective Agreement Adjectives must agree with what they are describing by number (Singular/Plural) and gender (Masculine/Feminine). The adjective will.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
Capítulo 3.3 Los adjetivos y el verbo ser Por Señora Henriques.
Capítulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos.
UNIDAD 1 Etapa 2.
Vocabulario de Capítulo 3:
Telling at what time something happens
Transcripción de la presentación:

Telling at what time something happens, Talking about being late or in a hurry, and Describing people and things By: María and Mónica

At what time vocabulary… de la mañana  in the morning de la tarde  in the afternoon de la noche  in the evening ahora  now en punto  on the dot

Sentences… 9:25 in the afternoon SSon las nueve y veinticinco de la tarde. 10:10 in the morning SSon las diez y diez de la manana. 4:25 in the evening SSon las cuarto y cuarto de la noche.

Continued… 8:05 –right now AAhora son las ocho y cinco. 5:05 –on the dot SSon las cinco y cinco en punto.

“de” – of, from “de” is used to show possession  el bolígrafo de Santigo  la goma de Carmen  la mochila de Pedro

Examples… Los lapíces son ______ Sam.  Sam’s pencils Los radio es _____ Juan y Diego.  Juan & Diego’s radio Las revistas son _______ Cristina.  Cristina’s magazines de

“del” RULE : de + el = del Masculine  El libro del profesor  La silla del director  El papel del estudiante

Examples… Los lapíces _________ profesor. Las gomas de borrar _________ estudiante. Los exámenes son _________ profesor Garza. del

“de la” RULE: de + la = de la Feminine  el libro de la profesora  la silla de la directora  el papel de la estudiante

Examples… La regla _______ profesora. La mochilla ________ estudiante. La guitarra es _________ profesora. de la

“son” and “es” Used to form complete sentences RULE: UUse “es” with a thing in possession in singular form UUse “son” with a thing in possession in plural form Los pinceles son de Alfonso. El cuaderno es del estudiante nuevo.

Vocab. for being late or in a hurry ¡Date prisa! HHurry up! Está atrasado/a. HHe/She is late. Estoy astradado/a. II’m late Tengo prisa. II’m in a hurry. ¡Ándale! HHurry up ¡Apúrate! HHurry up ¡Córrele! HHurry up

Examples Carlos is late for class, what would his professor say to him? EEs la 10:30 de la mañana. LLa clase de español es a la 10:15 de la mañana. PProfesor: ¡Carlos, Date prisa, estás atrasado!

Examples… If your late: Marta, concierto – 5:00p.m. (Son las cinco y cinco.)  ¡Ay, ya son las cinco y cinco! ¡Tengo prisa! Samuel, clases de ciencias –11:00a.m. (Son las once y diez.)  ¡Ay, ya son las once y diez! ¡Estoy astradado! ¡Tengo prisa!

Continued… What would you say? Clase de español –8:50 (Son las nueve.) ¡¡Ay, ya son las nueve! ¡Estoy Astradada! ¡Tengo prisa! Clase de arte –12:00 (Son las doce y cinco.) ¡¡Ay, ya son las doce y cinco! ¡Estoy astradada! ¡Tengo prisa!

The verb “ser” (to be) yo nosotros nosotras tú vosotros vosotras él ella usted ellos ellas ustedes

Adjectives… Aburrido/a ___________ Alto/a___________ Antipático/a ___________ bajo/a ____________ Bonito/a ___________ Bueno/a___________ boring tall disagreeable short pretty good

Adjectives… Cómico/a __________ Dificil ____________ Divertido/a ___________ Estricto/a___________ Fácil _______________ Feo/a______________ funny difficult Fun, amusing strict easy ugly

Adjectives… Grande __________ Guapo/a ____________ Inteligente ___________ Malo/a ____________ Moreno/a ____________ Nuevo/a____________ Interesante ___________ big Good-looking Intelligent bad Dark-haired/skinned new interesting

Adjectives… Pequeño/a ____________ rubio/a ____________ Simpático/a_____________ small blond nice

Examples Yo ________ de New York. Mi amiga Juanita ________ rubia. Los profesores __________inteligente. Marcos y yo __________ cómicos. ¿De dónde ________ tú? soy es son somos eres

Taylor y Chris _______ morenos. soy eres es somos son

El profesor _________ estricto. soy eres es somos son es

Valerie y yo __________ simpática. soy eres es somos son somos

Noun-Adjective Agreement Adjectives must agree in:  Gender Masculine Feminine  Number Singular Plural

Adjectives that end in “-o” or “-a” SingularPlural Masculine alt o alt os Feminine alt a alt as

Examples El profesor es nuev _____. Las profesoras no son aburrid _____. Las compañeras son rubi______. o as

Adjectives that end in “-e” singular plural Masculine or Feminine intelegent e inteligent es

Examples Los libros son muy interesant_____. El profesor de ciencias es muy inteligent______. Las profesoras son inteligent_______. es e

Adjectives that end in consonants singular plural Masculine and Feminine fáci l fáci les

Example El profesor Martí no es difíci_____. La profesora Sánchez y el profesor Obregón son muy difíci _______. l les