 Delicioso- Delicious  Frío - Cold  Salado - Salty  Rico – Delicious/rich  Agrio - Sour  When describing a food that is a feminine noun (LA), change.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chp. 3 AVSR Vocabulary 1 Page 108 – Realidades 3.
Advertisements

Miércoles el 24 de febrero
Chapter 4 Vocabulary. Tener hambre To be hungry Tener sed To be thirsty.
¿Qué te gusta comer y beber?.
Warning: This vocabulary chapter will make you hungry!
Capítulo 4- Vocabulario
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Ser vs. Estar with foods. Estar Use estar to say how something tastes, looks, or feels. Use estar to say how something tastes, looks, or feels. Ej: Los.
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
La Comida: Food.
En el restaurante At the restaurant. ¿Puede recomendar un restaurante típico? Can you recommend a native restaurant?
la comida food, meal el desayuno breakfast en el desayuno for breakfast.
Me gusta el chorizo porque es picante
Comida.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Food Flashcards. Las naranjas Las uvas Comer Beber.
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. Translate into English. 1.A mí me encantan el desayuno y el almuerzo.
Chapter 3B By: Chris & Josh. Chapter 3A! Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Fooooooooooooooooood! Man’s second best friend Hey Scott and Mr. Mena.
en el desayuno for breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
El Verbo Tener Español 2 – Lección Preliminar. Tener  In Spanish the verb tener means to have.  Example: Yo tengo un libro. I have a book.  We use.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
Los adjetivos Capítulo 3B. Look at the words in italics, and fill in the chart based on number (singular vs. plural) and gender (masculine vs. feminine).
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
Do Now- Say if each person is hungry or thirsty. 1. No desayunas y no almuerzas durante el día. A las seis de la tarde tú … 2. Alberto corre tres millas.
Asking someone to do something politely To ask someone to bring something to you: ◦ ¿Me trae…por favor?  Will you bring me…please? ◦ ¿Me puede traer…?
3.6.3 Ordering in a Restaurant. The waitperson might say: You might say: ¿Ya sabe(n) qué va(n) a pedir? Recomiendo la especialidad de la casa. ¿Qué le(s)
 Delicioso- Delicious  Frío - Cold  Salado - Salty  Rico – Delicious/rich  Agrio - Sour  When describing a food that is a feminine noun (LA), change.
To talk about breakfast 1. En el desayuno For breakfast 2. El cereal Cereal 3. El desayuno Breakfast 4. Los huevos Eggs 5. El pan Bread 6. El pan tostado.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Exprésate Uno, Capítulo 6, Estar - to be yo estoy nosotros(as) estamos tú estás* vosotros(as) estáis* Ud., él, ella está* Uds., ellos, ellas están* *á.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
J EOPARDY $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 Final Jeopardy En Camino, Capítulo 8.
Tener – to have Tener is a pretty useful word to use. It is used in many different ways in Spanish. Tener means “to have” and in some cases, “to be” It.
En el desayuno: for breakfast El cereal Los huevos Los huevos fritos El pan (tostado) Los panqueques.
LA COMIDA Food. el desayuno - breakfast el cereal - cereal.
Vocabulary 3A intro Las Comidas y Las Bebidas. en el desayuno for breakfast.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
0 1 Capítulo 3 B Tarjetas de vocabulario By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
Foods and beverages By: Emily Taylor and Kelsey Grant.
El 16 de marzo, 2015 Write the T-chart for the word “caminar”. Camino caminamos Caminascamináis Caminacaminan.
*Order food or a beverage at a café. *identifying some food. *shop for food.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1.
El café – the cafe. La mesa – the table El mesero o el camarero - waiter.
Vocabulario de Capítulo 8:
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Capítulo 4 Español 1. tener hambre to be hungry tener sed to be thirsty.
El desayuno breakfast. el pan tostado- the toast.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
LA COMIDA Food. ¿Qué te gusta comer? – What do you like to eat? ¿Te gusta…? – Do you like... ? (A mí) me gusta(n)… – I like... (A mí) me gusta más… –
desayunar To eat breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Hacer ahora: Completen con el condicional. Yo _________ (poner) la mesa, pero no tengo tiempo. Pablo ________ (salir) temprano. Tomás y yo te __________.
CH. 3B Español 1. To talk about food and beverages La cena - dinner La cena - dinner El bistec – beefsteak El bistec – beefsteak La carne- meat La carne-
Objetivo: ¿Qué prefieres comer? Hagan Ahora: 1. Mira la foto en página en el texto. ¿Qué llevan las personas? ¿Qué hacen? ¿Dónde están? 2. What.
Oranges- las naranjas Bananas- los platanos Apples- las manzanas Tomatoes- los tomates.
 El chico es alta más que ella. o El chico es más alto que ella.  Tenemos menos que veinte libros. o Tenemos menos de veinte libros.  Yo canto más bueno.
¡Vamos a comer! Unit 7 vocabulary. la comida las verduras.
Hoy es viernes el 29 de enero Today is Friday, January 29. Escriba en ingles: What are el bistec beef, el pollo chicken, el pescado fish? ¿Qué son? (What.
¿Que vas a pedir? What are you going to order? en el almuerzo for lunch.
Capítulo 3B vocabulario flashcards. La cena dinner.
Essential Questions for Ch. 8.2 How can say how we “feel” in different situations? How can we “describe” different foods? How can we say how a food “tastes”?
Do-Now: Write 5 things that you are going to do this weekend. Ex. Yo voy a dormir mucho este fin de semana.
tener: to have tener: to have
Apuntes: Gustar Lección 4: La comida.
Transcripción de la presentación:

 Delicioso- Delicious  Frío - Cold  Salado - Salty  Rico – Delicious/rich  Agrio - Sour  When describing a food that is a feminine noun (LA), change the –o to –a  deliciosa  When describing a food that is a feminine, plural noun (LAS), change the –o to –as  deliciosas  When describing a food that is a masculine, plural noun (LOS), change the –o to –os  deliciosos

1. ¿Comó está el arroz?( salty) 2. ¿Comó están los platanos?(sweet) 3. ¿Comó está la leche? ( cold) 4. ¿Comó están los frijoles? ( spicy) 5. ¿Comó es la ensalada de fruta? ( delicious) Traduzcan al Ingles: 1. El jamón es muy sabroso. 2. las papitas son muy horribles. 3. El queso es muy rico. 4. Los limones son muy agrios. 5. El pollo es muy frio.

 Caliente - Hot  Picante - Spicy  Dulce – Sweet  When talking about more than 1 food (LOS or LAS), add –s  picantes

Agrio Salado Picante Dulce Ain’t nobody got time for that!

 To ask how food tastes:  ¿Cómo está…?  How does…taste? (singular – EL or LA) ¿Cómo está el postre?  How does the dessert taste?  ¿Cómo están…? How do…taste? (plural – LOS or LAS) ¿Cómo están los frijoles?  How do the beans taste?

 We use “estar” to describe how food TASTES at the moment it is eaten  La pasta está fría ahora. The pasta tastes cold now.  Las uvas están agrias hoy. The grapes taste sour today. **está = singular item (EL or LA); están (LOS or LAS) = plural items **When you see this picture, it means that the food is being eaten AT THAT MOMENT, so you will use “está” or “están”.**

 Some phrases to be aware of:  Ahora – Now La leche está agria ahora. – The milk tastes sour now.  Hoy – Today Las manzanas están ricas hoy. – The apples taste delicious today.  En este momento – right now En este momento los frijoles están calientes. – The beans taste hot at this moment

1. Los plátanos ___________ agrios en este momento. 2. El perro caliente ___________ frío ahora. 3. La leche __________ dulce hoy. están está está The bananas taste sour right now. The hot dog tastes cold now. The milk tastes sweet today.

 We use “ser” to describe how food USUALLY is OR when stating a fact  Por lo general, las fresas son dulces. In general, the strawberries are sweet.  La sopa de pollo es mi comida favorita. Chicken soup is my favorite food. **es = singular item (EL or LA); son = plural items (LOS or LAS)**

 Some phrases to be aware of:  Todo el tiempo – all the time Las papitas son saladas todo el tiempo. – Potato chips are salty all the time.  Siempre – always El chocolate siempre es delicioso. – Chocolate is always delicious.  Por lo general – In general Por lo general, la lechuga es verde. – In general, lettuce is green.  Generalmente – Generally Generalmente el helado es frío. – Generally ice cream is cold.

1. La toronja___________ agria en general. 2. Por lo general, la lechuga ___________ verde. 3. Los sándwiches de jamón siempre__________ salados. es es Grapefruit is sour in general. In general, lettuce is green. Ham sandwiches are always salty. son

 Fill in the blanks with the correct forms of “ser” or “estar”: El jamón ______ delicioso hoy. está es/está

Por lo general, los plátanos ________ amarillos. son son/están

Las papas fritas ________ saladas en este momento. están son/están

El helado __________ frío todo el tiempo. es es/está

ESTARSER When it is used to describe food -How food generally is -When stating a fact about food Singular form (EL or LA) es Plural form (LOS or LAS) están Phrases that signal when to use -Hoy  today -Ahora  now -En este momento  right now -At moment food is being eaten está son -Por lo general  in general -Generalmente  Generally -Siempre  always -Todo el tiempo  all the time

 Tener hambre  to be hungry YoNosotros Nosotras Tú----- Él Ella Usted Ellos Ellas Ustedes tengo hambre tienes hambre tiene hambre tienen hambre tenemos hambre

 Tener sed  to be thirsty YoNosotros Nosotras Tú----- Él Ella Usted Ellos Ellas Ustedes tengo sed tienes sed tiene sed tienen sed tenemos sed

 To describe the atmosphere of the restaurant:  El ambiente  the environment/atmosphere  Abierto(a)  open  Cerrado(a)  closed  Ruidoso(a)  loud  Callado(a)  quiet  Pequeño(a)  small  Grande  big  Divertido  fun

 Words to describe the food or menu  La especialidad  the specialty  El plato del día  Dish of the day/daily special  Exquisito(a)  Exquisite  Caro(a)  Expensive  Barato(a)  Cheap  Repugnante  Disgusting