Sit face-to-face w/partner with his/her back to the screen Look at the adjective/character trait that you need to get your partner to guess Using as many.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Diario #3 Para mantener la salud…. Primer Párafo: what you should do, how you should exercise, eat, drink Yo debo + infinitivos Debo ______________cada.
Advertisements

1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
¿Qué harías? The Conditional Amy Burger- TE 408. The Conditional The conditional tense is used to talk about something that one would or could do. It.
(and a bit of –er & -ir too!)
Los Verbos Regulares Present tense conjugations of regular – AR verbs 1.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
¿Qué (no) te gusta hacer?
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Spanish 2 Vocabulario Cuando éramos niños
Hoy estudiamos: Los verbos ?Donde están los verbos?
VER Veía: I used to see ¿Veías tú…?. IR: to go iba: I used to go (or I was on my way, when…) ¿Ibas tú…?
ANTE TODO In Spanish, as in English, the object of a preposition is the noun or pronoun that follows a preposition. Observe the following diagram. PREPOSITION.
(LOS VERBOS REGULARES)
ANTE TODO Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer.
VERBS IN SPANISH.
¿Generalmente, cómo eras de niño(a)?
¿¿Con qué jugabas de pequeño?
Actividad de practiar El imperfecto. Choose a verb and conjugate it in the imperfect for each sentence: De pequeña, yo ___________ muy traviesa. (ir/
Capítulo 4A Cuando éramos niños. To name toys Los bloques.
Irregular Preterite IR and SER Both verbs conjugate the same in preterite tense… so how can you tell them apart?
VERBOS REFLEXIVOS Retrieved from: elmundodebirch.wikispaces.com.
Ahora: ¿Adónde ibas todos los días? ¿Qué hacías todos los días?
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Cuando éramos niños… Capítulo 4A. Los juguetes Los bloques.
20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt 20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt 20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt 20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt 20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt Imperfecto.
Act. 9 pg. los jóvenes : la escuela :: los niños : la guardería infantil levantarse : acostarse :: decir la verdad : ____ montar : el triciclo :: saltar.
Vocabulario 4ª Cuando éramos niños TRES A LA VEZ Español 2 Realidades.
The Conditional Tense El Conditional. Using the Conditional Tense The Conditional tense is used in Spanish as it is in English. It is used to express.
30 de marzo. Para Empezar Remember the imperfect tense we started talking about last week. -ar verbs YoNosotros TuVosotros El, ella, ustedEllos, ellas,
¡Al contrario!. los animales de peluche columpiarse.
pelearse saltar a la cuerda jugar a las palmas.
The Preterite of –ar verbs
El imperfecto Realidades 2, Capitulo 4A.
Tu Niñez your childhood. Las mascotas to talk about pets.
ALC 76 Miércoles el 5 de diciembre. objetivo I can conjugate verbs correctly. I can design a shoe for a company.
Español II, lunes, el 31 de marzo
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Escriban TODAS las palabras del vocabulario de repaso en inglés.
Trabajo de entrada el catorce de mayo Objetivo: Be able to use the imperfect correctly. Focus: imperfect tense and voc. Marca si la oración es “cierto”
Spanish 2 Vocabulario 4A Cuando éramos niños
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
 Antes de morir aprenderé a hablar tres lenguas.  Ya he apredido a hablar tres lenguas.  (No) Me gustaría aprender a hablar tres lenguas.  Antes de.
We have had a mission... Some of the things that you have done… I have travelled. This adventure has been… You have gone. Nosotros hemos tenido una misión.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Español 2: Capítulo 6 Vocabulario 1
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
El imperfecto. -is another past tense. -expresses what people used to do or tells what somebody was doing in the past. -is used to describe the way things.
Propósito # 46: ¿Adónde fuiste en las vacaciones? Actividad Inicial: For homework, you had to research a resort that you would like to visit one day. You.
Potencial o condicional (potential or conditional) Chapter 7.
EL PRESENTE PERFECTO PARTE 1 (LOS VERBOS REGULARES)
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
ALC 11 miércoles el 21 de septiembre Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
abrazar(se) besar(se) darse la mano despedirse.
Grupo BIP – Yo no te pido la luna. el triciclo.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
1 Present Tense -AR verbs conjugation 2 Los Pronombres Personales (Subject Pronouns) Singular yo tú él / ella / usted Plural nosotros vosotros ellos.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
HAZLO AHORA Tienes 3 minutos. Escribe 3 actividades que hacia cuando era niño/a en frases completas EN Inglés. (Write 3 activities you did when you were.
Tema 4A- Cuando éramos niños RECUERDOS DE NUESTRA NIÑEZ La Familia Los abuelos Los hermanos Los padres Los primos Los tíos La Familia Los abuelos Los hermanos.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
Clase de español II Es martes. Es el primero de febrero de dos mil once.
Capítulo 4A Pre-Quiz Vocabulary Worksheet A.Los sinónimos. Llena en blanco las palabras o frases apropiadas del vocabulario que se parecen a las indicadas.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Transcripción de la presentación:

Sit face-to-face w/partner with his/her back to the screen Look at the adjective/character trait that you need to get your partner to guess Using as many verbs in the IMPERFCT tense, tell what you “used” to do as a child that would demonstrate the adjective being shown Continue giving your partner “clues” until s/he has correctly guessed the adjective DO NOT SPEAK ENGLISH and DO NOT QUIT giving clues! Switch seats after each slide Modelo: honesto(a) Yo siempre decía la verdad. Nunca mentía a nadie. No me gustaba decir las mentiras a mis padres. Nunca robaba nada.

desobediente No obedecer No escuchar No ayudar

travieso(a) robar (los juguetes, el dinero, los dulces, etc.) no llevarse bien romper (to break)

hiperactivo(a) correr no sentarse saltar

obediente estar bien educado(a) obedecer no mentir

molesto(a) no llevarse bien pelearse molestar

bien educado(a) no molestar portarse bien saludarse (to greet)

mal educado(a) No portarse bien No escuchar No estar bien educado(a)

feliz, contento(a), alegre besar abrazar No llorar

ruidoso(a) reírse hablar gritar (to yell)

consentido(a) No obedecer No escuchar Llorar

generoso(a) compartir ofrecer regalar

tímido(a)/reservad o(a) No hablar No tener No jugar