Rafael Alberti (1902-1999). Poeta español que pertenece a la llamada “Generación del 27”. Spanish poet in the so called “27 Generation”.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

(La Respuesta esta en el Viento) Una de las canciones más emblemáticas de los 60s, obra del poeta del rock Robert Zimmerman, (Bob Dylan). Himno en la.
Poema del amor quince Pablo Neruda
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Aim: To review the present subjunctive of regular verbs
Blowin’ in the Wind (La Respuesta está en el Viento)
Indirect Commands (Los mandatos indirectos)
Pablo Neruda escritor, poeta, activista político
Blowin’ in the Wind (La Respuesta esta en el Viento)
(La Respuesta esta en el Viento) Una de las canciones más emblemáticas de los 60’s, obra del poeta del rock Robert Zimmerman, (Bob Dylan). Himno en la.
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
KIND OF FRACTIONS. PROPER FRACTIONS Mixed Fractions or Improper Fractions.
Mª Dolores García Béjar
Demonstrative Adjectives and Pronouns
English Lesson 5.
Direct Object Pronouns Bill hit the ball. "Ball" receives the action of the verb "hit." Sherry reads the book. "Book" receives the action of the verb.
TITLE: Good morning, princess
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Click Once to Begin JEOPARDY Español 3 Capítulo Preliminar Review.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
Demonstrative Adjectives and Pronouns
Capítulo 5 Segundo paso El subjuntivo: Expresa deseos, dudas, incertidumbre, emociones.
Quasimodo: Get ready for your quiz! Plan de hoy: Quasimodo Prueba Vocabulario Practicar versículo El Día de San Valentín.
Quasimodo: 1.That over there is expensive. (dress) Aquél es caro. 2.This is elegant. (coat) Éste es elegante. 3.Those are good. (shoes) Ésos son buenos.
La Tierruca Por Virgilio Davila
Inti Illimani – Violeta Parra
ALC 94 Jueves el 10 de febrero. Objetivo I can use my notes to understand and talk about a family tree in the text book.
De Yashwant Chunduru.  Julia de Burgos nació en Carolina, Puerto Rico el 17 febrero de  Ella nació en una sección pobre de Carolina (el Barrio.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Autores de la Generación del 27
 Mi proyecto de Musica.  Por: Gabriella Kephart.
(La Respuesta esta en el Viento) Una de las canciones más emblemáticas de los 60’s, obra del poeta del rock Robert Zimmerman, (Bob Dylan). Himno en la.
Present Subjunctive El Presente del Subjuntivo. El Subjuntivo In Spanish, in certain contexts, when you are talking about opinion, how somebody feels.
Page 232 Realidades 1 Possessive Adjectives Showing Possession In Spanish there are NO apostrophes. You cannot say, for example, Jorge’s dog, (using.
Mi dormitorio My bedroom
+ Direct Object Pronouns By: Victoria Brooks. + The direct object in a sentence receives the action of the verb. Direct objects answer the question whom?
RAFAEL ALBERTI La poesía de Rafael Alberti se basa en búsqueda de nuevas formas estéticas y admiración por Góngora, fundamentalmente, junto con la combinación.
“Flotando en el viento” Una de las canciones más emblemáticas de los 60’s, obra del poeta del rock Robert Zimmerman (Bob Dylan). Himno de la lucha que.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
Gustar, Aburrir, y Interesar
Configurando el cuaderno (Setting up your notebook) 1.Get out the composition book or spiral for your Spanish notebook. 2.Write your name and the subject.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
“...y no se lo tragó la Tierra” Tomas Rivera ( ) Chicano.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Quisiera Oh that this were a better lesson!. Alma 29:1 ¡OH, si fuera yo un ángel y se me concediera el deseo de mi corazón, para salir y hablar con la.
Configurando el cuaderno (Setting up your notebook) 1.Get out the composition book or spiral for your Spanish notebook. 2.Write your name and the subject.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a” Direct Objects You know that the direct object is the person or thing that receives the action of a verb.
Los demostrativos Español 4H Unidad 9.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
¡Semana 10! Hoy es lunes, el 17 de octubre, 2011.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Page 82 Possessive Adjectives Possessive Adjectives Here are the possessive adjectives in English: my, your, his, her, our, and their.
When peace, like a river, attendeth my way, when sorrows like sea billows roll; Whatever my lot, thou hast taught me to say, It is well, it is well with.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
The Subjunctive Mood. So far you have learned the “indicative” tense. This is how we express facts. The subjunctive mood is used to express... Wish Hope.
Los romanceros.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Mark 4:  That day when evening came, he said to his disciples, “Let us go over to the other side.” 36 Leaving the crowd behind, they took him along,
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Esto es lo que Alejandro Magno tenía que decir:
Si mi voz muriera en tierra
Transcripción de la presentación:

Rafael Alberti ( )

Poeta español que pertenece a la llamada “Generación del 27”. Spanish poet in the so called “27 Generation”.

The chosen poem is entitled: “If my voice died in land” is included in his work: “Sailor in land”. El poema escogido se titula: “ Si mi voz muriera en tierra” y se incluye en su obra: “Marinero en Tierra” (1925).

tierra “Si mi voz muriera en tierra” “If my voice died in land” Si mi voz muriera en tierra, llevadla al nivel del mar y dejadla en la ribera. Llevadla al nivel del mar y nombradla capitana de un blanco bajel de guerra. ¡Oh mi voz condecorada con la insignia marinera: sobre el corazón un ancla y sobre el ancla una estrella y sobre la estrella el viento y sobre el viento la vela! If my voice died in land, take it to sea level and leave it in the shore. take it to sea level and appoind in captain of a war vessel. Oh, my voice, decorated with the sailor emblem: over the heart an anchor and over the anchor, a star and above the star the wind and above the wind the sail!

El tema del poema es la nostalgia del mar y el deseo de no morir lejos de él; por ello el mar es su paraíso perdido y deseado. The poem is about the missing of the sea and the desire of not dying far from it; that’s why the sea Is his lost and wished paradise.

El poeta se siente tan identificado con el mar que no quiere separarse de él ni siquiera después de la muerte. The poet feels himself so joined to the sea that doesn’t want to be away from it even after death.

Por eso pide que si muere en tierra, su voz sea llevada a la orilla del mar, y que sea nombrada simbólicamente como capitana de un barco de guerra. That’s why he asks his voice to be taken to the sea in case he died on land and he also Asks it to be named as captain of a war ship.

Y que además sea condecorada con una insignia que tenga como símbolos las imágenes marineras que se repiten en el poema:Y que además sea condecorada con una insignia que tenga como símbolos las imágenes marineras que se repiten en el poema: ancla, estrella, viento y vela ancla, estrella, viento y vela. And that a badge with sea images:And that a badge with sea images: anchorage, star, wind and sail, should be given to it. should be given to it.

ANCHORAGE / ANCLA

WIND / VIENTO

SAIL / VELA

El agua en este poema se identifica con el mar como símbolo de libertad y como recuerdo del paraíso perdido de la infancia. In this poem,water is a identified to the sea as a symbol of freedom and as a memory of In this poem,water is a identified to the sea as a symbol of freedom and as a memory of The lost paradise that is childhood.