Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
el hombre man la mujer woman el joven la joven young man, young woman.
Advertisements

Spanish 2 Honors Grammar Notes
el hombre man la mujer woman el joven, la joven young man, young woman.
Realidades 5B Vamos a un restaurante!.
Exprésate Uno Capítulo 6
Guía de estudio Prueba 5B
COMMON AFFIRMATIVE AND NEGATIVE WORDS
¿Ser o Estar? To be or to be.
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
El Restaurante.
Vocabulary 5-B.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Chapter 5B Vocabulary ¡Vamos a un restaurante!. el hombre.
Let’s go to a restaurant Vamos a un restaurante. The man El hombre.
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
Asking someone to do something politely To ask someone to bring something to you: ◦ ¿Me trae…por favor?  Will you bring me…please? ◦ ¿Me puede traer…?
el hombre man la mujer woman el joven la joven young man, young woman.
Chapter 5B El Vocabulario. El hombre La mujer El joven Young man.
EL RESTAURANTE.
Repaso de capítulo 5b. Pedir Mi amigo y yo _______ el plato principal. Mi amigo y yo _______ el plato principal.
REFLEXIVE VERBS Ch Reflexive verbs are used to talk about an action that the same person is BOTH doing AND receiving. -It is like looking in the.
el hombre man la mujer woman el joven la joven young man, young woman.
Exprésate Uno, Capítulo 6, Estar - to be yo estoy nosotros(as) estamos tú estás* vosotros(as) estáis* Ud., él, ella está* Uds., ellos, ellas están* *á.
$1 Millón $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000 $1,000 $500 $300 $200 $100 Bienvenidos.
5B: ¡Vamos a un restaurante!
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
0 1 By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX Capítulo 5B Tarjetas de vocabulario.
To talk about people 1. El hombre Man 2. La mujer Woman 3.El joven young man 4. La joven Young woman 1. Tener calor To be warm 2. Tener frío To be cold.
 El hombre  La mujer  El joven  La joven  Man  Woman  Young man  Young woman.
Capítulo 5B ¡Vamos a un restaurante!. The man El hombre.
Jeopardy All About Me Escuela/ Casa Chillin’ Getting Around Semester Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
¡Vamos a un restaurante!. el hombre la mujer.
0 1 Capítulo 5 B Tarjetas de vocabulario 2 Fiesta en familia ¡Vamos a un restaurante!
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
REVIEW. ¿Cierto o falso? 1. All Spanish nouns are either masculine or feminine. 2. Changing the end of a verb so that it fits into a sentence is called.
Repaso del Capitulo 6 LOS MANDATOS AFIRMATIVOS (COMMANDS)
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
la mujer woman el hombre man el joven young man la joven young woman.
Begin Peligro $100 $200 $300 $400 $500 Faltar/ venir venir Como es pedir/ pedir/ traer traer Ser vs estar camarero cliente Y cliente En la mesa.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
—Abuelito, ¿quiénes son
1-5B El Restaurante. el camarero el mesero El Menú.
Fiestas en la familia 5B. To talk about people El hombre La mujer El joven La joven Man Woman Young man Young woman.
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Review for Chapter 2 Test
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
el hombre la mujer el joven la joven alto, -a.
Note: On the quiz, use the conjugations for Ud. (unless tú is specified.)
Choose the best vocabulary Word or phrase to fill in the blanks. 1. Magdalena no hace nada. Es una persona muy ________. 2.Carmen hace ejercicios todos.
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
La gente El hombre La mujer El joven La joven La gente El hombre La mujer El joven La joven Tener frío Tener calor Tener hambre Tener sed Tener sueño Tener.
Bell Work Spanish 1 6th six weeks. List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant.
la mujer woman Los jóvenes The young people alto, -a tall.
Vocabulario de 5B Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Vocabulary 5-B.
Vocabulary 5-B.
Transcripción de la presentación:

Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B

Outline for the Test Hablar: Describe yourself physically and tell three things about your looks- 2 complete sentences Escuchar: Listen to complaints about room service and decide if something was wrong with the food order, something is missing, or the order was not delivered on time Superlative: Fill in blanks to finish superlative sentences Culture:

Outline Continued Leer: read a story and answer questions Ser and Estar: fill in sentences with correct conjugation of ser or estar Venir/ Traer: choose the correct conjugation of venir or of traer Cierto/ Falso- 5 statements- decide if logical Translate: translate 9 sentences Vocabulary: choose between 2 words to complete 10 sentences Multiple choice: grammar and vocabulary

Superlative Practice: fill in blanks 1. Rebecca es ___ _____ (the best) amiga. 2. La Sra Robles es ____ profesora ______ (most) talentosa ____ la escuela. 3. Mis padre es _____ hombre _____ (most) alto. 4. Carolina y Susi son ____ chicas ______ (least) trabajadoras. 5. La cebolla es ___ ______ (the worst) verdura.

Vocabulary Practice 1. Yo (traigo/ vengo) mi libro a la escuela. 2. Nuestro (rubio/ camarero) es muy guapo y muy (largo/ alto). 3. Me gustaría (traer/ pedir) algo de postre. 4. Mis hermanos tienen el pelo (corto/ taza). 5. Mis abuelos son (pelirrojos/ tenedores). 6. –Muchas gracias -De (algo/ nada)

Practice with Ser and Estar 1. Ellas ______ estudiantes de inglés. 2. El postre ______ rico. 3. Mi mamá y yo ______ tristes. 4. ______ las siete de la noche. 5. Vosotros ______ altos. 6. Mi familia ______ de Florida. 7. Tú ______ enferma.

Fill in with conjugation of VENIR or TRAER 1. ¿_____ tú a la escuela hoy? 2. Uds. _____ los globos a la fiesta. 3. ¿Quién ______ mi libro? 4. Yo no _____ al concierto porque estoy ocupado. 5. Tú _____ la fruta, ¿verdad? 6. ¿Qué puede _____ Elena? 7. Todos los estudiantes _____ a la escuela.

Logical or Not? 1. Para comer el helado necesito un cuchillo. 2. Normalmente en un restaurante un plato trae la comida. 3. Mi hermanita es la mayor de la familia. 4. Mis abuelos tienen el pelo canoso. 5. Me encanta comer la sopa de verduras con mucho azúcar. 6. Muchos comen las papas fritas con sal. 7. Es verano y yo tengo frío cada día.

Translate 1. I would like a cup of tea because I am cold. 2. I am missing a fork and a spoon. 3. My cousin and I are tall, and we have short hair. 4. Marcos is bringing an extremely tasty dessert. 5. Would you bring me a lemonade please? 6. Do you want another glass of water? 7. The waitress is young and extremely good- looking.