AntDragonflyGrasshopperCockroachBee HormigaLibélulaSaltamontesCucarachaAbeja ButterflyFlyBeetleWingsAntennae MariposaMoscaEscarabajoAlasAntena.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Hace y hacía Hace tres meses que vivo aquí.
Hunger… El hambre... What can do you as a person in abundance? ¿Qué puede hacer usted como una persona en la abundancia?
Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment.
I CAN… ASK AND ANSWER ¿HOW MANY PEOPLE ARE IN YOUR FAMILY? ¿WHO DO YOU LIVE WITH? ¿WHAT IS YOUR FAMILY LIKE? ¿DO YOU HAVE PETS? ¿WHERE DO YOU LIVE?
How to make questions en español
Present Tense of ER and IR verbs and Tag Questions.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
DODOESHacer TOSSTOSSESLanzar MAKEMAKESHacer SELLSELLSVender PERFORMPERFORMSPresentar.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Hace…que To express how long something has been going on, Spanish uses the following formula: Hace + length of time + que + verb (in the present tense)
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
CircleDiamondHeartOvalRectangle CirculoDiamanteCorazónOvaloRectángulo SquareStarTriangle CuadradoEstrellaTriangulo.
DISTANCIA NIVEL I - SEGUNDO TRIMESTRE
Mi madre y yo Buenos días,
Las preguntas personales 2 grado
English Lesson 3.
BlackBlueBrown GreenOrange NegroAzulMarrónVerdeNaranja PinkPurpleRedWhiteYellow RosadoMoradoRojoBlancoAmarillo BallBalloonDollCar PelotaGloboMuñecaCarro.
Objetivo: To be able to say how long something has been going on When something has been going on for a period of time and is still going on: I have been.
Lunes el 14 de marzoEl ajolote tiene/es Objetivo: to be able to describe the animals of Mexico, what they look like and where they live.
Article Notes 14/10/13 ¿Quién? is who ¿Qué? is what ¿Por qué? why ¿Dónde? where ¿Cuándo? when y ¿Cómo? how ¿Cuánto hay? how much is there.
Somos Ciudadanos Del Mundo
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Question words WH - words.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Personal Information & Shall I Introduce You? In this lesson you will learn to: Ask and state address Ask and state telephone number Ask and state .
Thank you for taking my classes
ALC 116. Objetivo Yo puedo usar el pasado para decir lo que compré, que color era, y cuanto costó.
Noun / Adjective Agreement
We have had a mission... Some of the things that you have done… I have travelled. This adventure has been… You have gone. Nosotros hemos tenido una misión.
HACER In Time Expressions.
Asking Questions ¿Quién?– Who ¿Dónde ?– Where ¿Adónde?- To where?
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Los estudiantes y sus actividades miércoles, el 28 de enero.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Regular -Er/-Ir Verbs. Los grupos de verbos regulares There are three Regular verb groups in Spanish: The first group studied and also the largest. The.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
TPRS Day 9 Cree que – he/she/it believes that Dice – he/she/it says Debe – he/she/it should Hace ejercicios – he/she/it does exercise ¡No me digas! – Say.
HOW LONG AGO: HACER WITH EXPRESSIONS OF TIME. Para el fin de esta leccíon, se puede:  Comprender los usos de “hacer” con expresiónes de tiempo.  Comprender.
ClownMagicianAcrobatJugglerVendorTrapeze PayasoMagoAcróbataMalabaristaVendedorTrapecista Replacing lightbulbs Make people laugh Do tricksSellToss things.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Ahora: 1. ¿Cómo fue tu viaje? 2. ¿Qué tiempo hacía cuando llegaste al aeropuerto? 3. ¿Cómo fue la inspección de seguridad? ¿Por qué?
Preguntas y respuestas
Hay # personas en mi familia. Tengo # personas
Come – He/She/It eats Está cansado (a) – He/She/It is tired El desayuno – Breakfast Café – Coffee Asqueroso – Disgusting Leche – Milk Tiene prisa – He/She/It.
JAZMIN’S AND YUSEINA’S POWERPOINT.. IR  Ir is used to say where someone is going.  Yo form is voy.  Tú form is vas.  Ud. Form is va.  Nosotros form.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
I’m wearing brown shoes
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #120.
Adjetivos y pronombres demostrativos miércoles, el 18 de noviembre.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Time Expressions with Hacer
Oral Presenta tion 1 2 nd Grade Colegio La Misión English Department “ An amazing Pet ”
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

AntDragonflyGrasshopperCockroachBee HormigaLibélulaSaltamontesCucarachaAbeja ButterflyFlyBeetleWingsAntennae MariposaMoscaEscarabajoAlasAntena

In this unit we’re going to learn how to make open questions in the present simple. En esta unidad aprenderemos hacer preguntas abiertas en el presente simple. What it is? It is a beetle Where does it live? It lives in Africa What color is it? It is green How long is it? It is 11 cm long What does it eat? It eats fruit and tree sap. ¿Qué es? Es un escarabajo ¿Dónde vive? El vive en África ¿De qué color es? Es verde ¿Cuánto mide? Es 11 cm de largo ¿Qué come? Come frutas y árbol de sabia.

There are to ways to ask for quantity, “How many” for those things that are countable and “How much” for those ones that are uncountable. Hay dos maneras de preguntar por cantidad, “How many” para aquellas cosas que son contables y “How much” por aquellas que son incontables. How many wings does it have? It has four wings How much does it weigh? It weigh 45 grams ¿Cuántas alas tiene? Tiene cuatro alas ¿Cuánto pesa? Pesa 45 gramos