GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations 1 Adif’s Stations: A lively place for travelling, staying, shopping.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hay en tu pueblo? ¿Qué hay en tu ciudad?
Advertisements

Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Ayudantía Nº2 La Organización
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
Satisfacción y Calidad del Servicio de Clientes Holcim 2009
Grupo inter-plataformas de Ciudad Inteligente
Revisión Plan General PRINCIPIOS BÁSICOS Potenciar Madrid
El Viaje SPN 2: Unit 4 Oh the places you go…. El aeropuerto El avión.
¡Vamos de excursión! Al zoológico del Bronx..
Copyright © 2008 Accenture All Rights Reserved. Accenture, its logo, and High Performance Delivered are trademarks of Accenture. Con la colaboración de.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Arturo Vargas Líder de Canales Avaya México Creando valor a través de nuestros socios de negocio.
DESCUBRE LA OPORTUNIDAD. LLAMADAS ILIMITADAS EL MOMENTO ES AHORA  EL MEJOR PLAN DE COMPENSACION DEL MERCADO EN TELEFONIA VOIP  SERVICIO AL CLIENTE.
Planning and Basic Dseign of a LAN M.C. Juan Carlos Olivares Rojas Department of Computer and System Instituto Tecnológico de Morelia
Podem mesurar i modelitzar la qualitat de l’aire?. Fiabilitat i perspectiva de millora Jornada CECCP-RACC: "Qualitat de l'aire i transport viari a l'àrea.
PRESENTATION OF THE BILBAO SUMMIT. 1. THE WORLD SUMMIT ON THE INFORMATION SOCIETY AND THE ROLE OF LOCAL AUTHORITIES GINEBRA, 9-12 diciembre GLOBAL PROCESS.
ÍNDICE La decisión de la implantación en Portugal Timeline
Somos una empresa que provee soluciones corporativas a medida, cubriendo necesidades de Contact Center y Marketing, con el compromiso firme de agregar.
RTF ROYAL TRUST FINANCIAL
Mantenemos la excelencia en nuestra gestión como compromiso por una educación de calidad. Nuestra Certificación De Calidad.
Preparación apertura capital Copyright© Preparación para apertura de capital 1.Preparación 2.Identificar inversionistas potenciales 3.Due Dilligence.
Assessment of Student Outcomes in an Interdisciplinary Study Abroad Course: Learning Spanish through Multicultural Education Content Presented at CLAC.
 Hispanic Heritage Month begins on September 15 to October 15. Hispanic Heritage Month celebrates the history, culture, and contributions of American.
Desafíos de la infraestructura del Sistema de Transporte Público de Santiago desde el enfoque de movilidad Loreto Wahr Gerente Infraestructuras DTPM Noviembre.
4. Policy evaluation Figura 1. Introducción del plan – el proceso.
Knights of Columbus Poster Contest Please drop your entries in here. If you need a sheet of 11X17 poster paper, please ask a Knight of Columbus. { Only.
Una iniciativa de Asesga
Departament de Fìsica i Enginyeria Nuclear, Campus Nord B4-B5, Universitat Politècnica de Catalunya, Barcelona, Spain G.E. Astrakharchik, J. Boronat, O.N.Osychenko,
Practicamos escribir Mi viaje. Write the translation on your white board!
Aventura El Salvador Práctica Las situaciones 1 y 2 A.
El transporte 1. el autobús 2. el tren 3. el avión 4. el barco 5. a pie.
Los orígenes del Grupo Radio Centro en la radiodifusión se remontan a hace más de 45 años, su fundador Don Francisco Aguirre J. inició actividades en 1946.
Hoy es miércoles 10 de marzo Las partes del cuerpo Parts of the body.
Grito de Lares-Puerto Rico Por- Rachael Markworth.
Making Questions in Spanish. There are four different ways to ask questions in Spanish!
BIOLOGY BECAUSE I LIKE TO EXPERIMENT NEW THINGS. Spanish I like this class because I WANT TO LEARN MORE ABOUT MY LANGUAGE. Gym Because I can relax there.
¿QUÉ HORA ES? Frases importantes  ¿Qué hora es?  What time is it?  ¿A qué hora es ____________________.  At what time is _______?  (saying when.
Bienvenidos a Nuestra Clase Activity Stations 1. Audio Station –Students are able to practice pronunciation of vocabulary words. 2. La Comunidad –Emphasis.
Buenos... ¿Qué día es hoy?Hoy… ¿Cuál es la fecha?Es el 17 de _____. ¿En qué estación estamos? Es el.... ¿Qué tiempo hace?Hace frío. Hace sol. Está nublado.
El transporte 1. el autobús 2. el subterráneo / el metro 3. el tren 4. el avión 5 . el barco.
CASO: ADMINISTRACIÓN PÚBLICA
 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences.
Energy In Our Life (Spanish Team) Gobierno de Canarias.
When? Wednesday, October 30, p.m. – 7 p.m. Where? University of Illinois - Chicago (UIC) Student Center East 750 S. Halsted Chicago, IL Cost?
Mi ciudad Goles: To compare how a town used to be with how it is now. To recap places in town and directions.
 The autonomous community of Madrid is one of the most visited destinations in Spain, not only because of business and the offer of cinema, theatre.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
¿Qué hay? Objetivos Resultados
RSE/Discapacidad: alianzas entre empresas y tercer sector de la discapacidad XI CONGRESO ESTATAL DE CERMIS Director General de.
Innovando procesos cooperativos con visión ambientalista. Innovating cooperative processes with environmental vision
Page 82 Possessive Adjectives Possessive Adjectives Here are the possessive adjectives in English: my, your, his, her, our, and their.
Innovando procesos cooperativos con visión ambientalista. Innovating cooperative processes with environmental vision
Innovando procesos cooperativos con visión ambientalista. Innovating cooperative processes with environmental vision
Innovando procesos cooperativos con visión ambientalista. Innovating cooperative processes with environmental vision
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Capitulo 13 Vocabulario y Repaso. Outcomes/ metas  Use vocabulary and structures related to train travel.  Explain further activities in the past.
USAID/ CAM Illegal, Undocumented and Unreported Fishing in Central America 1 By Luis Ramos.
1 Mitigación al Cambio climático y sostenibilidad ambiental: El desafío del financiamiento Bogotá, 18 de noviembre 2010.
CEIP NTRA. SRA. DE FÁTIMA Pre-Primary and Primary School Molina de Segura – Murcia Region – Spain www. murciaeduca.es/
MY HOMETOWN My village is very small and quaint. It is called Cerro Sombrero. In this community we all know. I have beautiful and at the same time sad.
Área Académica: Innova Tema: Clasificación de las empresas Profesora: Christian Olvera Altamira Periodo: Enero – Junio 2016.
thank you very much.
WATER SECURITY FOR SUSTAINABILITY TOGETHER WE MAKE WATER A GLOBAL PRIORITY.
4,581m² RENTABLES ACONDICIONADOS
Repaso de Vocabulario Ch 1
Comenzar la presentación con el video
Home Office Satisfaction Survey Encuesta de Satisfacción de la Oficina Principal Diff photo April 26, 2016.
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Enrique y María 2.
HPV is so common.Dr.Mauricio Martí Brenes.
Transcripción de la presentación:

GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations 1 Adif’s Stations: A lively place for travelling, staying, shopping and enjoying Global Practices in Railway Stations Development Merano (Italy) 6th July, 2012 Carlos Ventura Director of Passenger Stations, Adif

GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations 2 Content Adif’s Stations Station Branding Ideal Station Customer Satisfaction Profitability AA

GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations Conventional 25 High Speed 181 Million Passengers / year m2 commercial area 2 Commercial Brands 771 retail shops 1568 Stations 486 Commuter* 591 Traffic Control 379 Real State 13 Logistic Services Molina de Segura Pancorbo NoneRegionalHS /LD/ regional/ local LocalFreight/ Regional Madrid P. Atocha 2011 Montcada R. S. María Venta de Baños 99 Major Stations AA Adif’s Stations

GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations 4 Stations for every person Stations for every mode Stations for ever Accessible, intermodal and sustainable AA Adif’s Stations

GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations 5 PASSENGERS 62,2% NON PASSENGERS 37,8% Non-Passengers ( 59.2% no consumers) Passengers (54.6% no consumers) NO CONSUMERS (56.3%) 60.2% 39.8% Passengers (45,4% consumers ) 64,7% CONSUMERS (43,7%) 35,3% Non Passengers (40.8% consumers) Transforming visitors into consumers AA Adif’s Stations

GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations 6 AA Financing: 100% Adif Financing: PPP Adif’s Brands

GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations 7 Shopping centre Train station Lively stations AA Adif’s Brands

GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations 8 Importance LowMediumHigh LowMediumHigh Stations without brand Satisfaction Low Medium High LowMediumHigh Source: Surveys Adif Importance and satisfaction in shopping areas AA Adif’s Brands

GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations 9 Adif’s Brands

GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations 10 estación sostenibilidad adif servicio clientes transporte calidad movilidad gestión cultura responsabilidad verde excelencia participación compromiso eficiencia ciudad luminosidad puerta de entrada transparencia vialia comercio ferrocarril accesibilidad mantenimiento futuro arquitectura encuentros viaje inversión satisfacción vía ilusión sociedad centralidad estación sostenibilidad adif servicio clientes transporte calidad movilidad gestión cultura responsabilidad verde excelencia participación compromiso eficiencia ciudad luminosidad puerta de entrada transparencia vialia comercio ferrocarril accesibilidad mantenimiento futuro arquitectura encuentros viaje inversión satisfacción vía ilusión sociedad estación sostenibilidad adif servicio clientes transporte calidad movilidad gestión cultura responsabilidad verde excelencia participación mpromiso eficiencia ciudad luminosidad puerta de entrada transparencia vialia comercio ferrocarril accesibilidad mantenimiento futuro arquitectura encuentros viaje inversión satisfacción vía ilusión sociedad centralidad estación sostenibilidad adif servicio clientes transporte calidad movilidad gestión cultura responsabilidad verde excelencia participación compromiso eficiencia ciudad luminosidad puerta de entrada transparencia vialia comercio ferrocarril accesibilidad mantenimiento futuro arquitectura encuentros viaje inversión satisfacción vía ilusión sociedad centralidad estación sostenibilidad adif servicio clientes transporte calidad movilidad gestión cultura responsabilidad verde excelencia participación compromiso eficiencia ciudad luminosidad puerta de entrada transparencia vialia comercio ferrocarril accesibilidad mantenimiento futuro arquitectura estación sostenibilidad adif servicio clientes transporte calidad movilidad gestión cultura responsabilidad verde excelencia participación compromiso encuentros viaje inversión satisfacción vía ilusión sociedad centralidad estación 2,17 2,31 2,18 2,65 2,18 2, (1 Strongly disagree, 4: Strongly agree) Ideal Station Passengers Non passengers Total Only railway services CLASSIC STATION MULTIMODAL STATION Shopping center (railway services one more shop) STATION SHOP All services (rail=non-rail) VIALIA COMMERCIAL STATION 3,33 3,01 3,09 3,24 3,06 3,08 Source: Adif’s Spanish survey

GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations 11 estación sostenibilidad adif servicio clientes transporte calidad movilidad gestión cultura responsabilidad verde excelencia participación compromiso eficiencia ciudad luminosidad puerta de entrada transparencia vialia comercio ferrocarril accesibilidad mantenimiento futuro arquitectura encuentros viaje inversión satisfacción vía ilusión sociedad centralidad estación sostenibilidad adif servicio clientes transporte calidad movilidad gestión cultura responsabilidad verde excelencia participación compromiso eficiencia ciudad luminosidad puerta de entrada transparencia vialia comercio ferrocarril accesibilidad mantenimiento futuro arquitectura encuentros viaje inversión satisfacción vía ilusión sociedad estación sostenibilidad adif servicio clientes transporte calidad movilidad gestión cultura responsabilidad verde excelencia participación mpromiso eficiencia ciudad luminosidad puerta de entrada transparencia vialia comercio ferrocarril accesibilidad mantenimiento futuro arquitectura encuentros viaje inversión satisfacción vía ilusión sociedad centralidad estación sostenibilidad adif servicio clientes transporte calidad movilidad gestión cultura responsabilidad verde excelencia participación compromiso eficiencia ciudad luminosidad puerta de entrada transparencia vialia comercio ferrocarril accesibilidad mantenimiento futuro arquitectura encuentros viaje inversión satisfacción vía ilusión sociedad centralidad estación sostenibilidad adif servicio clientes transporte calidad movilidad gestión cultura responsabilidad verde excelencia participación compromiso eficiencia ciudad luminosidad puerta de entrada transparencia vialia comercio ferrocarril accesibilidad mantenimiento futuro arquitectura estación sostenibilidad adif servicio clientes transporte calidad movilidad gestión cultura responsabilidad verde excelencia participación compromiso encuentros viaje inversión satisfacción vía ilusión sociedad centralidad estación vialia MALAGA MARIA ZAMBRANO STATION High Yield 40% 60% 80% 100% 0% 20% GLOBAL VALUATIO N OF THE STATION 8,20 7,51 0% 20% 40% 60% 80% 100% Without brandvialia 0,0% 1,1%0,4% 8,2%3,5% 72,0%72,5% 18,8%23,5% 7,51 8,20 Very dissatisfied Dissatisfied Indifferent Satisfied Very Satisfied G. VALUATION Customer Satisfaction

GENERAL DIRECTORATE OF CUSTOMER SERVICES AND REAL ESTATE Directorate of Passenger Stations 12 A lively place for travelling, staying, shopping, enjoying AA Adif’s Stations ….Thank you for your kind attention.