La clase de español II Srta. Forgue El 11 de octubre de 2010.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Construcción y uso del SE impersonal
Advertisements

En el consultorio Descubre 2, Lección 1.
En el consultorio Descubre 2, Lección 1. En el nombre del Padre, del Hijo y del Espíritu Santo, Amén. Nuestras intenciones son por... Salmo 51 Ten compasión.
Español III Srta. Forgue El 10 de mayo de Ahora mismo Identifica lo siguiente (vocabulario – pág ): –El opuesto de riqueza; el estado de.
Srta. Forgue El 13 de mayo de 2011
La clase de español II Srta. Forgue El 6 de enero de 2011.
Español II Srta. Forgue El 25 de abril de 2011.
Español II El 11 de febrero de 2011.
Srta. Forgue El 7 de diciembre de 2010
Español II Lunes el 4 de octubre de 2010.
Calentamiento: ¿Dónde se vende (sell) la piña? La heladería La frutería.
Verbs like gustar Gustar and Similar Verbs l Even though we usually translate the verb gustar as “to like”, it literally means “to please”.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  In Spanish, as in English, the object of a preposition is the noun or pronoun that.
Calentamiento: responde ¿Dónde se vende (sell) la piña? ¿Dónde se habla español? La heladería La frutería 1. La __________ se vende en ___ _____________.
Srta. Forgue El 6 de mayo de  Elige la palabra que completa correctamente cada una de las oraciones. (Usa págs ) 1.__ representa al acusado.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence.
Imagina Lección 7 pga Los usos de «se». La voz pasiva In Spanish, the pronoun se is often used to express the passive voice when the agent performing.
La clase de español III martes el 5 de octubre de 2010 Srta. Forgue.
E SPAÑOL II Srta. Forgue El 25 de enero de A HORA MISMO Abrir los libros a las páginas Leer las expresiones útiles para practicar el vocabulario.
1.3-1 Ya aprendimos los reflexivos (El se despierta. Ellos se visten. Ella se baña.) Ahora vamos a aprender las Construcciones con se o voz pasiva Se can.
CUIDADO: Se + Indirect Object Pronouns + Verb (3 rd person) se le te nosme Aye! Un Accidente!
Srta. Forgue El 1 de noviembre  Repasa el vocabulario de los coches (pág. 56)
Hoy es jueves. Es el 2 de octubre del ¿ Cómo expresamos lo que les gusta a otras personas? AHORA En la página 24, hagan el ejercicio 1.
La clase de español Srta. Forgue Viernes el 8 de octubre de 2010.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Srta. Forgue El 22 de abril de 2011
El “SE” impersonal P. 6. Ever seen a sign that says, Se habla español. What does that mean? It can be translated, “Spanish is spoken here,” “They speak.
Pagina 39.  The verb gustar is used to express what people like or don’t like to do  You will mainly use two forms of gustar: gusta and gustan  You.
REPASEMOS la tarea LA TAREA – HAGA – la sopa de letras.
Srta. Forgue El 18 de enero de  Identificar los dibujos poner la mesa sacar la basura hacer la cama.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved A reflexive verb is used to indicate that the subject does something to or for himself.
Español III Srta. Forgue El 8 de diciembre de 2010.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Previously, you learned that reflexive verbs indicate that the subject of a sentence.
El 28 de enero de 2011 Señorita Forgue La clase de español II.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Unlike English, Spanish has two words that mean for: por and para. These two prepositions.
Direct Object Pronouns. Mi Cuentito Cada día yo chupo una piruleta. Yo chupo piruletas porque son mis dulces favoritos. Compro piruleta a la tienda con.
La clase de español II Srta. Forgue El 31 de enero de 2011.
EL 4 DE FEBRERO DE 2011 SRTA. FORGUE La clase de español II.
E SPAÑOL III Srta. Forgue El 23 de marzo de 2011.
Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably. Note the irregular yo forms. Copyright © 2008 Vista Higher.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  The conditional tense in Spanish expresses what you would do or what would happen under.
In both English and Spanish, relative pronouns are used to combine two sentences or clauses that share a common element, such as a noun or pronoun. Study.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now.
Indirect Object Pronouns MS 2 Unidad 4 Etapa 2 Indirect Object Pronouns n Remember that direct objects answer the questions who Or what about the verb.
The Impersonal and Passive se (El se impersonal y pasivo) Se dice que nuestro piloto tiene mucha experiencia. ¡Menos mal! Me da miedo viajar en avión.
 Compartir los autorretratos con la clase.  A tiempo  Ropa  Cuaderno  Libro  Bolígrafo.
Srta. Forgue El 26 de abril de 2011
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  Previously you learned that direct and indirect object pronouns replace nouns and that.
LA CLASE DE ESPAÑOL II Lunes el 27 de septiembre.
Compartir la tarea de anoche en voz alta. Compartir la tarea de anoche en voz alta. Inspección de 5 puntos: Inspección de 5 puntos: – A tiempo – Ropa.
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
Hoy es jueves. Es el 22 de octubre del ¿ Cómo expresamos lo que les gusta a otras personas? Complete las oraciones logicamente: 1.Yo juego el fútbol,
Hoy es viernes. Es el 23 de octubre del ¿ Cómo usamos los verbos que funcionan como gustar? Escoja un pronombre apropiado 1.A mí, ______ gustan los.
SRTA. FORGUE EL 31 DE MARZO DE 2011 Español II. Ahora mismo: Describir En voz alta, describe las siguientes personas con el vocabulario de Lección 6:
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved You have learned that reflexive verbs indicate that the subject of a sentence does the action.
La clase de español III Srta. Forgue El 3 de noviembre de 2010.
Indirect Object Pronouns Spanish II Indirect Object Pronouns n Remember that direct objects answer the questions who Or what about the verb. n Remember.
Gustar y otros verbos similares Me gusta ese champú. ¿Te gustaron las clases? English equivalent I like that shampoo. Literal meaning That shampoo is pleasing.
Se Accidental Pagina 416 del texto.
REPASO El se despierta. Nos despertamos.
ANTE TODO Se can be used to form constructions in which the person performing the action is not expressed or is de-emphasized.
Se for unplanned events
You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
You have learned how to use se as the third-person reflexive pronoun (El se despierta. Ellos se visten. Ella se baña.). Se can also be used to form constructions.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Transcripción de la presentación:

La clase de español II Srta. Forgue El 11 de octubre de 2010

Ahora mismo Sacar la tarea (10 frases) Completar Cuaderno de práctica pág. 1 (ejercicios 1-3)

Inspección de cinco puntos y tarea de anoche La tarea de anoche fue _____________ Cinco puntos: 1) A tiempo 2) Ropa 3) Libro 4) Cuaderno/Carpeta 5) Bolígrafo 5!

Objetivos Repasar las frases de la vida personal (20 frases en total) Aprender construcciones con “se” (págs ) ◦ Aprender los pronombres indirectos (de nuevo) ◦ Completar INTÉNTALO en la pág. 37

El imperfecto y el pretérito Frases en el pretérito: 1986 – Yo nací en Seoul, Corea Tuve mi primer cumpleaños en los E.E.U.U – Aprendí a montar en bicicleta 1992 – Mi hermanito fue adoptado 1996 – Mi familia y yo viajamos a Washington, D.C – Entré en mi primer año de la escuela secundaria 2004 – Me gradué de la escuela secundaria 2008 – Me gradué de Vassar. Mudé a Woodstock, CT y empecé a trabajar en Hyde.

El imperfecto y el pretérito Frases en el imperfecto: 1. Yo era feliz y curiosa. 2. Los domingos mis padres y yo íbamos a la iglesia. 3. Yo cantaba y bailaba mucho con mis hermanos. 4. Mi hermana y yo discutíamos mucho. 5. Viajábamos mucho en coche. 6. Me gustaba leer y escribir.

Las construcciones con “se” Mirar el tutorialtutorial

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Previously, you learned how to use se as the third person reflexive pronoun (El se despierta. Ellos se visten. Ella se baña.). Se can also be used to form constructions in which the person performing the action is not expressed or is de-emphasized. Las construcciones con “se”

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Impersonal constructions with se In Spanish, verbs that are not reflexive can be used with se to form impersonal constructions. These are statements in which the person performing the action is not defined.

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved ¡Atención! Note that the third person singular verb form is used with singular nouns and the third person plural form is used with plural nouns.

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved You often see the impersonal se in signs, advertisements, and directions.

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Se for unplanned events Se also describes accidental or unplanned events. In this construction, the person who performs the action is de-emphasized, implying that the accident or unplanned event is not his or her direct responsibility. Note this construction.

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In this type of construction, what would normally be the direct object of the sentence becomes the subject, and it agrees with the verb, not with the indirect object pronoun.

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved These verbs are the ones most frequently used with se to describe unplanned events.

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved ¡Atención! While Spanish has a verb for to fall (caer), there is no direct translation for to drop. Dejar caer (To let fall) or a se construction is often used to mean to drop.

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved To clarify or emphasize who the person involved in the action is, this construction commonly begins with the preposition a + [noun] or a + [prepositional pronoun].

Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Completa las oraciones con se impersonal y los verbos en presente. 1.___________ (enseñar) cinco lenguas en esta universidad. 2.__________ (comer) muy bien en El Cráter. 3.__________ (vender) muchas camisetas allí. 4.__________ (servir) platos exquisitos cada noche. Completa las oraciones con se y los verbos en pretérito. 1._________________ (I broke) las gafas. 2.__________ (You [fam., sing.]) dropped) las pastillas. 3.__________ (They lost) la receta. 4.__________ (You [form., sing.] left) aquí la radiografía. Se enseñan A B Se me rompieron

Tarea pág. 38, ej. 1