Capítulo 3: Nuevas clases, nuevos amigos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
¿Qué materias estudias?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las Palabras Interrogativas
¿Qué hora es?.
CapÍtulo tres – segundo paso
Las Palabras Interrogativas
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Talking About Being Late or in a Hurry!. Vocabulary Date prisaHurry up! Esta atrasado (a). He/She is late.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
Telling Time.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
7 Y 8 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny is tall 2) Amber and Lauren are pretty. 3) Mini me is ugly. 4) I (as in YOU) am ________. Vocabulario.
Talking about things you LIKE to do and WHY By: Juanita Kim and Isabel Stiggers.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Tener Capítulo: 4.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?” (México y Centroamérica)
Telling at what time something happens, Talking about being late or in a hurry, and Describing people and things By: María and Mónica.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
3 Y 4 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Ser (in all 5 forms) Translate: My friend is big and ugly. She is pretty and dark haired. He is good-looking.
15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Vocabulario ¿Qué materias estudias? ¿Qué materias estudias? What subjects do you study? What subjects do you study? El arte Las ciencias Las ciencias sociales.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Telling Time in Spanish: ¿Qué hora es?= What time is it? I.When it is exacly on the hour, like 9:00, 4:00, 3:00.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Las palabras interrogativas
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Cómo decir la hora. When we ask what time it is in Spanish, we say… “¿Qué hora es?”
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Gramática 2.2 Gustar ¿por qué? vs. porque The preposition ‘de’ el 4/7 de noviembre.
Capítulo 3: Nuevas clases, nuevos amigos
1 Y 2 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Necesitar and Querer (in all 5 forms) Translate: First, I want to go to the mall, then I need to meet.
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
¿Qué hora es? To ask the time: To find out what time it is ask: ¿Qué hora es?
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
9 de noviembre Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) First, I have Spanish, then I have English, later, I have chemistry. 2) Conjugate: tener (all 5 forms) 
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Telling Time in Spanish
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
17 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny and Bob are ugly 2) Amber and Lauren are big. 3) Channing Tatum is good-looking. 4) I (as in YO)
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Capítulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos.
Vocabulario de Capítulo 3:
Telling at what time something happens
Transcripción de la presentación:

Capítulo 3: Nuevas clases, nuevos amigos ¡Ven Conmigo! Spanish 1 Capítulo 3: Nuevas clases, nuevos amigos

Vocabulario ¿Qué materias estudias? What subjects are you studying? 1. el arte 3. las ciencias sociales 4. la computación 2. las ciencias 5. la educación física

Vocabulario 6. el francés 9. el alemán German 7. la geografía 10. el coro choir 8. las matemáticas 11. la informática computer science

Vocabulario 12. Internet 15. el almuerzo 13. la química 16. el descanso 14. el Web, la Telaraña Mundial

Talking about classes and sequencing events To find out what classes a friend has, ask: ¿Qué clases tienes este semestre? …this semester? ¿Qué clases tienes hoy? …today? ¿ Y cuándo tienes un día libre? And when do you have a free day?

Talking about classes and sequencing events To answer: Bueno, tengo matemáticas, inglés, español y ciencias sociales. Well, I have … Primero tengo geografía, después computación y luego francés. First I have… afterward… then… ¡Mañana por fin tengo un día libre! Tomorrow at last I have a free day!

Telling time ¿Qué hora es? What time is it? To find out what time it is, ask: To answer, say: Son las ocho. It’s eight o’clock. Son las once y media. It’s 11:30. Es la una y cuarto. It’s 1:15. (It’s a quarter after one.) ¿Qué hora es? What time is it? Sí, hombre, es tarde. ¡Vamos! Yes, man, it’s late. Let’s go! ¡Ay! ¿Ya son las tres? It’s three?

Gramática With nouns referring to more than one thing, like libros or clases, use los or las. Both words mean the. Tengo los libros. Tienes las gomas de borrar. Also use los when referring to a group of people that includes both males and females. Los profesores son buenos.

Gramática Telling time To tell the hour (except for times around one o’clock), use Son las… plus the hour. Son las ocho. For times after the hour, follow this pattern: Son las siete y cuarto. It’s a quarter after 7. Son las ocho y veinticinco. It’s 8:25. Son las once y media. It’s 11:30. 3. For times before the hour, say: Es la una menos veinte. It’s 20 minutes to 1. Son las doce menos cuarto. It’s a quarter to 12. Son las ocho menos diez. It’s 10 minutes to 8. 4. For times including 1:00, use Es la una… Es la una y veinte. It’s 1:20.

Nota cultural Mexican high-school students planning to go to a university attend three years (primer, segundo, tercer año) of preparatoria, known as prepa, after the secundaria. There are public and private preparatorias, and students must pass rigorous exams to enter, to graduate, and to be accepted for university studies. A degree from a preparatoria is called a bachillerato. In the third year, preparatoria students are required to choose their subject area for university study. Students not planning to enter a university may do vocational or technical training during their high school years at an escuela vocacional. Mexican schools use a scale of 1 to 10; 6 is passing. Peruvian schools use a scale of 1 to 20, with 11 the lowest passing score.

Panorama cultural: Listening Comprehension ¿De dónde es Natalie? ¿Lucía? ¿Mario? ¿Quién tiene dos horarios? ¿A qué hora va Mario al colegio por la tarde? ¿Quiénes tienen clase a las siete de la mañana? ¿A Lucía le gusta el colegio?

Vocabulario de la mañana de la tarde in the morning (A.M.) in the afternoon (P.M.) de la noche in the evening (P.M.)

Telling at what time something happens To find out at what time something happens, ask: ¿A qué hora es la clase? At what time is … ? To answer, say: (Es) a las tres de la tarde. (It’s) at three in the afternoon. ¡Es ahora! Son las doce en punto. It’s now! … on the dot. (o’clock) ¿A qué hora es el almuerzo?

Talking about being late or in a hurry To tell someone you are late, say: Estoy atrasada. (if you’re female) Estoy atrasado. (if you’re male) To say that someone else is late, say: Está atrasada. (if the person is female) Está atrasado. (if the person is male) --------------------------------------------------------------------------- To tell someone you are in a hurry, say: Tengo prisa. To tell a friend to hurry up, say: ¡Date prisa!

Gramática In Spanish, to show that something belongs to someone, use de. This is the equivalent to ’s (apostrophe s) in English. los zapatos de David David’s shoes las clases de Eva Eva’s classes De combines with el to form the contraction del. el perro del profesor the teacher’s dog la directora del colegio the school’s director

Nota cultural Students in Spanish-speaking countries may take as many as nine different courses. They can take more courses because their schedules vary from day to day. Most of these are required courses. Hora latina (Latin time) In Mexico, as in other Spanish-speaking countries, people are expected to arrive a little late for a party –a half-hour to an hour later than they are told to come. But at school or on the job, people are expected to be on time.

Vocabulario: Describing people and things 1. antipático/a disagreeable 2. bajo/a short 3. bonito/a pretty 4. bueno/a good 5. cómico/a funny 6. difícil difficult 7. divertido fun, amusing 8. fácil easy 9. feo/a ugly 10. grande big

Vocabulario: Describing people and things 11. guapo/a good-looking 12. inteligente intelligent 13. interesante interesting 14. malo/a bad 15. moreno/a dark-haired, dark-skinned 16. nuevo/a new 17. pequeño/a small 18. rubio/a blond 19. simpático/a nice

Describing people and things To tell what someone or something is like, say: Él es alto. He’s tall. Ella es alta. She’s tall. Es aburrida. It’s boring. No te preocupes. Ellos no son muy estrictos. Don’t worry. They aren’t very strict. To find out what people and things are like, ask: ¿Cómo es tu compañero/a nuevo/a? What’s your new friend like? ¿Cómo es la clase? ¿Cómo son los profesores? What are the teachers like?

Talking about things you like and explaining why To find out if a friend likes more than one thing, ask: ¿Te gustan las clases? ¿Cuál es tu clase favorita? Which is…? ¿A Claudia le gustan las ciencias? Does Claudia like…? ¿Por qué? Why? Your friend might answer: Sí, me gustan. Son fáciles. Mi clase favorita es inglés. Sí. Le gustan mucho y también le gusta la geografía. Porque son muy interesantes. Because…

Vocabulario: Things you like 1. el baile 3. el concierto 2. la fiesta 4. los deportes

Vocabulario: Things you like 5. el partido de… the game of… …game 7. la novela novel 6. el videojuego videogame 8. el examen

Gramática Here are all the forms of the verb ser (to be). Soy alto/a. I am… Eres bajo/a. You are… Es cómico/a. S/he is… Nosotros somos altos/as. We are… Son cómicos/as. They are…

Gramática: Adjective Agreement 1. To describe one person or thing, use es + a singular adjective. El libro es divertido. La clase es divertida. 2. To describe more than one person or thing, use son + a plural adjective. Los libros son buenos. Las clases son buenas. 3. If you’re describing a group of males and females, use a masculine plural adjective. Mis compañeros son simpáticos. 4. Making adjectives plural, add –s or –es. El libro es interesante. Los libros son interesantes. La clase es difícil. Las clases son difíciles.

Nota gramatical Tag questions These are added at the end of a sentence, and can be translated several different ways (depending on the context). La clase es difícil, ¿no? isn’t it? right? Te gustan los bailes, ¿verdad? don’t you? right? Words used to get someone’s attention: ¡Mira! Look! ¡Oye! Listen!

Nota cultural Students in Spain often receive comments instead of grades: sobresaliente, bien, suficiente, or deficiente. In many Spanish-speaking countries students may be exempt from exams if they have a good grade in the course.