Asking and answering questions about family members.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
Advertisements

Me llamo __________ Clase 9 N La fecha es el 11 de marzo del 2011 Propósito # 48: ¿Es interesante la clase de biología? Actividad Inicial: Copia y responde:
How to ask questions ¿Cómo? ¿Qué? ¿Quién(es)? ¿Cuándo? ¿Cuál(es)?
Review Unit 1: Nice to meet you!. What comes next? Listen to the statement, then decide: A: Estoy muy bien, ¿y tú? B: Mucho gusto. C: Me llamo Marco.
LAS PALABRAS INTEROGATIVAS
Frase de la semana Phrase of the week No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea? -No la tengo. No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea?
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Exámen Preliminar.
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Question Words in Spanish. Things or actions ¿Qué?
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Warm-up – Escribir Make the word in parentheses match in number and gender. 1.Los edificios _________ (alto). 2.Las mujeres _________ (joven). 3.La chaqueta.
Preguntas y Respuestas
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
MORE CONVERSATION TOOLS
Mi madre y yo Buenos días,
Calentamiento (warm-up)
¿Cual es la pregunta? Ms Milla.
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las preguntas personales 2 grado
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
THIS IS With Host... Your Vocabulario Adjectives Describing people Los Números Questions Random.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Unidad 2.2 You use interrogative words (who, what, where, and so on) to ask questions.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
Asking Questions ¿Quién?– Who ¿Dónde ?– Where ¿Adónde?- To where?
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Coversacion Basico.
Los meses del año. Información The Spanish way is to write the day + month + year. It’s different from the American way (month + day + year). The formula.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Bellwork Conjugate the following and give their meanings. Tener, venir, ser, ir and hacer.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Questions in the tú or Ud. form are asking ______. Answer in the __________ form (____). Questions in the Uds. form are asking __________. Answer in the.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Las Palabras Interrogativas Etapa Preliminar Español II.
Tener. Means “to have” yo tengo tú tienes usted él / ella tiene tener.
Ch 1 Segundo y tercer Paso Review. Ser = to be. Fill in the blank with the correct form of SER.  Yo ______de Madrid.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
TAREA DE HOY: página 47, actividad 4 página 73, WRITE the 2.1 vocab Saca el paquete y un lápiz. Español 1 el 20 de febrero 20/2/13.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
 Para empezar Fill in the blank with the correct word: 1) Hola, Beni, ¿______________ estás? 2) Beto, ¿______________ años tienes? 3) Rafael _______________________.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Español Asking questions.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Question Formation Spanish I Page 52.
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Asking and answering questions about family members

Number in your journal from #1-30. Section 1: Write the word in English for each word in Spanish or the Spanish for the English. Section 2: Write the question & answer in English for each questions & answer in Spanish or the Spanish for the English. Section 3: Answer the question in Spanish.

1. ¿Quién? Who?

2. ¿Cuándo? When?

3. ¿Dónde? Where?

4. ¿Cómo? How?

5. ¿Cu á ntos? How many?

¿Quién? 6. Who?

¿Cu á ntos? 7. How many?

¿Cuándo? 8. When?

¿Dónde? 9. Where?

¿Cómo? 10. How?

Question 11. ¿Cómo se llama? Answer What’s his/her name? Se llama… 12. His/her name is…

Question 13. ¿Dónde vive? Answer Where does he/she live? Vive en… 14. He/She lives in…

Question 15. ¿Cuántos años tiene? Answer How old is he/she? Tiene … años. 16. He/She is … years old.

Question 17. ¿Quién es? Answer Who is he/she? Es He/She is ….

Question 19. ¿Cuándo nació? Answer When was he/she born? Nació el… de... del año He/She was born the … of … in the year...

A. Catorce años. B. Es mi sobrina. C. En Florida. 21. ¿Quién es ella?

A. Tiene doce años. B. Es mi primo. C. Vive en Virginia. 21. ¿Cuántos años tiene?

A. Tiene ochenta años. B. Es mi abuelo. C. En Harrisonburg. 22. ¿Dónde vive?

A. Se llama Josefina. B. Sesenta años. C. El treinta de junio. 24. ¿Cuándo nació?

A. Se llama Ana. B. Me llamo Luis. C. Te llamas Katrina. 25. ¿ Cómo se llama ?

26. ¿Quién es él?

27. ¿Cuántos años tiene?

28. ¿Dónde vive?

29. ¿Cuándo nació?

30. ¿ Cómo se llama ?