REVIEW OF FIRST SEMESTER PRESENTATION OF VOCAB 5A SPORTS AND COLORS SPANISH I SPANISH I Chapter 5.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 Capítulo 7 Palabras 1. el fútbol contra.
Advertisements

Los deportes de equipo. Santonio juega el fútbol americano.
Los deportes de equipo.
El Futbol EL FÚTBOL.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Capítulo 5. Los deportes sports El fútbol soccer.
ROBERTO CLEMENTE, REVIEW, WRITING, TEST PREP SPANISH 1-- REVIEW FOR CHAPTER 5.
0 Los deportes de equipo To talk about Team sports.
Day 14—Intro to Repaso E Vocabulary
El Vocabulario de Capitulo 5
(Stem changing verbs) SPANISH Boot verbs have specific changes.
SPANISH I DAY 40. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 8 DE ENERO Choose the correct word to complete each sentence. Write the entire sentence. 1.Hay once (jugadores,
Stem Changing Verbs Shoe Verbs Boot Verbs.
El vocabulario del capítulo #5. La portería El portero.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
SPANISH STEM-CHANGING VERBS e→ie o→ue u→ue e → i.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
Objetivo: How do we conjugate all e>ie stem changing verbs? What are the definitions? Hagan Ahora: Completa actividad 9 en página 200 en el texto. 1)Write.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
Spanish Stem-Changing Verbs e→ie e→i o→ue u→ue How do these verbs work? First, let’s review what they have that is not new to us.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Me llamo ___________ Clase 701 La fecha es el 26 de enero del 2015 Proposito # 46: ¿Juegan ustedes al tenis? Actividad Inicial: Copia y completa con la.
Spanish Stem-Changing Verbs e→ie. How do these verbs work? There are certain groups of verbs in Spanish that have a stem change in the present tense.
Para hacer ahora 1) Yo (jugar) __________________ al baloncesto con mis amigos. 2) Nosotros (jugar) ________________ al fútbol en el estadio. 3) Ella (jugar)
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● Jugar y Tocar Fill out the “what happened in the READING.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
0 Los deportes de equipo To talk about Team sports.
DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 21 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.los calcetines largos e.devolvemos Match each.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
H OLA C LASE ! 1. P LEASE SIT DOWN QUICKLY AND TAKE OUT YOUR CARPETA. 2. M AKE SURE THAT YOU PICKED UP THE HANDOUT FOR TODAY AND PUT IT IN YOUR CARPETA.
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 24 del mayo 2012
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Para hacer ahora Dibujen (Draw): 1) El estadio 2) El jugador de fútbol
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 13 de enero del 2015 Propósito # 41: ¿Juegas beisbol? Actividad Inicial: Without looking in your notes, try.
sports basketball El básquetbol soccer El Fútbol El Bėisbol baseball Fubol Americano Football.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● Jugar y Tocar Write down the NEW VOCABULARY in your “vocabulario.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
Me llamo __________ Clase 801 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Proposito # 26: ¿Como continuamos el repaso para la prueba 1/2 del capitulo 5? Actividad.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Los deportes. El equipo El estadio el (la) jugador(a) de fútbol el balón.
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
Spanish Stem-Changing Verbs e→ie o→ue u→ue. Los verbos que cambian e→ie Querer Empezar Preferir Perder Cerrar To want To think To begin (start) To lose.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Soccer. El estadio – stadium El balón – ball El partido – game.
Stem-changing verbs SPN 8 Sports and Leisure Unit.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Los deportes. El partido El campo de fútbol La camiseta.
Me llamo_________________ Clase 801 La fecha es el 2 de octubre del 2015 Proposito # 10: ¿Dónde esta tu clase de español? L.O.: to review for the first.
Vocabulario del capítulo 7 Deportes de equipo. Palabras 1 El fútbol  soccer El estadio  stadium El/La jugador(a)  player El/La espectador(a)  spectator.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
-AR VERBS Español.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Para hacer ahora ¿Qué quieres aprender sobre los deportes? Please make a list of topics you would like to learn about in regards to sports.
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 40A &
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Capítulo 5 1 of 61 Un grupo de amigos juegan fútbol en la isla de Ometepe en el lago de Nicaragua. Al fondo podemos ver los volcanes Concepción y Maderas.
Los deportes Sports. El fútbol - soccer Football is “futbol americano” in Spanish.
Los Deportes. Hay un partido Hoy Hoy hay un partido entre D.C. United y Real Madrid. El United juega contra El real Madrid.
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 26 de enero del 2015 Proposito # 46: ¿Juegan ustedes al tenis? Actividad Inicial: Copia y completa con la.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Review!. Review Regular -AR verbs - o - as - a - amos X - an -AR Verbs from this chapter: Empezar Comenzar Lanzar Marcar Tirar Atrapar Batear Pasar Encestar.
LOS DEPORTES: El fútbol. El fútbol El balón El jugador El jugador juega el fútbol.
Capítulo 5 Vocabulario 1.
Transcripción de la presentación:

REVIEW OF FIRST SEMESTER PRESENTATION OF VOCAB 5A SPORTS AND COLORS SPANISH I SPANISH I Chapter 5

ER VERB ENDINGS IR VERB ENDINGS AR VERB ENDINGS HAGA AHORA 6-7 DE ENERO Welcome back! Let’s see what you remember! Fill out these three charts and then get a new vocab sheet. Look over the new vocab to see if you can see any cognates! Locate verb chart handout from last semester. If you need a new copy, get one from the table. (This is something you should keep ALL YEAR!)

Los jugadores juegan (al) fútbol. El portero guarda la portería. El jugador puede lanzar (tirar) el balón con el pie. Pero no puede tocar el balón con la mano.

Hay dos tiempos en el partido de fútbol. Cuando empieza el segundo tiempo, los jugadores vuelven al campo.

El portero no puede bloquear el balón. El balón entra en la portería. El jugador marca un tanto. Los aficionados aplauden.

Cada equipo quiere ganar el partido. Pero no puede ser. Un equipo pierde.

El uniforme de cada equipo tiene su propio color o colores.

Can you figure out what the friends are saying?

Make sure you have the correct definitions! Los deportes the soccer The sports El fútbol

Make sure you have the correct definitions! El béisbol the basketball The baseball El básquetbol

Make sure you have the correct definitions! El tenis the game The tennis El partido

Make sure you have the correct definitions! El equipo the fan The team El aficionado

Make sure you have the correct definitions! El espectador the score The spectator El tanto

Los verbos jugar To begin/start To play empezar

Los verbos volver To be able To return poder

Los verbos volver To be able To return poder

Los verbos querer To applaud To want aplaudir

Los verbos ganar To lose To win perder

El campo de fútbol Football field El tiempo Half time El balon The ball (big) La pelota (#63) The ball (small) The goalie El portero

La portería/ el gol El portero El balón

verbos LANZAR TO KICK TO TOUCH TOCAR

verbos GUARDAR TO GUARD TO BLOCK BLOQUEAR

YOU WILL RECEIVE A CARD WITH EITHER A VOCAB WORD OR A DEFINITION. WITHOUT SAYING A WORD, YOU HAVE 1 MINUTE TO FIND YOUR OTHER MATCH! SIT DOWN WHEN YOU ARE MATCHED ! (IF YOU ARE TALKING OR MOUTHING- 20 SECONDS ADDED TO YOUR TIME!) ¡Juegamos! NOW, SWITCH CARDS WITH A RANDOM PERSON AND LET’S SEE HOW MUCH TIME YOU CAN TAKE OFF YOUR FIRST TIME!

¿Cierto o falso? 1. El jugador mete un gol. 2. Un equipo pierde(perder) y el otro gana. 3. Los aficionador juegan en el partido. 4. El espectador bloquea el balón. 5. Los jugadores aplauden.

El uniforme La camiseta Las zapatillas Las calcetines largos El pantalón corto

DO YOU KNOW YOUR SPANISH COLORS? ¿De qué color es?

LOS COLORES amarillo De color marrón gris anaranjado azul

LOS COLORES rosado blanco negro verde

COLORING ACTIVITY HANDOUT Actividad de los colores

BEGIN WORK ON HOMEWORK PAGE! DUE WHEN YOU WALK IN THE DOOR NEXT CLASS! WILL BE GRADED! TAREA