Physical Descriptions

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo son las personas famosas?
Advertisements

El título: Los ojos y el pelo
¿Cómo eres? What do you look like?.
Boy. el muchacho girl la muchacha short baja, o.
¿Como es? Tiene pelo moreno. Tiene pelo castaño..
¿Cómo es…? Describing others using ser, articles, & adjectives
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Elementary Spanish Tiene la boca es larga. Tiene la boca larga.
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
 El/la artista  Artist  El doctor/la doctora  doctor  El médico/la médica  Medical doctor  El ingeniero/ la ingeniera  Engineer  El/la periodista.
¿Cómo eres?.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
¿Como eres? Yo soy_____. Yo soy...(I am) When describing yourself El/Ella es…..(He/She is___)When describing somebody else.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Verbo “ser” Present tense yosoy tú eres él/ella/usted es nosotros(as) somos ellos/ellas/ustedes son Verbo “tener” Present tense yotengo tú tienes él/ella/ustedtiene.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
La Ropa. Los Colores Marrón/marrones - brown Negro/negra/negros/negras - black Blanco/a/os/as – white Azul/azules - blue Rojo/a/os/as.
¿CÓMO ERES? (How do you look like?) YO SOY RUBIO (I’m blonde)
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Los adjetivos ¿Cómo eres tú?.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Las descripciones. Review the descriptions by reading the captions for the pictures.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
¡A buscar! What do all these words have in common?
Vocabulario Unidad 1, Etapa 2. bad malo, mala bag la bolsa.
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
The verb tener Used to talk about what you have and how old you are.
La mujer en rosada es alta, es fea, es trigueño. La mujer en rosada tiene pelo marrón y ojos cafes. La mujer en blanca es _____, _______, ______. La mujer.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Modelo: ¿Cómo es? – What is he/she like? Responding Es… - he/she is … Appearance  Alto(a)- tall  Bajo (a)- short (height)  Bonito (a)- pretty  Castaño.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Callado quiet. Canoso Gray-haired castaño Dark brown.
Tiene el pelo castaño ¿Cómo es?. Tiene el pelo negro ¿Cómo es?
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
Bellringer Lunes, 29 de noviembre del 2010 The head = The body = The legs = The arms = The fingers Word of the day Yo = I.
Vocabulario 5 Physical descriptions
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Roseman Spanish Masculine vs. Feminine, Uno, unas, etc., Adjectives, Intro to Verbs (present tense),
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
¡Hola! Translate into SPANISH 1. I am nice. 2. You are athletic. 3. He is tall. 4. She is ugly. 5. Laura is pretty. 6. I am small. Yo soy simpático./Yo.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Descripciones fisicas
Capítulo 5 Español 1.
Describe yourself Yo soy ( I am)
Mí Físico Physical Features
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
LOS COLORES REPASO.
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
Para empezar Hoy es jueves el ocho de noviembre ¿Cómo es el chico? Escriba cuatro oraciones. Dos características físicas y dos cosas sobre su personalidad.
Explain as much detail as you can in English about these two people.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
WELCOME TO SPANISH LESSONS ¡ Bienvenidos a Clases De Español ! © Copyright Indira Castillo 2014.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado (7th Grade)
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
TENER – “to have”.
Hoy es jueves el veintiocho de septiembre
Transcripción de la presentación:

Physical Descriptions

Short – Bajo Tall - Alto *Just like with personality descriptions, adjectives in Spanish must match the gender of the noun. Ex. El chico es alto. Ella es baja.

Heavy – Gordo Thin - Delgado *Adjectives should also match the “number” of the noun – singular or plural. Ex. Los chicos gordos.

Pretty – Bonito, Lindo Handsome – Guapo Ugly - Feo

Old – Viejo Young - Jóven

Black hair - Pelo negro Brown hair - Pelo moreno (brunette) *To talk about hair color and eye color, use the verb “tener.” Yo tengo pelo moreno. I have brown hair. Ella tiene pelo negro. She has black hair.

Blonde - Rubio Redhead - Pelirrojo *With redhead and blonde, you use the verb “ser.” Yo soy rubia. I am blonde. (female) Yo soy pelirrojo. I am redheaded. (male) Lindsay Lohan es pelirroja. Lindsay Lohan is redheaded.

Long hair - Pelo largo Short hair - Pelo corto

Bald - Calvo *Always use the verb “ser”! Él es calvo. Dr. Phil es calvo.

Hazel eyes - Ojos castaños Green eyes - Ojos verdes Tienes ojos castaños? Do you have hazel eyes? Tengo ojos verdes. I have green eyes.

Brown eyes - Ojos cafes Blue eyes - Ojos azules Yo tengo ojos cafes. I have brown eyes. Él tiene ojos azules. He has blue eyes.

La cara – Face *Una cara bonita – A pretty face. *Ella tiene una cara bonita – She has a pretty face.

Large – Grande Small – Pequeño Medium - Mediano

La nariz – Nose * Él tiene una nariz grande. He has a big nose.

La boca – Mouth * Él tiene una boca grande. He has a big mouth.

Las orejas – Ears * Él tiene orejas pequeñas. He has small ears

Las gafas – Eyeglasses * Él tiene gafas. He has glasses.

El bigote – Mustache * Él tiene un bigote grande. He has a big mustache.

La barba – Beard * Él tiene un bigote largo. He has a long beard.

Grammar Focus… In Spanish, note that the ADJECTIVE always comes AFTER the NOUN. PELO LARGO Noun (Hair) Adjective (long) El chico guapo le gusta bailar.

Grammar Focus… As we learned with personality, the noun and verb also have to agree in gender. Remember, that doesn’t always mean the gender of the PERSON. It’s the gender of the NOUN. Rhianna tiene PELO CORTO Noun (masc.) Adjective (masc.) Ella es una chica bonita.

Grammar Focus… The NOUN and ADJECTIVE also must agree in number. That means if the noun is plural, the adjective must be too. Rhianna tiene ojos cafes. Noun (plural) Adjective (plural)

Practice describing yourself! Yo soy baja y delgada. Yo soy joven. Yo tengo pelo largo y moreno y ojos cafes. _______________________________ ______________________________________________________________

Describe a friend! Rachel es alta y delgada. Ella es joven. Ella tiene pelo largo y moreno. Rachel tiene ojos cafes. _______________________________ ______________________________________________________________