6th- 8th Grade IB Open House Parent Night September 25, 2007.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
Telling Time Grammar Essential #8.
Senior Parent Meeting Thursday, November 8 th, 2012 Theater 4:30-5:00.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
Semana 14 El 17 de noviembre- el 20 de noviembre.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: PorPara In this presentation, well look at how these two prepositions.
The Present Tense of tener (to have)
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: Por Para In this slide show, well look at how these two prepositions.
The Present Tense of ir (to go)
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Seventh grade final exam review. Translate: Rubio Alto Travieso BlondeTallmischievous.
Los interrogativos.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Bienvenidos Padres!. My name is Mi nombre es Tonight we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche estaremos.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
First Grade Dual High Frequency Words
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Transcripción de la presentación:

6th- 8th Grade IB Open House Parent Night September 25, 2007

Research shows that parental involvement is the most important factor in a students success at school

IB Overview La Organización del Bachillerato Internacional (IB) es una fundación educativa sin ánimo de lucro cuyos objetivos fundamentales están plasmados en su declaración de principios y donde el alumno constituye el eje central. Se fundó en 1968 y actualmente trabaja con 2.122 colegios en 125 países para desarrollar y ofrecer tres programas educativos exigentes a más de 566.000 alumnos de edades comprendidas entre 3 y 19 años. The IBO: International Baccalaureate Organization Founded in 1968 Has roots in United Nations (UNESCO) 652 schools in North America are doing IB Programs: * The Elementary Program / PYP For students 3 to 12 * Middle Years Program / MYP Ages 11-16 * The Diploma Program Designed for highly motivated 16 to 19 year old students

IB Overview Una educación de calidad para construir un mundo mejor El Bachillerato Internacional (IB) ofrece programas de educación internacional de calidad a una comunidad de colegios de todo el mundo. Nuestros tres programas, para alumnos de edades comprendidas entre 3 y 19 años, contribuyen a desarrollar habilidades intelectuales, personales, emocionales y sociales necesarias para vivir, aprender y trabajar en un mundo cada vez más globalizado. Más de 566.000 alumnos estudian los programas del IB en 2.122 colegios de 125 países. Rigorous Whole child Internationalism intercultural understanding The International Baccalaureate (IB) offers high quality programmes of international education to a worldwide community of schools. The programmes help develop the intellectual, personal, emotional and social skills to live, learn and work in a rapidly globalizing world. There are more than 566,000 IB students at 2,122 schools in 125 countries.

The Areas Of Interaction

The Areas of Interaction help us to see the whole picture, not just a single subject.

Approaches to Learning Aprender a Aprender

Defining Questions How do I learn best? How do I know? How do I communicate my understanding? All Students Need To Learn How To Learn Los profesores proporcionan a los alumnos las herramientas que les permiten ser responsables de su propio aprendizaje y, de esta manera, comprender cómo aprenden mejor, cuáles son sus procesos de pensamiento y sus estrategias de aprendizaje.

Homo Faber El Hacedor

Defining Questions What and how do we create? What are the consequences? Los alumnos exploran de diversas formas los procesos y productos del genio humano, con lo cual aprenden a apreciar y desarrollar en sí mismos la capacidad humana de influenciar, transformar, disfrutar y mejorar la calidad de vida.

Community and Service Comunidad y Servicio

Requires students to take an active part in their community by encouraging responsible citizenship. Our students work hard to help meet the needs of their community and other countries. Last year our students raised $1400 for to help people suffering from genocide in Darfur. Requiere a estudiantes tomar una parte activa en su comunidad enseñadoles ciudadanía y responsabilidad. Nuestros estudiantes trabajan para ayudar a satisfacer las necesidades de su comunidad y de otros países. El año pasado nuestros estudiantes levantaron $1400 para ayudar a la gente que sufre de genocidio en Darfur.

Service Hours/ Horas de Servicio Como parte de nuestro programa IB, se requiere que estudiantes hagan horas exteriores de servicio a la communidad y horas de servicio en la escuela. Horas de Servicio Exteriores 6th Grado: 5 horas 7th Grado: 10 horas 8th Grado: 20 horas Estudiantes tienen que registrar sus horas y reflexiones en sus libretes de servicio y comunidad de IB con las firmas apropiadas. As part our IB program, students are required to do outside community service hours and in school service hours. Outside Service Hours 6th Grade: 5 hours 7th Grade: 10 hours 8th Grade: 20 hours Students are required to log their hours and reflections in the IB Community Service Booklets with proper signatures.

Some Community Service Ideas/ Ideas Para Servicio De Comunidad Park or Community Clean-up Limpiar la Communidad Help the elderly Ayudar Volunteer/ Voluntario Collect for the needy Recojer para los necesitados Tutor

Environment Medio Ambiente

Defining Questions Where do we live? What resources do we have or need? What are my responsibilities? Esta área tiene por objeto desarrollar en los alumnos la conciencia de su interdependencia con el medio ambiente, para que comprendan y acepten sus responsabilidades hacia éste.

Health and Social Education Salud y Educación Social

Defining Questions How do I think and act? How am I changing? How can I look after myself and others? Esta área se ocupa de la salud (y la inteligencia) física, social y emocional de los alumnos, aspectos esenciales que contribuyen a llevar una vida sana e integral.

IB Learner Profile/ Perfil de la comunidad de aprendizaje Los miembros de la comunidad de aprendizaje del IB se esfuerzan por ser: Indagadores Informados e instruidos Pensadores Buenos comunicadores Íntegros De mentalidad abierta Solidarios Audaces Equilibrados Reflexivos IB learners strive to be: Inquirers Knowledgeable Thinkers Communicators Principled Open-minded Caring Risk-takers Balanced Reflective

Proyectos Importantes del Ano Yearly Major Projects These projects all have a correlating MYP-IB rubric which is available at the Locke School web site. These projects help prepare students for the IB High School program which eventually will lead to the university level. Estos proyectos todos tienen una rúbrica de MYP-IB que que esté disponible en el Web site de la escuela de Locke. Estos proyectos ayudan a preparar a estudiantes para el programa de la High School secundaria de IB que conducirá eventual al nivel de la universidad. Proyectos Importantes del Ano

Fall: Personal Science Project En el primer semestre todos los estudiantes tienen que hacer un proyecto de ciencia. Hay tres componentes: El Reporte Cartel de Informacion Presentación Debido alrededor de Halloween y será presentado Diciembre 4 de 2007. Los ganadores irán a la región y finalmente la competición de la ciudad. In the first quarter, all students are required to complete a science project. There are three components: The report Poster Board Presentation Due around Halloween Finalists will be presented on December 4, 2007 at the annual Science Fair. Winners will go on the region and finally city competition.

Winter: Young Authors In the second quarter, your child will demonstrate their language arts writing skills by: Creating their own short story, poetry, or dramatic science. They will also be responsible for editing, illustrating, and publishing their work. They will receive the chance to be in the region competition. En el segundo semestre, su niño demostrará sus abilidad de escribir: Creando su propia historia, corregir, ilustrar, y publicar su trabajo. Recibirán la chance de estar en la competición de la región.

Spring: Humanities Project In the third quarter, students will demonstrate their Humanities skills. For the Spring Humanities Fair, they are required to complete: Poster/PowerPoint Report Presentation Due in the middle of March. En el tercer cuarto, los estudiantes demostrarán sus habilidades de la humanidad. Para la competición ciencia sociales se requiere que los alumnos terminen: Cartel Report Presentación Debido a medias de Marzo Rubrics are available at www.lockeschool.org Las rúbricas están disponibles en www.lockeschool.org

IB Reflection Journals At least once a week, students complete an IB Reflection Journal. Reflections should be completed in I.B. Composition Notebooks. Reflection journals are simply a way for students to think about the important concepts they learned in all subject areas (Lang. A, Math, Science, Humanities, and Specials) and reflect on them using the Areas of Interaction. Los estudiantes cada semana terminan un diario semanal de la reflexión de IB. Las reflexiones se deben terminar en su libretas de compocision de I.B. Los diarios de la reflexión son simplemente una manera para que los estudiantes piensen de los conceptos importantes que aprendieron en la semana en todo (Lang. A, la matemáticas, la ciencia, la humanidad, y Specials) y que reflejan en ellos que usaban las áreas de la interacción.

Spanish Class- Language B The main purpose of this class is to expose students to a second language, and to understand other cultures. Students in 6th grade would learn the basics such as ABC, numbers, family, colors, exposed to cultural traditions. 7th grade students are going to learn about grammar and are exposed to Spanish readings. 8th grade students would do more projects about history, customs, traditions and culture of Hispanic countries. Benefits: Get in a good high school. Spanish grade is in their transfer records. Better opportunities in the future. El propósito principal de esta clase es exponer a estudiantes a una segunda lengua, y entender otras culturas. Los estudiantes en el 6to grado aprenderían los fundamentos tales como ABC, números, familia, colores, expuestos a las tradiciones culturales. Los de 7mo grado van a aprender sobre la gramática y se exponen a las lecturas españolas. Los de 8vo grado harían más proyectos sobre historia, costumbres, tradiciones y la cultura de países hispánicos. Ventajas: Consiga en una buena secundaria. El grado español está en sus expedientes de la transferencia. Oportunidades mejores en el futuro.

Homework #1 problem is students are not completing their homework assignments. Homework is given everyday in almost every subject area. Homework should be checked nightly for completion and neatness. Homework assignments can be checked via Locke School website. El problema #1 es estudiantes no está terminando sus tareas. Ellos reciben tareas todo los dias en varias materias. La tarea se debe comprobar cada noche para saber si hijo or hija ha terminado la tarea completamente y correctamente. Las tareas se pueden comprobar en la Web site de la escuela de Locke.

What does the agenda book look like? Qué parece el libro de la agenda? **The agenda is designed to help the student develop good organization skills. Homework is to be written down in the agenda book everyday. If a child is missing homework, the teacher will stamp the agenda book. The “Missing homework” stamp is written in red lettering. Watch out for scratched out “missing homework” in agenda. Students can try to hide the truth. La tarea debe ser anotada en el libro de la agenda diario. Si un niño tiene a falta de tarea, el profesor estampará el libro de la agenda. La estampilla de la “Falta de Tarea" se escribe en el deletreado rojo. Tenga cuidado, los estudiantes intentan ocultar la verdad.

School Website www.lockeschool.org Homework is posted daily on the school website by most teachers. Benefits of parents checking the school’s website: When students are absent or are not sure what the homework is they can visit the website. If a student claims there is no homework, the parents can check the school website to verify. The Locke School website can be visited at www.lockeschool.org La tarea es fijada diario en el Web site de la escuela por la mayoría de los profesores. Ventajas de los padres que visitan el Web site de la escuela: Cuando los estudiantes están ausentes o no estan seguros de la tarea pueden visitar el Web site. Si un estudiante dice no tener tarea, los padres pueden comprobar el Web site de la escuela para verificar. El Web site de la escuela de Locke se puede visitar en www.lockeschool.org

Student of the Month Estudiante del Mes Students must have perfect attendance. Students must be in uniform everyday. All As and Bs in their classes Excellent Conduct Los estudiantes deben tener attendencia perfecta. Los estudiantes deben estar diario en uniforme. Tiene que tener A’s y B’s en su tarjeta de grados. Conducta Excellente

Incentive Program Programa Incentivo Cada 5 semanas estudiantes tienen la oportunidad de recibir una recompensa por todo su trabajo duro y esfuerzo. Los incentivos previstos incluyen un helado social, un viaje al parque zoológico y un día de campo, etc. Para ganar los incentivos los estudiantes deben: Reciba menos de 10 marcas en un período de cinco semanas. Tiene que tener A’s y B’s en su tarjeta de grados. Every 5 weeks students have the opportunity to receive a reward for all of their hard work and effort. Incentives planned include an ice cream social, a field trip to the zoo and a field day, etc. To win an incentive students must: Receive less than 10 checks in a five week period. Have all As and Bs on their report card or progress report

High School Fair/Secundaria When: September 29th Saturday Time: 9:30-3:00pm Where: McCormick Place Why: To obtain high school applications from all CPS high schools and to talk to high school officials who will answer your questions or concerns. Cuando: Septiembre 29 Sábado Tiempo: 9:30-3:00pm Lugar: Lugar de McCormick Porqué Ir: Para obtener informacion de la secundaria de todas las secundarias de CPS y hablar con los funcionarios de la secundaria que contestarán a sus preguntas o preocupaciones.

Graduation Requirements/ Requisitos De Graduación 35 de porcentaje en la lectura, la matemáticas, y la escritura en examen de ISAT. El pasar califica promedio de "C" en la lectura, escritura, y matemáticas en tarjetas del informe. Pasar el grado en examen de la constitución de ESTADOS UNIDOS. No más de 9 ausencias. Los estudiantes ahora deben haber sido notificados si son aceptados o rechazados por las High Schools secundarias. 35th Percentile Score in Reading, Math, and Writing on ISAT Exam. Passing Grades “C” average in Reading, Math, and Writing on Report Cards. Passing Grade on U.S. Constitution Exam. No more than 9 unexcused absences. Students by now should have been notified if accepted or rejected by high schools.

Student Fees/ Costos de Estudiantes All Student Book Fee $20 due by November 8 8th Grade Graduation Fee $70 due by December 1st 8th Grade Class Trip $80 (tentative) Madatorio costo de libros para todos los estudiantes $20 debido Noviembre 8 Costo de Graduacion 8vo Grado $70 debido Deciembre 1 Costo de viaje de 8vo Grado $80 (tentativo)