Objetivo: Students are able to use vocabulary in context by writing and stating sentences in the target language.
Objetivo: Students are able to identify and explain errors in sentences using whip around.
almorzar (o ue)
cerrar (e ie)
costar (o ue)
dormir (o ue)
encontrar (o ue)
entender (e ie)
pensar (e ie)
poder (o ue)
preferir (e ie)
querer (e ie)
recordar (o ue)
volver (o ue)
devolver (o ue)
contar (o ue)
gustar
bailar
cantar
comer
escribir
escuchar (música)
patinar
caminar
contestar
correr
descansar
estudiar
hablar
ir
preguntar
terminar
tomar
vivir
estar emociones/condiciones presente lugares Que cambian progresivo
ser Time Origin Profession Identity Characteristics TOPICTOPIC
tener
alegre
alto(a)
castaño(a)
castaños
bajo(a)
cómico(a)
corto(a)
delgado(a)
guapo(a)
largo(a)
moreno(a)
nervioso(a)
rubio(a)
serio(a)
tranquilo(a)
triste
(es)
because
+ ir WHERE?
(es)