Los adjetivos descriptivos con el verbo “ser” y con los sustantivos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Capítulo 1 el vocabulario
¿Cómo eres? What are you like?.
Los adjetivos con el verbo “ser”
Ser and Adjectives.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
 El/la artista  Artist  El doctor/la doctora  doctor  El médico/la médica  Medical doctor  El ingeniero/ la ingeniera  Engineer  El/la periodista.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Lección 3: Segunda parte
Definite Articles, el, la, los, las
Lesson Ser and Adjectives. Subject Pronouns I - yoWe- nosotros You - tú he- é l They- ellos She- ellaThey- ellas You (formal)- You all- -usted -
Physical Descriptions
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
-El sábado y el domingo no son aburridos.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
7 Y 8 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny is tall 2) Amber and Lauren are pretty. 3) Mini me is ugly. 4) I (as in YOU) am ________. Vocabulario.
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Articles & Noun- Adjective Agreement Essential Question: How do I use articles and adjectives to agree with nouns?
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Los adjetivos en español
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
1 Definite and Indefinite Articles. 2 Página 61 en tu libro ¡Toma notas!
Adjectives describe people, places, and things.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Adjectives - Describing things.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Noun-Adjective Agreement
Noun Adjective Agreement!!!
¿Cómo eres tu? (What are you like)
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
3 Y 4 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Ser (in all 5 forms) Translate: My friend is big and ugly. She is pretty and dark haired. He is good-looking.
15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario.
Gender & Adjective Agreement Using nouns and adjectives.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used to describe.
Los artículos definidos e indefinidos Los pronombres de sujeto y ser
1 Y 2 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Necesitar and Querer (in all 5 forms) Translate: First, I want to go to the mall, then I need to meet.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Noun-Adjective Agreement
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
Adjectives Spanish One ch.2.
Descriptive adjectives « El español es fácil. ». Descriptive Adjectives Alto / a Antipático / a Bajo / a Bonito / a Bueno / a Delgado / a Difícil Fácil.
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
Capítulo 1 Adjetivos (Adjectives). Words that describe people and things are called ADJECTIVES (adjetivos): 1. In Spanish, most adjectives have both masculine.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
Adjetivos Adjectives.
9 de noviembre Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) First, I have Spanish, then I have English, later, I have chemistry. 2) Conjugate: tener (all 5 forms) 
17 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny and Bob are ugly 2) Amber and Lauren are big. 3) Channing Tatum is good-looking. 4) I (as in YO)
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
1. Activo 2. Agresivo 3. Alto 4. Amable 5. Atlético 6. Bruto 7. Casado 8. Encantador 9. Feo 10. Gracioso 11. Grande 12. Joven 13. Pequeño 14. Sensible.
#20- Descriptive Adjectives, cont.
Apuntes: Los Adjetivos
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Transcripción de la presentación:

Los adjetivos descriptivos con el verbo “ser” y con los sustantivos

Adjectives are words that describe people, places, and things. ANTE TODO Adjectives are words that describe people, places, and things. In Spanish, descriptive adjectives are often used with the verb ser to point out the characteristics or qualities of nouns or pronouns, such as nationality, size, color, shape, personality, and appearance. NOUN ADJECTIVE El abuelo de Maite es alto. PRONOUN ADJECTIVE Él es muy simpático también.

Forms and agreement of adjectives COMPARE & CONTRAST In English, the forms of descriptive adjectives do not change to reflect the gender (masculine / feminine) and number (singular / plural) of the noun or pronoun they describe. Juan is nice. Elena is nice. They are nice. In Spanish, the forms of descriptive adjectives agree in gender and/or number with the nouns or pronouns they describe. Adjectives pluralize the same way as nouns. (vowel +s) (consonant + es) Juan es simpático. Elena es simpática. Ellos son simpáticos.

el muchacho alto los muchachos altos la muchacha alta Adjectives that end in –o have four different forms. The feminine singular is formed by changing the –o to –a. The plural is formed by adding –s to the singular forms. Masculine SINGULAR el muchacho alto PLURAL los muchachos altos Feminine SINGULAR la muchacha alta PLURAL las muchachas altas

el muchacho inteligente el examen difícil Adjectives that end in –e or a consonant have the same masculine and feminine forms. Masculine SINGULAR el muchacho inteligente el examen difícil PLURAL los muchachos inteligentes los exámenes difíciles Feminine SINGULAR la muchacha inteligente la clase difícil PLURAL las muchachas inteligentes las clases difíciles

Adjectives that end in –or are variable in both gender and number. Masculine SINGULAR el hombre trabajador PLURAL los hombres trabajadores Feminine SINGULAR la mujer trabajadora PLURAL las mujeres trabajadoras

Adjectives that refer to nouns of different genders use the masculine plural form. Manuel es alto. Lola es alta. Manuel y Lola son altos.

Common adjectives alto/a fácil antipático/a feo/a bajo/a gordo/a tall fácil easy antipático/a unpleasant feo/a ugly bajo/a short (in height) gordo/a fat bonito/a pretty grande big; large bueno/a good guapo/a handsome; good-looking delgado/a thin; slender importante important difícil hard; difficult inteligente intelligent

Common adjectives joven pequeño/a malo/a rubio/a mismo/a simpático/a young pequeño/a small malo/a bad rubio/a blond(e) mismo/a same simpático/a nice; likeable moreno/a brunet(te) tonto/a silly; foolish mucho/a much; many; a lot of trabajador(a) hard-working pelirrojo/a red-haired viejo/a old

Adjectives of nationality Adjectives of nationality are formed like other descriptive adjectives. Adjectives of nationality that end in –o form the feminine by changing the –o to –a. chino china mexicano  mexicana The plural is formed by adding an –s to the masculine or feminine form. chino  chinos mexicana  mexicanas * Note: When these adjectives function as nouns, we do not use “un/una.” She is a Mexican. = Ella es mexicana.

Adjectives of nationality Adjectives of nationality that end in –e have only two forms, singular and plural. canadiense  canadienses estadounidense  estadounidenses Adjectives of nationality that end in a consonant form the feminine by adding –a. alemán  alemana español  española japonés  japonesa inglés  inglesa

¡ATENCIÓN! Unlike in English, Spanish adjectives of nationality are not capitalized. Proper names of countries, however, are capitalized. México Canadá China Perú Note that adjectives of nationality which carry an accent mark on the last syllable, drop it in the feminine and plural forms. inglés → inglesa alemán → alemanes

Some adjectives of nationality alemán, alemana German inglés, inglesa English canadiense Canadian italiano/a Italian chino/a Chinese japonés, japonesa Japanese ecuatoriano/a Ecuadorian mexicano/a Mexican español(a) Spanish norteamericano/a (North) American estadounidense from the U. S. puertorriqueño/a Puerto Rican francés, francesa French ruso/a Russian

Position of adjectives When not linked by the verb “ser” descriptive adjectives and adjectives of nationality generally follow the nouns they modify. Remember, Spanish is more logical than English in this regard. In Spanish, we know the thing being described first, and find out the description later. El chico rubio es de España. The blond boy is from Spain. La mujer española habla inglés. The Spanish woman speaks English.

Position of adjectives Unlike descriptive adjectives, adjectives of quantity are placed before the modified noun. Hay muchos libros en la biblioteca. There are many books in the library. Hablo con dos turistas puertorriqueños. I am talking with two Puerto Rican tourists.

Position of adjectives Bueno/a and malo/a can be placed before or after a noun. When placed before a masculine singular noun, the forms are shortened: bueno buen; malo mal. Joaquín es un buen amigo.  Joaquín is a good friend. Joaquín es un amigo bueno. Hoy es un mal día.  Today is a bad day. Hoy es un día malo.

Position of adjectives When grande appears before a singular noun, it is shortened to gran, and the meaning of the word changes: gran = great and grande = big, large. Don Francisco es un gran hombre. Don Francisco is a great man. La familia de Inés es grande. Inés’ family is large.

¡INTÉNTALO! Provide the appropriate forms of the adjectives. simpático español 1. Mi hermano es ____. 1. Luis es ____. 2. La profesora Martínez es ____. 2. Mis primas son ____. 3. Rosa y Teresa son ____. 3. Rafael y yo somos ____. 4. Nosotros somos ____. 4. Nosotros somos ____. difícil guapo 1. Clara es ____. 1. Su esposo es ____. 2. El periodista es ____. 2. Mis sobrinas son ____. 3. Ellas son ____. 3. Los padres de ella son ____. 4. Los turistas son ____. 4. Marta es ____.

Description of people In this lesson, you learned nouns to identify people. You also learned possessive adjectives. Now, let’s focus now on describing people.

Ser vs. Estar ¿Cómo está Ud.? = How are you (feeling)? ¿Cómo es Ud? = How are you (in terms of personality or physical appearance)? = What are you like?

Asking about personality and physical appearance To ask about the personality or physical characteristics of people, you ask the following question, using the verb “ser” to agree with the subject: ¿Cómo + ser + (subject)? ¿Cómo es la profesora? = What is the teacher like?

Affirmative and Negative Statements Affirmative: Subject + (ser) + adjective. Negative: Subject + no + (ser) + adjective. Subject + no + (ser) + adj.+ ni + adjective. ¿Cómo eres tú? Yo soy alto. Yo no soy bajo. Yo soy alto y delgado. Yo no soy bajo ni gordo.

alto/bajo ¿Cómo es el jóven? Él es alto. No es bajo.

moreno / rubio ¿Cómo es Maite? Maite es morena. No es rubia. ¿Cómo es Anita? Anita es rubia. No es morena. Maite Anita

trabajador / perezoso ¿Cómo es Juan? Juan es trabajador. No es perezoso. ¿Cómo es Pablo? Pablo es perezoso. No es trabajador. Juan Pablo

gordo / delgado ¿Cómo es el hombre? El hombre es gordo. No es delgado. ¿Cómo son las mujeres? Las mujeres son delgadas. No son gordas.

feo/antipático bonito/simpático ¿Cómo es la bruja? (witch) La bruja es fea y antipática. No es bonita ni simpática. ¿Cómo es la joven? La joven es bonita y simpática. No es fea ni antipática.

inteligente/importante/bueno ¿Cómo es George Washington? Es inteligente,importante y bueno.

joven/viejo ¿Cómo son las amigas en 2000? Las amigas son jóvenes. Las amigas son viejas. 2000 2075

inteligente ¿Cómo es el chico? El chico no es inteligente. No es un chico inteligente.

tonto ¿Cómo es tu tío ? Mi tío es tonto. Mi tío es un hombre tonto.

español ¿Cómo es la mujer? La mujer no es española. No es una mujer española.