+ CHAPTER 3 REVIEW Grudgeball. + HAGA AHORA HAGA AHORA el 19/20 de noviembre Answer the following questions about yourself following the example format:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Advertisements

Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
10 NOVICE My student teacher ROSARIO will be doing the review lesson with you today. This review is for YOUR BENEFIT not hers or mine! ROSARIO WILL CHECK.
Contesten en frase completa
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Subject Pronouns Yo - I Yo - I Tú – you Tú – you –(inf. sing.) Él – he Él – he Ella – she Ella – she Usted – you Usted – you –(f. sing.) Nosotros/as –
En clase y después Day 21 Chapter 3 Spanish 1.
Me llamo _________ Clase 701 La fecha es el 27 de febrero del 2014
A la escuela: (To school) Unidad 3 Paso 2 Como te va text level A By PresenterMedia.comPresenterMedia.com.
Me llamo __________Clase 602 La fecha es el 9 de mayo del 2015 Proposito 65: ¿Tomas el bus escolar? Actividad Inicial: COPY & complete with the correct.
2 nd 9 week vocabulary review. El cuaderno La escuelaEl colegio.
HACER AHORA – Complete in notebook
ESPAÑOL I – BUEN VIAJE 1 CAPÍTULO 4 – REPASO
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 17/18 DE NOVIEMBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your homework out for me to check!!
Los alumnos estudian español en una escuela de lenguas en las islas Canarias. Todos tienen su carpeta. Las escuelas donde los alumnos toman cursos de español.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 20 DE OCTUBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your flashcards out for me to check!!
¡Así se dice! Capítulo 3 / Unit 2 En la sala de clase.
Repaso y preposiciones para el examen del Capítulo 4.
Chapter 4 – Practice #1.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Capítulo 3. Enseñar To teach Hablar To talk Estudiar To study.
Vocabulary TRANSLATE THE FOLLOWING to arrive to study to listen to look (at) to look (for) to sing to dance.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORA EL 15/16 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER. 1.¿Dónde.
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 11 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Capítulo 3. la escuela school Una sala de clase classroom.
Me llamo _______Clase 802 La fecha es 22 de septiembre del 2014 Propósito # 8: ¿Cómo practicamos para la Prueba del Repaso B? Actividad Inicial: Complete.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Indirect Object Pronouns Objetivo: to recall indirect object pronouns and explain how they are used.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Vocabulario Capítulo 3.
SPANISH 1 DAY 33 Chapter 4- Expressions with infinitives Restaurant Skit Practice Pledge Test.
English Lesson 3.
Repaso y práctica School & School Supplies. Las materias =school subjects.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
Me llamo _________ Clase 701 La fecha es el 16 de enero del 2014
Bellwork – Hoy es _________ el __________ de ___________ ¿De qué color es el libro de español? enero cinco jueves El libro es morado.
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 29 de septiembre del 2014
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
Capítulo 3 1 of 60 Los alumnos estudian español en una escuela de lenguas en las islas Canarias. Todos tienen su carpeta. Las escuelas donde los alumnos.
Bellwork – Hoy es _________ el __________ de ___________ enero once miércoles Vocabulary Quiz today over Backpack vocabulary, store, and uniform.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
Hagan ahora: Answer questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Quién es tu profesor(a) de matemáticas? 2. ¿Cómo es la clase de inglés? 3.¿A qué hora.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
En la escuela y después Capítulo 3. ¿Tienes… Una computadora? Un móvil? Un MP3? Un DVD? Yo tengo… (tener = to have)
CH4 BELLWORK Español de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
CH4 BELLWORK Español de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.
Me llamo _________ Clase 802 La fecha es el 22 de noviembre del 2013
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Hoy es el 26 de octubre del 2015 Review of Conjugating The verb IR Vocabulary.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
702 COPY THE FOLLOWING LESSON INTO YOUR NOTEBOOK. COMPLETE ALL THE WORK THIS WORK WILL BE CHECKED ON FRIDAY ALONG WITH Proposito and Tarea # 35.
Capítulo 4 Repaso. Translate each sentence: 1.The students go to school by foot. 2.They enter the classroom. 3.The students pay attention when the teacher.
The present tense El Presente. Presente There are two parts to the infinitive of a verb.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Target: Use IR to say how people get to school
Transcripción de la presentación:

+ CHAPTER 3 REVIEW Grudgeball

+ HAGA AHORA HAGA AHORA el 19/20 de noviembre Answer the following questions about yourself following the example format: ¿Usas la calculadora en la clase de matemáticas? Sí, yo __________ la calculadora en la clase de matemáticas. ¿Cuándo vas a la tienda? ¿Con (with) quién(es) vas? ¿Qué llevas cada día a la escuela? ¿Trabajas después de escuela? ¿Dónde estás a las once de la mañana? ¿Estás en la escuela? ¿En qué clase?

+ ¡P REPARATE PARA LA P RUEBA ! Necesitan… 1. pencil 2. clean desk 3. binder in backpack, backpack zipped When finished, go to glencoe.com. Enter asd4003c3 into the QuickPass box. Under “Test Prep/Assessment,” complete the “Repaso Cumulativo Self-Check Quiz”

+ GRUDGEBALL Groups of 4/5 Each group needs a pizarra, a marker, and a Chapter 3 vocabulary list. Decide on a team name. Answer the question, erase 2 Xs of a different team(s). Shoot the basketball to erase 1 or 2 more! Team with the most Xs at the end of the game wins! If your team runs out of Xs, you must answer the question AND score a basket to gain 2 Xs back.

+ True/ False: Mariana estudia una nota buena.

+ True/ False: Los estudiantes llevan uniforme a la escuela.

+ True/ False: Los alumnos contestan las preguntas.

+ True/ False: Juanita lleva la sala de clase en su mochila.

+ True/ False: Los pupitres están en la sala de clase.

+ True/ False: Una nota mala, una pregunta, un pupitre, y una caja son unos materiales escolares.

+ Mi madre _________ con mi hermana en el comedor. (hablar)

+ Los muchachos __________ su música favorita en el bus escolar. (escuchar)

+ Nuestros hijos __________ notas buenas. (sacar)

+ Hay una prueba hoy. Yo ___________ estudiar. (necesitar)

+ La profesora ___________ la clase de matemáticas. (enseñar)

+ Nosotros _________ correos electrónicos a nuestros amigos en España.

+ Mis alumnos _______ atención cuando enseño español.

+ Yo _________ unos materiales escolares en una tienda.

+ Las hermanas no ________ mucho la televisión.

+ Julio no __________ un blue jean a la escuela.

+ Nosotros ___________ a la escuela a pie. (ir)

+ Yo ___________ un lápiz a mi amigo. (dar)

+ ¿Cuántos empleados _____________ en la caja de la tienda? (estar)

+ Señorita Gonzalez no _________ exámenes muy fáciles.

+ Ricardo, ¿Cómo ___________ tú?

+ La alumna saca ________ ________.

+ Yo uso __________ para tomar un exámen.

+ Damos el dinero a la ______________.

+ Los clientes pagan a la ________.

+ Llevo ___________ a la escuela.

+ (a/de, el/la) El profesor mira __________ alumnos cuando enseña.

+ (a/de, el/la) Tengo el libro __________ hermano de Juan.

+ (a/de, el/la) Cerca _____________ casa hay un jardín.

+ (a/de, el/la) Vamos ___________ tienda a pie.

+ (a/de, el/la) Los clientes dan el dinero _________ empleado.

+ Translate: We go to the store and we buy school supplies.

+ Translate: I need to pay the employee at the cash register.

+ Translate: The students wear a uniform of a skirt and a blouse to school.

+ Translate: The girls have a cell phone, an MP3, and a computer.

+ Translate: They use a pencil, a notebook, a calculator, and a computer in the class of math.

+ Translate: The parents look for their children in the store.

+ Translate: The students give their tests to the teacher after the test.

+ Translate: My house is far from the school, but your house is near the school.

+ Practice with Writing! It’s your little sister’s first day of school and she wants to know all the school supplies she needs to take with her. Tell her what she needs, where to get them, and how she’ll take them to school.