1. La señora Pérez es mi profesora

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Copy/punctuate and answer the following questions…. Como te llamas Cual es tu numero Mi numero de telefono es……. (tell me it is write out the.
Advertisements

El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
C1v1 Repaso c1v1 Repaso.
Lección Preliminar.
Saludos.
C1v1 repaso- esp. 1.
Warm-Up El alfabeto Los dias de la semana lunes martes miércoles
Module 1 Exam Review.
Study Guide unit I.
Capítulo 1 (L. Fichtman – CB East)
Capítulo 1 Row Game Review. How are you Ms. Nolan? (spell Miss in Spanish) – ¿Cómo está usted Señorita Nolan? Spell all the days of the week in Spanish.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
¿Cómo se llama él (ella)?
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Etapa Preliminar. Hola, bienvenidos!  Greet people  Introduce yourself  Say where you are from  Exchange phone numbers  Say which day it is.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
How would you greet a friend at these times?
Telling Time.
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
What is the proper response to…?
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
MORE CONVERSATION TOOLS
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Chapter 1 Empecemos Vocabulary 1.1.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
ESPAÑOL I DOCTORA TARTAGLIONE Unidad Preliminar ¿ Cómo te llamas? How do you respond? Me llamo _______.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
El Verbo Ser Ser – to be (in a more permanent sense) –Ex: describing someone’s characteristics, stating the time, stating where you are from IRREGULAR.
SaludosLa fechaSubjecto/ Verbo NúmerosAlfabeto.
CHAPTER PE REVIEW: p CHAPTER PE TEST TOMORROW.
C1g1 repaso.
Vámanos  Answer the following questions without talking. Please be sure to write your name and the date on your paper.  If you need to use the restroom.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Español I Capítulo 1 Páginas 1-35 Él Él he Ella she.
Vocabulario de Capítulo 1:
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
İBuenos días! Hola! ¿Qué tal? ¿Qué pasa?.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Vocabulario 1.1. Sustantivos (nouns) # señor Sir, Mr.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Capitulo 1 Vocabulario.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
Ch 1 Segundo y tercer Paso Review. Ser = to be. Fill in the blank with the correct form of SER.  Yo ______de Madrid.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Targets: I can use punctuation marks and written accents correctly. I can demonstrate that I can tell time. Warm up: Fill in the blanks using the correct.
Transcripción de la presentación:

A. Identify the subject and verb in each sentence by printing them in the spaces provided. 1. La señora Pérez es mi profesora. Subject:______________ Verb:__________ 2. Juan es un compañero de clase. Subject:_______________ Verb:__________ 3. Susana is my friend. Subject:____________________ Verb:__________ 4. She eats corn flakes. Subject:____________________ Verb:__________ 5. Mrs. García is my teacher. Subject:________________ Verb:__________ 6. She lives in Madrid. Subject:____________________ Verb:__________ 7. María es mi amiga. Subject:____________________ Verb:__________ 8. John runs in circles. Subject:____________________ Verb:__________ 9. Bill always eats apples. Subject:____________________ Verb:__________ 10. His dog never barks. Subject:____________________ Verb:__________

B. Unscramble each set of words to make a complete sentence B. Unscramble each set of words to make a complete sentence. Add punctuation marks and capital letters where appropriate. Example: es / Bolivia / mi amiga / de Mi amiga es de Bolivia. 1. de / Juan / Panamá / es ______________________________________________ 2. es / mi mejor amiga / ella ______________________________________________ 3. mi profesor / es / él / de inglés ______________________________________________ 4. una compañera / Rita / de clase / es ______________________________________________

C. Spell out the Spanish number required in each answer. Example: Subtract cinco from doce and what is left? siete 1. Add uno and dos and what do you get? _____________________ 2. Multiply tres times cinco and what is the answer? _____________________ 3. What is tres plus tres? _____________________ 4. What is seis plus cuatro? _____________________ 5. What is treinta y uno subtract veinte? _____________________ 6. What is cinco plus once? _____________________ 7. What is trece plus nueve? _____________________ 8. What is treinta minus siete? _____________________ 9. What is catorce plus doce? _____________________ 10. How many hours are there in a day? _____________________

D. Answer each question with a complete sentence in Spanish D. Answer each question with a complete sentence in Spanish. Be sure to capitalize the first word in each sentence and any other words that need to be capitalized, but do NOT capitalize anything that doesn’t need it, and certainly don’t use all capitals when you write! 1. ¿Cómo te llamas? _____________________________________________________ 2. ¿Cómo estás? _____________________________________________________ 3. ¿Cuántos años tienes? ____________________________________________________ 4. ¿De dónde eres? _____________________________________________________ 5. ¿Cómo se llama tu mamá? ____________________________________________________

E. Fill in the correct form of the verb ser (present tense) in each of the sentences below. (Just one word in each blank.) Examples: Mi profesora es de Cuba. Juan y Carlos son de España. 1. La señora González _____________________ de los Estados Unidos. 2. Yo _____________________ de California. 3. Carla y Ana _____________________ compañeras de clase. 4. Tú _____________________ Francisco, ¿verdad? 5. Juan _____________________ mi mejor amigo. 6. Federico y yo _____________________ de Nueva York.

F. Rewrite each of the sentences below and make them negative. Examples: Mi profesora es de Cuba. > Mi profesora no es de Cuba. Juan y Carlos son de España. > Juan y Carlos no son de España. 1. Pablo y yo somos de Utah. _______________________________________________ 2. El señor López tiene un gato. _______________________________________________ 3. La señorita Jones es alta. _______________________________________________

H. Rewrite each of the sentences below, placing accent marks, punctuation marks and tildes where needed. 1. Buenos dias senorita ____________________________________________ 2. Como esta usted senor ___________________________________________ 3. Que tal _______________________________________________ 4. Que hora es _______________________________________________ 5. De donde eres _______________________________________________ 6. Cual es tu telefono _____________________________________________ 7. Hola Como te llamas ____________________________________________ 8. El es un companero de clase ______________________________________ 9. Quien es tu profesor de espanol ___________________________________ 10. Como estas _______________________________________________

I. Telling time in Spanish I. Telling time in Spanish. With a complete Spanish sentence, give each of the times below. Spell out all numbers in words. 1. It’s 6:45. _______________________________________________ 2. It’s midnight. _______________________________________________ 3. It’s noon. _______________________________________________ 4. It’s one o’clock on the dot. ________________________________________ 5. It’s 2:13 in the afternoon. _________________________________________ 6. It’s 6:15 in the morning. __________________________________________ 7. It’s 6:30 in the afternoon. ________________________________________ 8. It’s 9:50 at night. _______________________________________________ 9. 3:56 ___________________________________________________ 10. 4:15 ________________________________________________________ 11. 6:53 ______________________________________________________ 12. 12:59 _______________________________________________________

J. Answer these questions with complete sentences in Spanish J. Answer these questions with complete sentences in Spanish. Spell out any numbers; use no numerals in your answers. 1. ¿Qué día es hoy? ______________________________________________________________ 2. ¿Qué fecha es hoy? ______________________________________________________________ 3. ¿Cuándo es tu cumpleaños? _________________________________________________________

L. Give the seasons in Spanish L. Give the seasons in Spanish. Include the definite article (the word el or la). winter ______________________ spring _____________________________ summer _____________________ fall _______________________________

M. Write the pronoun you would use to address the following people: 1. a group of female classmates (in Latin America) _____________________ 2. a group of female classmates (in Spain) _____________________________ 3. a group of male classmates (in Latin America) _______________________ 4. a group of male classmates (in Spain) _______________________________ 5. your best friend __________________________________ 6. a school principal __________________________________ 7. your youngest sibling __________________________________

N. Write what you would say in Spanish in the following situations. 1. Tell someone you are pleased to meet him. ___________________________ 2. Ask an adult what her name is. __________________________________ 3. Introduce a girl. __________________________________ 4. Introduce a boy. __________________________________ 5. Ask a student how it’s going. __________________________________ (Not ¿Cómo estás?)

O. Read the answer to each question to figure out what the question is O. Read the answer to each question to figure out what the question is. Fill in each question in Spanish. 1. ¿_______________________________________? Me llamo Carlota. 2. ¿_______________________________________? Estoy bien. 3. ¿_______________________________________? Soy de California. 4. ¿__________________________ tu mejor amiga? Es Esmeralda Flores. 5. ¿______________________________ Esmeralda? Ella es de Nuevo México.

P. Match the expressions you would use to greet or say goodbye to the following people in these situations. Use CAPITAL letters in your answers. _____1. to tell a friend you’ll see her later A. Adiós. _____2. to greet your teacher in the morning B. Buenas tardes. _____3. to tell a classmate goodbye C. Buenos días. _____4. to tell a friend you have to leave D. Hasta luego. _____5. to greet the principal in the afternoon E. Tengo que irme.

Q. Choose the best response to each of these Q. Choose the best response to each of these. Use CAPITAL letters in your answers. ______1. ¿Quién es esta muchacha? A. Es mi madre. B. Es mi hermano. C. Es mi padre. D. Es mi hermana. ______2. ¿Cómo te llamas? A. Soy de México. B. Estoy bien. C. Me llamo Bob. D. Hoy es lunes. ______3. Ésta es Ana. A. Tengo un gato. B. Encantado. C. Estoy muy mal. D. Igualmente. ______4. ¿Cómo estás? A. Soy de España. B. Me llamo Federico. C. Nos vemos. D. Estoy regular.

R. Cultural questions. 1. To show affection, a family member, friend or teacher might call Rosa ________________. 2. A nickname for Pilar would be __________________. 3. A nickname for Santiago would be __________________.

S. Write the words represented by the Spanish letters of the alphabet. Example: i-ge-u-a-ene-a > iguana 1. cu-u-e-ese-o > ____________________________________ 2. hache-o-ere-a > ___________________________________ 3. elle-a-eme-a > ____________________________________ 4. eme-a-ene-zeta-a-ene-a > ____________________________ 5. be-u-erre-o > ______________________________________ 6. che-u-erre-o-ese > ___________________________________

T. Reading comprehension. ¡Hola! ¿Cómo estás? Yo me llamo Francisco Linares y soy el presidente del club de español. En el club somos once muchachos y trece muchachas. Somos estudiantes de español. Los muchachos y muchachas del club son compañeros de clase en el colegio Sam Houston en Cayo Hueso, Florida. El director del club es Pablo Camargo. Él es de Guatemala. ¡Bienvenido al club de español! _____1. El presidente del club de espanol es **. A. Fernando Suárez B. Pablo Camargo C. Francisco Linares D. Sam Houston E. Florida Hueso _____2. El número de estudiantes en la clase es **. A. trece B. veinticuatro C. once D. diecinueve E. ocho _____3. El director del club se llama **. A. señora Camargo B. señor Camargo C. señora Linares D. señor Linares _____4. El director del club es de **. A. Texas B. México C. Florida D. Arizona E. Guatemala

U. More reading comprehension U. More reading comprehension. Read the following conversation between Ana and Marta. Then for each of the statements that follow, choose A for true and B for false. Ana: Marta, ¿cuál es tu correo electrónico? Marta: Es hache-e-dos-arroba-e-te-ele-punto-ene-e-te. Ana: Gracias. ¿Y cuál es el correo electrónico de María? Marta: No sé, pero su teléfono es cinco-uno-uno-cuatro-cero-dos-ocho, y su cumpleaños es el trece de junio. Ana: Ah, bueno. ¿Qué hora es? Marta: Son las cinco y cuarto. Ana: Ay, ¡es tarde! Tengo que irme. Nos vemos. _____1. El teléfono de Marta es 5-1-1-4-0-2-8. _____2. El correo electrónico de Marta es he2@etl.net. _____3. Son las 4:05. _____4. Ana y Marta probablemente son amigas.