Walt: La vida sana HEALTHY EATING

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy vamos a…….. hablar de la dieta sana y malsana
Advertisements

¿Qué tipo de comida te gusta?
¿Qué significan las palabras?
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
Gustarle A mi ____ gusta=It is pleasing to ____ A ti ____ gusta=It is pleasing to ____ A el / ella ____ gusta=It is pleasing to _________ A usted ____.
¿Qué significan las palabras?
Los objetivos: - Identify and categorise new vocabulary. - Describe in Spanish what we eat everyday. - Organise food items according to how healthy they.
La comida Mosaicos (pp. 97, 98, 99,127). Malena Malena is going to eat dinner with her family. Lets see what they are going to eat.
Realidades 1 Capítulo 3A.
Bell Ringer 11/5 and 11/6 Julia es vegetariana. Ella no come carne.
La comida. Lets learn the vocabulary… el carne el pollo.
La comida. Lets learn the vocabulary… el carne el helado.
¿Qué tipo de comida te gusta?
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
Answer the hidden question in a complete sentence.
¿Qué tipo de comida te gusta?
Using the sentences in activity 25 page 56, illustrate the food that you will use to answer /complete the statement. Write the name of the item in a colorful.
LO: To say what you usually eat, how often you eat it and why.
En España la comida es a las dos o a las tres.
Martes, el 22 de octubre Objetivos:To be able to give and understand recommendations for a healthy lifestyle Ayer me desperté a las siete. Me duché, me.
¿Qué vamos a estudiar este trimestre?.
LA ALIMENTACIÓN Y LA DIETA EQUILIBRADA
¿Qué te duele? WALT:Revising parts of the body and say where it hurts WILF: To express where it hurts using your book - level 3 To express where it hurts.
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. Translate into English. 1.A mí me encantan el desayuno y el almuerzo.
La Comida ¿Te gusta / gustan …? ¿Te gusta el helado / la pizza?
Para llevar una vida sana….
3B Vocabulary Study Guide
Structure ≈ 1) general health issues ≈ 2) what you do at the moment to be healthy- eating / sport / lifestyle- any aches and pains? ≈ 3) what you would.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
WALT: Talk about healthy living
Hoy vamos a…….. hablar de la dieta sana y malsana
Fecha: Hoy es lunes 3 de octubre *Copy and match up these words in your books TengoMy name is SoyHello Me llamoI am HolaListen EscuchaI have.
La vida sana AQA GCSE book p50 and 51.
Vamos a decir una frase para cada opinión.
WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS. LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Vámonos: Las opiniones Draw a thermometer in your book. List these opinions next to it, the most positive at the top down to the most negative at the bottom.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Título: ¿Qué debo comer y beber? Objetivo: Extracting information from Higher Level texts in order to produce A/A* responses sano = healthy / malsano =
¿Qué día es hoy? martes,veintiuno de octubre ¿Qué fecha es hoy? día = ?día = day fecha = ? fecha = date mes = ?mes = month hoy = ? hoy = today.
Dieta Sana Objetivo; To talk about healthy and unhealthy diets
Do Now – 17 de noviembre  Translate the menu item and ingredients described below to English  Una ensalada con pollo  Esta ensalada tieno pollo delicioso,
Hoy vamos a…….. entender textos sobre la dieta sana y malsana decidir qué y quién es el/la más sano/a.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 25 de marzo del 2014
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué vamos a estudiar hoy?. ¿Qué vamos a estudiar hoy? Vamos a estudiar la salud Learn to talk about health la fecha.
¿QUÉ NÚMERO ES?. Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf: Taking about healthy eating.
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Can you find all of the CONDITIONAL verbs in the grid? 3 WIPEOUTS = GAME OVER!!!! Click here to begin!
La Comida La piramide nutricional.
¿Una dieta sana? Desayuno: Merienda 1: Almuerzo: Merienda 2: Cena:
Examen mini Repaso de verbos, la comida, y vocabulario.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
¿Qué Comes? Objectives: ● Identify items of food in Spanish ● Say what I like & dislike.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es viernes el 29 de enero Today is Friday, January 29. Escriba en ingles: What are el bistec beef, el pollo chicken, el pescado fish? ¿Qué son? (What.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es jueves el 28 de enero Today is Thursday, January 28. Escriba en ingles: What are el bistec_______, el pollo_________, el pescado___________? ¿Qué.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Dieta Sana Objetivo; To talk about healthy and unhealthy diets MUST be able to say what you do to follow a healthy/unhealthy diet SHOULD be able to use.
LA COMIDA SANA OBJETIVOS Talking about healthy eating and drinking; To say what we have to do to eat/drink healthily; To justify our opinions. CONTROLLED.
ME GUSTA SONG:
viernes, 21 de septiembre de 2018viernes, 21 de septiembre de 2018
Dieta Sana Objetivo; To talk about healthy and unhealthy diets
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf1: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf2: Taking about healthy eating and unhealthy eating (Level3-4) Wilf3: Give advice to improve your diet (Level3-4) Wilf4: Say what you ate or are going to eat to stay healthy (Level 5-6) Aim is to use knowledge of food vocabulary to look at diet, beginning to compare healthy and unhealthy eating habits.

TASK1-Sorting activity TASK1-Sorting activity. In groups, write in the food words from slide 3- in the right frequency boxes for a healthy diet. a veces a menudo Level 1-2 Sorting activity. In groups, pupils should place (cutting out the words from slide 3) the foods in the right frequency boxes for a healthy diet. todos los días

el vino el chocolate la carne roja el agua los caramelos las manzanas el pescado el helado las zanahorias el pan el queso el zumo de naranja los plátanos el arroz la lechuga el aceite de oliva el pollo las patatas fritas

¿Qué comida es?-(What food is it?) (LEER) 1. Es sano porque lleva proteínas pero tiene también mucha grasa. Me gusta mucho 2. No son sanos porque contienen mucho azúcar. Pero me encantan 3. Es sano porque tiene hidratos de carbono que lleva mucha energía al cuerpo. Looking again at their foods, pupils should see if they can identify what foods could be described by the definitions above. There may be more than one possible answer – tell the pupils this. E.g. 1 - could be cheese or meat 4. Es importante comer de estos 5 porciones al día porque contienen muchas vitaminas y minerales. LEVEL 3-4 5. Forma parte importante de la dieta mediterránea.

Choose one of the texts – Read and fill in the diagram on slide 6 LEER Y ESCRIBIR Como carne todos los días. No me gusta mucho la ensalada, ni las verduras. Como fruta algunas veces al mes. No bebo leche. Para beber prefiero una coca-cola o una naranjada. Soy vegetariana. No como carne. Como pescado algunas veces al mes. Como ensalada, verduras o fruta todo los días. Me gustan mucho los dulces pero no como pan. No bebo leche todos los días porque no me gusta. Odio el queso también. Santi Julia Mis platos preferidos son pasta y ensalada. También me gusta la comida india y la comida china así que como arroz varias veces a la semana. Siempre desayuno cereales con leche y fruta y pan integral. No me gusta mucho la carne roja. Prefiero el pescado o el pollo. Pupils are going to read one of these texts – they can choose which one. For the person they have chosen they need to fill in the venn diagram on slide 6, putting the healthy, unhealthy and ‘neutral’ eating habits in the right parts of the diagram. Using this information, they should then write an analysis of their person’s eating habits, saying what is healthy/unhealthy about them and finishing by giving them some advice to improve their diet. Pablo

malsano sano Ni sano ni malsano vitaminas minerales grasa proteína Nombre: __________________________ LEVEL4-5 Ni sano ni malsano malsano sano Tiene que= has to Más=more Menos= less Come=he/she eats Es muy/bastante sano/malsano porque come….. y le gusta… Pero tiene que comer más ___________ y menos ___________ Tiene que beber más ____________ y menos ___________ vitaminas minerales grasa proteína hidrato de carbono azúcar/dulces comida basura agua comida rápida legumbres

ESCUCHAR (listos2 pag35) Listen to the interview and complete the grid (1-3) CARNE FRUTA PAN LECHE 1 no sí 2

HABLAR Copy this conversation in your book And, then, IN PAIRS, make a similar one (CHANGE the words in brackets) A: ¿Comes (carne) todos los días? B: No, no todos los días A:¿ Bebes (leche) todos los días? B: Sí, bebo (leche) todos los días.

Mi dieta Nombre: ______________ LA PIRÁMIDE ALIMENTICIA TASK: In your tablets, DRAW or design a food pyramid about healthy eating

DEBERES- FILL IN THE PYRAMID FOR YOURSELF Nombre: ____________________ Mi dieta DEBERES- FILL IN THE PYRAMID FOR YOURSELF a veces a menudo For homework, pupils can either just fill this in for themselves (i.e. according to their current diet), writing the foods in Spanish onto the grid. Or they can do slide 8, which is to do that plus write a text to accompany the information, like the texts on slide 5. If they are attempting this option, they should take this slide (5) home with them. todos los días

Hoy hemos…….. p p p hablado de la dieta dado consejos aprendido vocabulario para describir la dieta p p p