San Pasqual Parent Series Teen Discipline, Attendance, Achievement and Responsibility Workshop II La escuela y los padres como socios Logros y responsabilidades.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Advertisements

Cuando Era un Niño (When I was a little kid) Por: Jacob Lugo 5/18/2009.
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
Los Saludos y Las Despedidas
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Telling Time Grammar Essential #8.
PRESENTACIÓN LA CASA. The house has o two bedrooms, o a living room, o a kitchen, o a bathroom, o a patio and o a garage. La casa TIENE o dos alcobas,
Repaso Tener, adjetivos posesivos y gustar. Tener - To Have Yo Tengo Tú Tienes Él/Ella/Ud. Tiene Tenemos Tenéis Ellos/Uds. Tienen.
Español 4 Honores Unidad 11: Gramática D
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
Capítulo Uno: Primer paso
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Reflexive Verbs Verbs that are done to oneself. What are Reflexive Verbs? A verb is reflexive when the subject (the performer of the action) and the object.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Seventh grade final exam review. Translate: Rubio Alto Travieso BlondeTallmischievous.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Los interrogativos.
Los interrogativos.
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Para Empezar: En La Escuela
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
 Write the DLT:  DLT1: I can learn the meanings of nunca, tampoco, nada, and nadie.  DLT1: Puedo aprender las definiciones de las palabras nunca, tampoco,
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
We Are The World Nosotros Somos El Mundo MICHAEL JACKSON Y AMIGOS AUTOMATICO.
GRAMÁTICAS: 5.2 Negation with nunca, tampoco, nadie, and nada.
PersonEnglish Adjectives- Singular Adjectives– PluralYoMyMi Mis TúYourTu Tus Él / Ud His / Your (formal) Su Sus Ella / Ud Her / Your (formal)
Calentamiento 5.7 Add the correct form of “estar” for each sentence: 1.El libro ______ debajo de la cama. 2.Los amigos de Celia ___ en la clase de arte.
Actividades que me gustan hacer en mi tiempo libre. I can invite someone to an activity or suggest that we do an activity. I can talk and write about what.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Informal and Formal Greetings
1 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts.
First Grade Dual High Frequency Words
El Imperfecto Español 2.
Transcripción de la presentación:

San Pasqual Parent Series Teen Discipline, Attendance, Achievement and Responsibility Workshop II La escuela y los padres como socios Logros y responsabilidades Series Padres Taller II

Please fill out the Title I Parent Information Survey Por favor, llenen la encuesta de Título I Please fill out the Am I a push over Parent? Survey Por favor, llenen la encuesta ¿Soy un padre/madre fácil de manipular?

Jennifer Rasmussen Parent Involvement Coordinator San Pasqual High School Teacher (14 years) Mom (11 years) The tie between Parent/ Guardian and Student is the most significant for student achievement. El lazo entre los padres/tutores y el/la estudiante es el factor más importante para el exito del estudiante.

MAP Students who participate can earn community service hours Los estudiantes que participen en los entrenamientos pueden ganar horas de servicio comunitario

There is nothing easy about adolescents! No hay nada fácil respecto a adolescentes. Teens need parents and schools to believe in them and work more closely together Los adolescentes necesitan que sus padres y la escuela creen en sus habilidades y que trabajen en conjunto

Parent Expectations Best Results for kids come from Parents who set high expectations for their children + Students who spend time on Homework every day +Love Every day! + ¡ Amor cada día!

Super Important!!!!! ¡¡¡Super importante !!! Support childs personal Accountability and Responsibility for homework and attendance Apoye la responsabilidad y responsabilidad personal de su estudiante por su tarea y asistencia Teach students Prioritization (planning Big projects) Enséñele a sus estudiantes a establecer prioridades (como planear un proyecto grande) Check your teens progress !!!!!! How?? Revise el progreso de sus adolescentes. ¿Cómo?

Check your Teens Progress Revise el progreso de su hijo(a) 6 week progress report vs. Semester Grades (Counseling Office) Progreso de 6 semanas vs. grados semestrales Weekly grade report forms (Counseling Office) Parent follow through teaches life skills Formas de progreso semanales (Oficina de consejería) Cuando la unica opcion que tiene la estudiante es entregar su reporte de progreso semenal los padres estan ensenandoles hacer responsables de su propio progreso academico

Academic Interventions Intervenciones académicas Special after school programs- Tutoring programas especiales de después de escuela Tutorial after school with teachers Tutoría con los maestros después de escuela Saturday Scholars Escolares del Sábado AVID E-Team/ Assets

Keep your teen BUSY!!! ¡¡¡ Mantenga a su adolescente ocupado!!! After school clubs Clubes después de escuela Sports Deportes Arts Arte Dance Danza Attend School Events with your teen! Asista a las funciones escolares acompañado de su adolescente! Find out what your teen likes / Investigue lo que a su adolescente le gusta

Accountability/Responsbilidades MAP- All absences must be cleared Para MAP, todas las asistencias deben ser aclaradas Attendance sheet verification (Attendance) Hoja de verificación de asistencia (Oficina de asistencia) Make up those absences (Saturday Scholars vs. Saturday School) Todas las faltas de asistencia deben ser repuestas (Escolares de Sábado vs. Escuela de Sábado)

Do/Hacer Set long term and weekly or daily achievement goals Establezca metas a largo plazo asi como metas de logro semanales o diarias Set expectations that all homework will be completed and grades raised weekly. Establezca la expectativa de que toda la tarea debe ser completada, el adolescente sera recompensado de alguna manera, mas libertades o actividades

What are your expectations? ¿Cuáles son sus expectativas? Find out where you are/ Averigüe dónde se encuentra –Academically, Académicamente A/B students maintain and improve/A / B, los estudiantes mantener y mejorar B/C Improve /B / C Mejorar C/D improve in increments, 2-5% per week / C / D, mejorando en incrementos de 2.5% a la semana –Home responsibility Responsabilidad en el hogar –Goal Sheet/ Hoja de metas

Positive Behavior = More Privileges and Freedoms Comportamiento Positivo = Más Privilegios y Libertades

Homework for Parents/ Tarea para los Padres To create change there needs to be follow through for both Rewards and Discipline Para crear cambios necesita ser seguido por Recompensas y Disciplinas Positive experiences teach us to want more positive experiences Las experiencias positivas nos enseñan a queren más experiencias positivas If we dont have rewards for our positive actions we will never know they exist Si no tenemos recompensas por nuestras acciones positivas nunca sabremos que existen

What are privileges in your home? ¿Cuáles son los privilegios en su casa? Every child is different. What are daily allowable privileges in your home? Cada hijo/a es diferente. ¿Cuáles son los privilegios diarios admisibles en su casa? Work together to decide your daily privileges….. Use the brainstorm sheet to decide together with your child…. Example; computer,tv Trabajen juntos para decidir sus privilegios a diario..... Utilicen la hoja de lluvia de ideas para decidir, junto con su hijo.... Ejemplo; computadora, tele

What are reasonable rewards for hard work? ¿Cuáles son las recompensas razonables para el trabajo duro? Non-monetary… Or little money No con dinero... O con muy poco With your child begin a list of reasonable rewards that could be earned after 2-6 weeks of hard work, example; Favorite Meal, Family Movie Night, Or Friend Movie Night Con su hijo/a comienzen una lista de recompensas razonables que podría ganar después de 2-6 semanas de trabajo duro; ejemplo: Comida Favorita, Noche de cine familiar o con amigos

Clearly Communicate Expectations and Boundaries Parents as Models Claramente comunique sus expectativas y los límites ***Los padres como modelos***

–Home Responsibility Sheet –Hoja de responsabilidades

Clear and Loving Communication Comunicación clara y amorosa Speak to your child like you would like to be spoken to. Hable con su hijo(a) como le gustaría que le hablaran a usted. No surprises (if possible). If things change (dates, times, events) give your child the courtesy of an explanation and how it effects them. No sorpresas (de ser posible). Si las cosas cambian, (fechas, horas, eventos), dele la cortesía a su hijo(a) de una explicación y dígale cómo esto le afecta. Together, if possible, make a future plan. Si es posible, hagan juntos un plan futuro.

Model appropriate language (no bad words) modele el lenguaje apropiado (no malas palabras) Nicknames, or criticisms Apódos o críticas Teens are super sensitive and self reflective, never criticize their body or appearance Los adolescentes son super sensibles y autocríticos, nunca critique su cuerpo o su apariencia No hurtful sarcasm! N o use sarcasmo hiriente! Explain calmly negative consequences with for your child/Explique consequ Expect in return the same clear and loving communication Espere le regresen la misma comunicación clara y amorosa DO NOT SETTLE FOR LESS!!!! ¡¡¡NO SE CONFORME CON MENOS!!!

Acknowledge all behavior even body language! Reconozca todos los comportamientos, aún el lenguaje corporal Teen: Rolling of eyes Adolescentes: alzan y voltean los ojos Parents: When you roll your eyes I think you are saying you dont agree. Could you say what you mean nicely please Padres: Cuando alzas y volteas los ojos yo pienso que estás diciendome que estás en desacuerso. ¿Podrías por favor decirme, de buena manera, que es lo que quieres decir?

Back talk: Cuando Rezongan: Stay calm and loving permanezca en calma y cariñoso Ask teen to state again in a calm and respectful way pídale a su adolescente que lo repita de forma calmada y respetuosa If things get heated start over Si las cosas suben de tono, empiezen de nuevo Dont take it personally no se lo tome personal Take time before disciplining dese tiempo antes de disciplinar Then enforce discipline luego, ponga en práctica la disciplina

Mom: Have you cleaned your room yet? Mamá: ¿Ya limpiaste tu cuarto? Teen: I told you Im gonna a do it! Jeeze. Adol: ¡Ya te dije que lo voy a hacer! Mom: I dont like the way that sounds, could you rephrase that please Mamá: No me gusta como eso se oye, ¿puédes volver a decirlo? Teen: Well Im sorry I told you I was going to clean it (Sarcastic) Adol: Bueno pues sorry! Ya te dije que lo iba a limpiar ( con sarcasmo) Mom: I still dont like your tone… Lets start over, Im ready now but if you need 5 minutes well start over then. Mamá: Todavía no me gusta tu tono… Vamos a comenzar de nuevo, yo estoy lista ya, pero si tu necesitas 5 minutos para empezar otra vez, esperaremos.

You have until…. Time to clean your room. (If awful choose area to be cleaned in certain time.) Tienes hasta las … para limpiar tu cuarto. (Si es un desastre, escoja un área para que limpie en determinado tiempo) PARENTS THINK OVER DISCIPLINE, OR INCLUDE CHILD IN PROCESS los padres deben pensar cuidadosamente la disciplina a aplicar o incluir al hijo(a) en el proceso Remove certain Privilege Cancele ciertos privilegios Cant leave until room is clean no puede salir del cuarto hasta que el cuarto esté limpio

No TV, Phone, Computer, Video ETC No TV, teléfono, computadora, videos, ETC Follow through and dont give up!!! Dele seguimiento ¡y no dé su brazo a torcer!

Positive Reward with Structured Communication After scheduled homework time Después de la hora convenida de tarea Mom: Could you clean your room and vacuum the house by 6:00PM so that we can: watch that show you told me about…. Make cookies…. Go to the mall…. Mama: Podrías limpiar tu cuarto y aspirar la casa para las 6:00 PM para que podamos: ver el programa que me dijiste… hacer galletas… ir de compras

Teen: I really wanted to go skating with my friends Adol: Yo realmente queria ir a patinar con mis amigos Mom: That is fine, Where? When? With whom? You need to be back by 7:30 it is a school night. Mama: Muy bien, Donde? Cuando? Con quien? Not clean by 6 no going out. No esta limpio a las 6, no hay salida.

Dont/No Loose your cool/pierda su compostura Over react/ sobre reaccione Overdo Discipline/ sobre discipline Look for Restitution/ busque restitución

Thank you! Gracias!