Agenda, miércoles 8.10 Resultados: contribuciones individuales y colectivas Papel del grupo de referencia Reuniones del proyecto Página web (programación.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

Hay un examen de la unidad 4 (páginas ) jueves, el 28 de febrero TOPICS: vocabulary from pages 116, 117 gender of nouns with articles e, la, los,
Hay un examen de la unidad 4 (páginas ) miércoles, el 27 de febrero TOPICS: vocabulary from pages 116, 117 gender of nouns with articles e, la,
Programa de formación Criterios de evaluación de revistas vs. bases de datos Carlos Agudelo Instituto de Salud Pública Colombia Publindex (Colombia) y.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
T.R.U.S.T. South LA | 4331 S. Main St Los Angeles, CA | | trustsouthla.org T.R.U.S.T. South LA and Abode Communities invite you to participate.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:
School Site Council & English Learner Advisory Committee Avenue 8 Madera, California EASTIN-ARCOLA HIGH SCHOOL.
School Site Council & English Learner Advisory Committee Avenue 8 Madera, California EASTIN-ARCOLA HIGH SCHOOL.
For communication among the members of the group involved regularly Montly video conference using skype Maria Celia Portello coordinator for the.
Con la colaboración de: Fabrizio Cirilli ISMS International User Group Italy.
Salud infantil y adolescente en America Latina y Caribe Dr. Luisa Brumana Asesora Regional de Salud UNICEF LAC.
ALC #11 viernes el 20 de septiembre Spell out the numbers from the last ALC
STANDS ¿Porque y Para Qué tener un stand de expositor? We are the only Mexican Congress in Mexico, and one of the few in the world that unites lecturers,
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Roberto Araya
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las diversiones y los planes miércoles, el 3 de marzo.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
El Futuro Los apuntes de clase.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
ALC 63: Traducir Hoy es miércoles el 25 de marzo, 2015 I text on the phone every day. What do you do everyday? I play video games in my living room. Where.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
TENER, ESTAR and ANDAR in the Preterite. The verbs tener, estar, and andar have similar stem changes in the Preterite tense. They all have “uv” in the.
Exploring the Dynamic of Youth Political Participation at Local Governance in Latin America Gerardo Berthin Policy Advisor Governance & Descentralization.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
COPY THE RED NOTES DEFINITE ARTICLES. In Spanish all nouns belong to one of two genders: Masculine and Feminine Masculine nouns usually end in “o” and.
Hoy es MIÉRCOLES, el 26 de agosto de dos mil quince
HAZLO AHORA Translate: SEAN Y NATHANIEL SON DEPORTISTAS. ELLOS SON JUGADORES DE FUTBOL AMERICANO. LES GUSTA LEVANTAR PESAS Y HACER EJERCICIOS. DESPUES.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Las diversiones y los planes miércoles, el 8 de octubre.
II Diálogo Sectorial México–UE 24 y 25 de septiembre, 2015
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
CANCER POLICY FORUM Jorge Jiménez MD MPH
Enhancing the studies and practice of the social and solidarity economy in higher education Consolidando Estudios y Práctica de Economía Social y Solidaria.
The passive “se”. When is it used? To indicate some sort of action without indicating who performed the action *The passive SE is used when you are trying.
Turpin Insurance ® 2008 Todos los derechos reservados BUSINESS PROTECTION Inter-Partnership Insurance.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
REUNIÓN TÉCNICA TECHNICAL MEETING. 07:15 Apertura Guardarropa 08:40 Apertura parrilla de salida 09:00 Salida Neutralizada 13:30 Entrega de premios 17:00.
Subject Pronouns This PowerPoint is animated. Static slides have been appended as hidden slides for printing. Be sure to enable printing of hidden slides.
Las diversiones y los planes lunes, el 5 de octubre.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Pablo Neruda ( ). Pablo Neruda Pablo Neruda nació el doce de Julio en (Su verdadero nombre es Ricardo Eliecer Neftalí Reyes Basoalto. Él.
Novel Genomic Imbalances in B-Cell Splenic Marginal Zone Lymphomas Revealed by Comparative Genomic Hybridization and Cytogenetics Jesús María Hernández,
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Jueves, el 22 de septiembre
Web access to social science journals in Latin America and the Spanish Caribbean – the case of CLACSO´s network Dominique Babini CLACSO PKP Scholarly Publishing.
FROM THE DEAN: Diana Hess When you are consistently ranked as one of the finest schools of education in the United States and among the best in the world,
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Conjugate ser in the present tense
Conjugate ser in the present tense
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Los Pronombres.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
You will be planning a summer trip to a location in Mexico, Central America or the Caribbean. Today you must pick travel partners (no more than 3 to a.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Agenda, miércoles 8.10 Resultados: contribuciones individuales y colectivas Papel del grupo de referencia Reuniones del proyecto Página web (programación de periodos de trabajo de campo)

Resultados: contribuciones individuales y colectivas ‘Deliverables’ Indviduales (cada partner: PCN, OBSA, Almut, John, María Teresa, María A., Esben, Viviane) “One article in a peer-reviewed journal”

Resultados: contribuciones individuales y colectivas ‘Deliverables’ Colectivos “One article (from all partners) to a special issue of a peer-reviewed journal” (en base a LASA 2015?) “Contribute with input to the elaboration of empirically informed guidelines for the implementation of FPIC, to be published as a policy brief”

Resultados: contribuciones individuales y colectivas Productos adicionales? Folleto presentando el proyecto Léxico de FPIC? Página web Otros?

Papel del grupo de referencia Bret Gustafson (Washington University at St. Louis) Rickard Lalander (Stockholm University) René Kuppe (University of Vienna Randi Kaarhus (University of Nordland) Pablo Regalsky (CESU - Universidad de San Simon Cochabamba) Rachel Sieder (CIESAS-Mexico)

Papel del grupo de referencia “Participate in one meeting where the research group meets the reference group for discussion and analysis of research insights and case studies. The meeting will be organized at one of the collaborating Latin American institutions.”

Reunionens del proyecto 2015: Reunión en una de las instituciones de América Latina involucrada en el proyecto. 2016: Úlitma reunión en Noruega, en NMBU y Oslo. Actividades ligadas?

Página web

(programación de periodos de trabajo de campo)