Calentamiento Write and answer the following questions in complete sentences in Spanish 1.¿Tienes hermanos? 2.¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es lunes el veintiocho de enero ¿Qué hay en un cuarto de baño? What is in a bathroom. Write 3 complete sentences. Use hay + item + room.
Advertisements

Segundo semestre Español 1B
Vocabulario Capítulo 1-2.
Pensamientos Agarre las instrucciones para el proyecto “cuaderno de mi fiesta ideal” y escriba en su agenda una pregunta que tiene sobre el proyecto. Get.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Calentamiento: 4.2 La Camisa Negra (Juanes)
El Presente Progresivo. Vocabulario Nuevo cortar el césped lavar los platos preparar la cena pasar la aspiradora sacar la basura conocer el centro celebrar.
LA CASA House El apartamento El edificio de diez pisos. apartment 10 story building.
Antes de empezar polleverywhere ¿Cuáles son los quehaceres (chores) que tienes que hacer?
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
UNIDAD 5, lECCIóN 2 eSPAñOL 2
Empecemos: write 5 sentences describing the location of things in this room.
Los quehaceres domésticos
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
Talking about meals Expresate 6-2. Meals as verbs El desayuno (the breakfast) El desayuno (the breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Desayunar (to eat.
(Los verbos poner, salir y traer) The Verbs poner, salir and traer Three verbs that are irregular only in their yo forms Modified by M. Sincioco.
Expressing Future with “ir + a + infinitive”. When do you use “ir + a + infinitive”?  To talk about something you are going to do. Conjugation the verb.
Capítulo 1-2 Vocabulario Offering help and talking about chores, plans and places.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
11 de septiembre. Para Empezar (in your notebook) 1. Mi hijo es ______________________ yo. (comparing age) 2. El hijo de Maria tiene 8 años y el hijo.
Capítulo 1-2 Vocabulario Offering help and talking about chores, plans and places 1.
Quehaceres domésticos
El Verbo Deber Unidad 5 etapa 2 Página 345.
What are they doing? Pupils complete jot thoughts in English – guess the lesson objective.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
Para empezar Lee el cuento Pepito, el niño precoz (p. 144 o, para la otra edición, al fin de capítulo 4), después de ¿Quién será? y en la sección de.
Para empezar Hoy es lunes el once de febrero
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
To talk about where someone lives 1. Cerca(de) Close (to),near 2. Lejos (de) Far ( from ) 3. Vivir To live.
cerca (de) close (to), near lejos (de) far (from)
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Español 2: Capítulo 1 Vocabulario 2
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Trabajo de timbre  ¿Cuál es el quehacer que no te gusta o odias hacer como máximo en tu casa?  Odio (no me gusta) mucho en mi casa. a. pasar.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns: replace nouns already mentioned to avoid repetition yo meuds. (m) los yo meuds. (m) los tú teuds. (f)las.
la casa house la casa móbil mobile home el apartamento apartment.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Español 2: Capítulo 1 Vocabulario 2
Español 2 Capítulo 1.2. Vocabulario celebrarto celebrate la NochebuenaChristmas Eve poner la mesato set the table preparar la cenato make dinner limpiar.
4 de septiembre. Para Empezar #7-write in your notebook Vas a…. (you’re going to) Poner el carro en ____________________ Poner la mesa en _______________________.
Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en los ratos libres? Pregunta del día: ¿Qué haces después de clases? Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en.
Familiares y amigos Parte B Unidad 1. A mí (no) me gusta(n) … I (don’t) like. ¡Me gusta café! ¡No me gustan las ranas!
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Hoy es jueves el cinco de noviembre. SWBAT: Interpret tweets in order to derive meaning of new vocabulary words. HAGAN AHORA: FIND A PARTNER READ EACH.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Warm up 82 Answer in complete sentences 1. ¿A qué hora empiezas a hacer la tarea? 2. ¿A qué hora empiezas a almorzar? 3. ¿A qué hora empieza la clase de.
¿Cómo es tu casa? Capitulo 6B. To talk about where someone lives O Cerca O Cerca de O Lejos O Lejos de O Vivir O Near, close O Close to O Far O Far from.
Bellwork  Conjuguen estos verbos. (Conjugate…use all 6 forms and give meaning.  1. ayudar  2. leer  3. abrir.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
PLANES Y VIAJES. VISITAR UN MUSEO PASEAR EN BOTE.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
9 DE SEPTIEMBRE. W ARM - U P #13 Answer the questions in Spanish. The underlined verb indicates it should be included in your answer. 1. ¿Qué quieres.
¿Algo más? Vamos a limpiar ¿Puedo ayudarte? Debes lavar los platos.
Offering help and talking about chores
Vocabulario 1-2: Offering help and talking about chores
Capitulo 1 Vocabulario 2.
Transcripción de la presentación:

Calentamiento Write and answer the following questions in complete sentences in Spanish 1.¿Tienes hermanos? 2.¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? 3.¿A qué hora sales de la escuela? 4.¿Traes el almuerzo todos los días? 5.¿Haces la tarea todas las noches? ISG: Páginas 44-45: – Los quehaceres, Las actividades y Ayudar en casa Copy vocabulary, look up and write meanings + copy chart

Calentamiento Write and answer the following questions in complete sentences in Spanish 1.¿Tienes hermanos? 2.¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? 3.¿A qué hora sales de la escuela? 4.¿Traes el almuerzo todos los días? 5.¿Haces la tarea todas las noches?

Hoy… Theme/Title:Talking about plans & Places & responding + Making plans and responding Overview/Purpose:To find out what others are doing and make plans with them Content Objective: Household chores, Weekend Plans & Asking about future plans & tell what you plan to do Language Objective: Chose from list of questions to ask another student & answer them (Popcorn) Present: Planning vocabulary and assignment instructions ISG pgs 44-45: Los quehaceres, Las actividades y Ayudar en casa Copy vocabulary & look up and write meanings of each + copy chart chart Create a conversation between people getting ready for a house party, using the vocabulary and all the questions from pages make a floor plan of your home. Label and write a chore for each room (in Spanish!) Personalize: Create a conversation using the vocabulary and all the questions from pages where two or three people are planning a party Product*: Floor Plan, Conversation & ISG Evaluation: ISG pp 44-46

Los quehaceres=chores Poner la mesa – To set the table – Pongo la mesa Preparar la cena – To prepare (the) dinner – Tú preparas la cena. Limpiar el baño – To clean the bathroom – Andrés limpia el baño Pasar la aspiradora – To vacuum/pass the vacuum – Yo paso la aspiradora. Arreglar la sala – To fix up/straighten up the living room – Tú arreglas la sala. Decorar el patio – To decorate the patio – Nosotros decoramos el patio.

Durante las vacaciones mis amigos y yo pensamos…=During vacation my friends and I think about… Visitar un museo – To visit a museum Conocer el centro – To get to know the center/downtown Pasear en bote – To take a ride in a boat Ir al zoológico – To go to the zoo Ir de compras al mercado – To go shopping in the market

To offer help and talk about chores ¿Puedo ayudarte? – Can I help you? Sí, pasa la aspiradora en la sala y limpia el baño – Yes, (pass the) vacuum (in) the living room and clean the bathroom. ¿Qué hay que hacer en la cocina? – What must be done in the kitchen? Tenemos que poner el postre/los refrescos en el refrigerador. – We have to put the dessert/the soft drinks in the refrigerator.

¿Qué más tengo que hacer? – What more/else to I have to do? Debes lavar los platos/sacar la basura. – You should wash the dishes/take out the garbage. ¿Algo más? – Something more?/Anything else? Sí. No te olvides de cortar el césped/preparar la cena. – Yes. Do not forget to cut the grass/prepare (the) dinner.

ISN Páginas 44-45: – Los quehaceres, Las actividades y Ayudar en casa Copy vocabulary & meanings + chart – Draw a plan of your home, label properly and add a chore for each room. – Create a conversation between people getting ready for a house party, using the vocabulary and all the questions from pages 18-19

Translate & conjugate: Poder Ayudar Tener Pensar Deber

Poder (to be able to/can) o ->ue 1.Puedo 2.Puedes 3.Puede Podemos Podéis Pueden

Ayudar (to help) 1.Ayudo 2.Ayudas 3.Ayuda 1.Ayudamos 2.Ayudáis 3.Ayudan

Tener (to have) – e->ie 1.tengo 2.tienes 3.tiene 1.tenemos 2.tenéis 3.tienen

Pensar (to think/plan) – e->ie 1.pienso 2.piensas 3.piensa 1.pensamos 2.pensáis 3.piensan

Deber (to owe/have to/ought to) 1.debo 2.debes 3.debe 1.debemos 2.debéis 3.deben

To talk about plans and places & respond ¿Qué quieres hacer? – What do you want to do? ¿Qué quieres hacer esta tarde? – What do you want to do this afternoon? Quiero salir. – I want to go out.

¿Adónde? – To where? Pensar – To think/to plan ¿Adónde piensan ir esta noche? – (to) where do you plan to go tonight? – Where are you thinking of going tonight? Vamos a ir al teatro/cine. – We are going to go to the theater/movie theater.

Preferir (e -> ie) – To prefer – Yo prefiero ¿Prefieres ir al centro o a …..? – To you prefer to go downtown or to _____? Prefiero ir a _________. – I prefer to go to ________. Tener ( e ->ie) – To have – Tengo/tienes/tiene ¿Tienes planes para el sábado? – Do you have plans for Saturday? No sé. – I don’t know. Tengo ganas de descansar. – I have the desire to rest. – I feel like resting.

ISG 46 To talk about plans and places & respond: Copy chart from page 20. Create questions using each of the vocabulary phrases from page 20 to ask your partner about their weekend plans Interview your partner about their weekend plans. Write down their complete response.

completar Usando las fotos de la actividad 20, escribe una pregunta de las notas y escribe la respuesta. – A: ¿Qué piensas hacer este fin de semana? (what are you planning to do this weekend? Pienso ir a un hotel en el centro. (I’m planning to go to a hotel downtown.) Usa cada pregunta de las notas por lo menos una vez: – ¿Prefieres ir a/al ____o a ___? – ¿Tienes planes para el ___________? – ¿Adónde piensas/an ir _______? – ¿Qué quieres hacer este/a ____________?

Pre-AP Pag 20: 18 y 19 After completing exercise 19, students will create a list of what has to be done AFTER the party using phrases such as: Tenemos que/Hay que/Vamos a, lavar los platos, pasar la aspiradora, sacar la basura