Jesús nos habla por Medio de sus:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Advertisements

This is an interactive presentation
Chapter 1 Vocabulary Español I.
¡Feliz Día de San Valentín!
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Las Palabras Interrogativas
Es una comparación terrenal con un significado celestial. Is an earthly comparison with a heavenly meaning.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Telling Time Grammar Essential #8.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Family - Familia Haydee Beckles Panama.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
PRESENTACIÓN LA CASA. The house has o two bedrooms, o a living room, o a kitchen, o a bathroom, o a patio and o a garage. La casa TIENE o dos alcobas,
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Affirmative and Negative Words
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
21Y su señor le dijo: Bien, buen siervo y fiel; sobre poco has sido fiel, sobre mucho te pondré; entra en el gozo de tu señor. 21 His lord said unto him,
Jesús nos habla por Medio de sus:
The Present Tense of ir (to go)
Direct and Indirect Object Pronouns
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
ANTE TODO In Spanish, as in English, the object of a preposition is the noun or pronoun that follows a preposition. Observe the following diagram. PREPOSITION.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
Whats a direct object?. It receives the action of the verb. It answers the question WHAT? I hit the computer. WHAT do I hit?
Tener “To Have” La clase de español I.
Las Palabras Interrogativas
Los interrogativos.
Los demostrativos.
C1v1 Repaso c1v1 Repaso.
Los interrogativos.
TO BE Exercises 11. ¿Cuántos años tiene (ella)?
Direct object pronouns (DOPs)
HISTORIA DEL KIWI STORY OF THE KIWI BIRD. 1. Érase una vez un kiwi que le gustaba mucho la contaminación por eso vivía cerca de la central que contaminaba.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
The Angry Family Tree With the Angry Family This TV programme is so boring… lets watch football! Este programa es súper aburrido... ¡Vamos a ver el fútbol!
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Imagine theres no heaven, its easy if you try, Imagina que no hay cielo, es fácil si lo intentas,
E STUDIANTES DE E SPAÑOL U NO : This PowerPoint has been designed to familiarize you with the verb Ir (to go). Please view these slides and complete the.
PARTE 1 LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS. DIRECT OBJECT PRONOUNS VS. INDIRECT OBJECT PRONOUNS Habla con otra persona para ver qué es la diferencia entre.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
El subjuntivo vs. el indicativo en cláusulas adjetivas
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
Demonstrative Adjectives and Pronouns
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
We Are The World Nosotros Somos El Mundo MICHAEL JACKSON Y AMIGOS AUTOMATICO.
GRAMÁTICAS: 5.2 Negation with nunca, tampoco, nadie, and nada.
Do you know who I am? (¿Sabes quién soy?) Soy alguien con quien convives a diario I’m somebody you live with every day.. (Soy alguien con quien convives.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Doris Day y Harry James Automático.
-go Verbs Small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Tener : to have Traer:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Nothing Compares To You!
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Bienvenidos Noviembre 7, 2010 Hechos 9 Bienvenidos Noviembre 7, 2010 Llegar a Ser un Instrumento Efectivo en las Manos de DIOS Hechos 9:10-19.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
Romans 8.29/Romanos 8:29 For those God foreknew he also predestined to be conformed to the image of his Son, that he might be the firstborn among many.
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Jesús nos habla por Medio de sus: La perla de Gran Precio.. La Levadura El Sembrador El Tesoro Escondido El trigo y la cizaña. La Semilla de Mostaza. LA RED. Los dos Deudores Los trabajadores de la viña 'El Padre de Familia' Los Labradores Malvados Jesús y simon Las Diez Virgenes Los Talentos "La fiesta de las bodas" La Higuera Esteril El Rico Necio La Oveja Perdida La Moneda Perdida Parabolas

Jesus speaks to us through... Jesús nos habla por medio de sus... Jesus speaks to us through... El hijo pródigo... The lost son... Parábolas. Parables.

Nuestra tercer parábola de Lucas 15. Our third parable from Luke 15. La moneda perdída. The lost coin.. La oveja perdída.. The lost Sheep.. Y esta es la última respuesta de Jesús al murmurar de ellos. And this is the last answer from Jesús to their complaints. Luke.15:1,2.

learn from this parable? El hijo pródigo, ¿podemos aprender algo de esta parábola? The prodigal son, Can we learn from this parable? ¿Cuál es el tema central que hallamos en estas parábolas? What is the main theme that we find in these parables? El amor de Dios al pecador perdído. God's Love toward the lost sinner.

Lucas 15:11-32. 11También dijo: Un hombre tenía dos hijos; 12y el menor de ellos dijo a su padre: Padre, dame la parte de los bienes que me corresponde; y les repartió los bienes. 13No muchos días después, juntándolo todo el hijo menor, se fue lejos a una provincia apartada; y allí desperdició sus bienes viviendo perdidamente. 14Y cuando todo lo hubo malgastado, vino una gran hambre en aquella provincia, y comenzó a faltarle. 15Y fue y se arrimó a uno de los ciudadanos de aquella tierra, el cual le envió a su hacienda para que apacentase cerdos. 16Y deseaba llenar su vientre de las algarrobas que comían los cerdos, pero nadie le daba. 17Y volviendo en sí, dijo: ¡Cuántos jornaleros en casa de mi padre tienen abundancia de pan, y yo aquí perezco de hambre! 18Me levantaré e iré a mi padre, y le diré: Padre, he pecado contra el cielo y contra ti. 19Ya no soy digno de ser llamado tu hijo; hazme como a uno de tus jornaleros. 20Y levantándose, vino a su padre. Y cuando aún estaba lejos, lo vio su padre, y fue movido a misericordia, y corrió, y e echó sobre su cuello, y le besó. 21Y el hijo le dijo: Padre, he pecado contra el cielo y contra ti, y ya no soy digno de ser llamado tu hijo.

22Pero el padre dijo a sus siervos: Sacad el mejor vestido, y vestidle; y poned un anillo en su mano, y calzado en sus pies. 23Y traed el becerro gordo y matadlo, y comamos y hagamos fiesta; 24porque este mi hijo muerto era, y ha revivido; se había perdido, y es hallado. Y comenzaron a regocijarse. 25Y su hijo mayor estaba en el campo; y cuando vino, y llegó cerca de la casa, oyó la música y las danzas; 26y llamando a uno de los criados, le preguntó qué era aquello. 27Él le dijo: Tu hermano ha venido; y tu padre ha hecho matar el becerro gordo, por haberle recibido bueno y sano. 28Entonces se enojó, y no quería entrar. Salió por tanto su padre, y le rogaba que entrase. 29Mas él, respondiendo, dijo al padre: He aquí, tantos años te sirvo, no habiéndote desobedecido jamás, y nunca me has dado ni un cabrito para gozarme con mis amigos. 30Pero cuando vino este tu hijo, que ha consumido tus bienes con rameras, has hecho matar para él el becerro gordo. 31Él entonces le dijo: Hijo, tú siempre estás conmigo, y todas mis cosas son tuyas. 32Mas era necesario hacer fiesta y regocijarnos, porque este tu hermano era muerto, y ha revivido; se había perdido, y es hallado.

Luke.15:11-32. Then He said: "A certain man had two sons. And the younger of them said to his father, 'Father, give me the portion of goods that falls to me.' So he divided to them his livelihood. And not many days after, the younger son gathered all together, journeyed to a far country, and there wasted his possessions with prodigal living. But when he had spent all, there arose a severe famine in that land, and he began to be in want. Then he went and joined himself to a citizen of that country, and he sent him into his fields to feed swine. And he would gladly have filled his stomach with the pods that the swine ate, and no one gave him anything. But when he came to himself, he said, 'How many of my father's hired servants have bread enough and to spare, and I perish with hunger! I will arise and go to my father, and will say to him, "Father, I have sinned against heaven and before you, And I am no longer worthy to be called your son. Make me like one of your hired servants." ' And he arose and came to his father. But when he was still a great way off, his father saw him and had compassion, and ran and fell on his neck and kissed him. And the son said to him, 'Father, I have sinned against heaven and in your sight, and am no longer worthy to be called your son.'

But the father said to his servants, 'Bring out the best robe and put it on him, and put a ring on his hand and sandals on his feet. And bring the fatted calf here and kill it, and let us eat and be merry; For this my son was dead and is alive again; he was lost and is found.' And they began to be merry. Now his older son was in the field. And as he came and drew near to the house, he heard music and dancing. So he called one of the servants and asked what these things meant. And he said to him, 'Your brother has come, and because he has received him safe and sound, your father has killed the fatted calf.' But he was angry and would not go in. Therefore his father came out and pleaded with him. So he answered and said to his father, 'Lo, these many years I have been serving you; I never transgressed your commandment at any time; and yet you never gave me a young goat, that I might make merry with my friends. But as soon as this son of yours came, who has devoured your livelihood with harlots, you killed the fatted calf for him.' And he said to him, 'Son, you are always with me, and all that I have is yours. It was right that we should make merry and be glad, for your brother was dead and is alive again, and was lost and is found.' "

15:11-13. Deut.21:17. 1. El Padre tiene dos hijos: Primero se nos presenta cuando se marcha del hogar. First we'll see when he left his house. 1. El Padre tiene dos hijos: 1. The Father has two sons. 15:11-13. Pero lo más curioso es que el menor es quién pide su herencia. But the mysterious thing is that the youngest one asks for his inheritance. Era el mayor quien recibía lo doble. The eldest son was the one who recieves the double portion. Deut.21:17.

¡Pero el hijo la pide y el Padre se la da! Según hebreos la herencia se daba hasta que el testador moría. According to hebrews one recieves the inheritance until the testator dies. Hebrews 9:16-17. ¡Pero el hijo la pide y el Padre se la da! But, the son asks and his Father gives it to him! El hijo menor, como muchos hijos: The youngest son, like many sons today: 1. They want freedom. 1. Quieren libertad. 2. ¡Desean tener lo que puedan hoy! 2. They want to have whatever they can today!

The Father gives it to him. El Padre se la da. The Father gives it to him. ¿Hizo bien el Padre? Does the Father do right? Maybe he was too young to handle that. Talvez era muy joven para cargar con eso.

Una vida de desperdicio... A life of waste... Luke 15:13-19. 1. Veamos los detalles. 1. Let's see the details. 1. Pródigo significa: Desperdiciador... 1. Prodigal means, Wasted... Su herencia pronto se acabaría. His inheritence is soon going to be over.

He did not know what was to come. ¡Una vida de derroche que pronto se acabará! A wasted life that is soon going to be over! Él no supo lo que venía. He did not know what was to come.

A big famine hit that province. Una gran hambre llegó. A big famine hit that province. Decide buscar trabajo... He decides to look for work...

¿Cuál fue su trabajo? What was his job? Cuidar cerdos!! Taking care of swine!!

A saying among the jews was: Leviticus 11:17. Un dicho judío decía: A saying among the jews was: "May a curse come upon the man who cares for swine!" "La maldición cáiga sobre esos que cuidan cerdos" ¿Qué quería comer? What did he want to eat? ¿Tenía hambre? Was he hungry?

Quiere comer "algarrobas" He wants to eat "pods" ¿Que es eso? What is that?

v.17 Vuelve en sí. He came to himself. Es decir recuerda lo que tenía en su casa. He remembers what he has in his house.

Está cansado de sufrir, y quiere volver a casa. Primero los planes... Making plans first... v.18 Está cansado de sufrir, y quiere volver a casa. He is tired of wandering around, & he wants to come home.

De regreso a casa... Coming back home... 15:20-32.

El no esperaba este recibimiento. He was not expecting this warm welcoming. Luc. 15:20-24 ¿Lo estaba esperando su padre? Was his father waiting for him?

El amor del padre es evidente. The father's love is evident. El Padre fue movido a misericordia. The father was moved to compassion.

Sin mistreat the sinner. ¿Cómo venía el hijo? How does the son look? Golpeado, desgarrado, sucio, hediondo, flaco, Beaten, Dirty, Smelly, skinny, tired, El pecado maltrata. Sin mistreat the sinner.

Without wasting time, the son confesses. Sin tiempo qué perder, el hijo confiesa. Without wasting time, the son confesses. 21Y el hijo le dijo: Padre, he pecado contra el cielo y contra ti, y ya no soy digno de ser llamado tu hijo. And the son said to him, 'Father, I have sinned against heaven and in your sight, and am no longer worthy to be called your son.'

¡No dijo la segunda parte! He did not say the second part! 19Ya no soy digno de ser llamado tu hijo; hazme como a uno de tus jornaleros. And I am no longer worthy to be called your son. Make me like one of your hired servants." Vistan a mi hijo de nuevo... Dress my son again...

Un problema de Familia. A family problem. His older brother. Su hermano mayor. Viene del Campo. He comes from the field. 15:25-32. ¿Quien simpatiza con el hermano mayor? Who sympathizes with the older brother?

What is his father's answer? ¿Qué contesta su Padre? What is his father's answer? 31Él entonces le dijo: Hijo, tú siempre estás conmigo, y todas mis cosas son tuyas. And he said to him, 'Son, you are always with me, and all that I have is yours. 32Mas era necesario hacer fiesta y regocijarnos, porque este tu hermano era muerto, y ha revivido; se había perdido, y es hallado. It was right that we should make merry and be glad, for your brother was dead and is alive again, and was lost and is found.' "

Apliquemos la parábola. Lets apply the parable. Los elementos principales son faciles de ver: The principal elements are easy to see. Dios... 1. ¿El padre representa a quien? 1. The father represents who? El pecador... 2. ¿Y el hijo pródigo? 2. And the prodigal son? Los fariseos. 3. ¿Y el hermano mayor? 3. And the oldest brother? Luke.15:1,2.

Dios ama a los pecadores... God love the sinners... La lección clave es bien clara... The key lesson is very clear. Dios ama a los pecadores... God love the sinners... Isaiah 1:18,19. Aún cuando ellos le dan la espalda. Even when they turn their backs to God. Pero cuando vuelven: But when they come back. Luke 15:7. Luke 15:10.

¿Cuántos de nosotros queremos imitar a Dios? How many of us, are trying to immitate God? O ¿Cuantos queremos ser como el hermano mayor? Or how many are want to be like the eldest brother?

Did you understand brother? Tres parábolas por un reniego... Three parables for one complain... ¿Enténdiste hermano? Did you understand brother?