Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El título: Los ojos y el pelo
Advertisements

¿Cómo eres? What do you look like?.
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
Boy. el muchacho girl la muchacha short baja, o.
¿Cómo es…? Describing others using ser, articles, & adjectives
Personality cómico artístico atlético UNIDAD 1 Lección 2 Clip Art cómico (color) artístico (color) atlético (color)
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Elementary Spanish Tiene la boca es larga. Tiene la boca larga.
Hoy es martes. Es el 17 de septiembre
Making nouns and adjectives plural
Unidad I La descripción física. La cara face La barbilla chin.
Antipático Rubio Aburrido Impaciente Estudioso Moreno Atlético Delgado Talentoso Bajo Desorganizado Interesante Tímido Creativo Cómico Fuerte Generoso.
1.2 ¿ Cómo soy?. Los adjetivos The adjectives Atlético Deportivo Athletic.
 El/la artista  Artist  El doctor/la doctora  doctor  El médico/la médica  Medical doctor  El ingeniero/ la ingeniera  Engineer  El/la periodista.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Definite Articles, el, la, los, las
¿Cómo eres?.
Physical Descriptions
¿Como eres? Yo soy_____. Yo soy...(I am) When describing yourself El/Ella es…..(He/She is___)When describing somebody else.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Verbo “ser” Present tense yosoy tú eres él/ella/usted es nosotros(as) somos ellos/ellas/ustedes son Verbo “tener” Present tense yotengo tú tienes él/ella/ustedtiene.
¿CÓMO ERES? (How do you look like?) YO SOY RUBIO (I’m blonde)
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
Articles & Noun- Adjective Agreement Essential Question: How do I use articles and adjectives to agree with nouns?
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Spanish 8 Pair Practice Ser, family vocab, adjectives Translate the following sentences to English. Your partner should write them in Spanish. Check their.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Avancemos 1.  artístico, artística  atlético, atlética  cómico, cómica  desorganizado (a)  estudioso, estudiosa  inteligente  organizado, organizada.
1 Definite and Indefinite Articles. 2 Página 61 en tu libro ¡Toma notas!
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
¡Hola a todos y bienvenidos!
Las descripciones. Review the descriptions by reading the captions for the pictures.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
¡A buscar! What do all these words have in common?
Noun Adjective Agreement!!!
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
Moon Wall (1957) Miró Hay una luna azul y una estrella negra. Hay tres círculos negros y una líneas negras. Tiene un muro hecho de cuadrados y rectángulos.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
By: Larissa Rosen Alexa Kelly & Alana Birnhak. Alto (a) – Tall Bajo (a) – Short (height) Grande – Big, large; great Pequeño (a) – Small.
CONCORDANCIA DE ADJETIVOS Y SUSTANTIVOS NOUN / ADJECTIVE AGREEMENT.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
Vocabulario 5 Physical descriptions
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Noun-Adjective Agreement
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
LOS COLORES REPASO.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
Explain as much detail as you can in English about these two people.
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
 An adjective describes these nouns:  People  Places  Things  Ideas.
WELCOME TO SPANISH LESSONS ¡ Bienvenidos a Clases De Español ! © Copyright Indira Castillo 2014.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado (7th Grade)
Unit 1: They’re famous!.
La cara.
Haga Ahora 15 ¿Qué día es hoy? Hoy es…
Transcripción de la presentación:

Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms of nationality, appearance, personality traits, and profession.

Instrucciones Read the Spanish phrase out loud. Say it in English to the best of your ability. Self-check your response.

¿Cómo eres/es? Soy un chico. Soy un hombre. Soy estudiante. Soy estadounidense. Soy alto. No soy bajo. Soy guapo. No soy feo. What are you like? I am a boy. I am a man. I am a student. I am a U.S. American. I am tall. I am not short. I am good-looking. I am not ugly.

Soy delgado. No soy gordo. Soy moreno. No soy rubio. Soy pelirrojo. No soy calvo. Soy joven. No soy viejo. I am slim. I am not overweight. I am brunette. I am not blond. I am red-headed. I am not bald. I am young. I am not old.

Soy simpático. No soy antipático. Soy inteligente. Soy atlético. Soy trabajador. No soy perezoso. Soy chistoso. I am nice. I am not mean. I am smart/intelligent. I am athletic. I am hardworking. I am not lazy. I am funny.

Tengo los ojos azules. No tengo los ojos negros. Tengo los ojos verdes. Tengo el pelo moreno. No tengo el pelo rubio. Tengo el pelo corto. No tengo el pelo largo. Tengo el pelo liso. No tengo el pelo rizado. I have blue eyes. I don’t have dark eyes. I have green eyes. I have dark hair. I don’t have blond hair. I have short hair. I don’t have long hair. I have straight hair. I don’t have curly hair.

Tengo el pelo ondulado. Tengo la cara ovalada. No tengo la cara redonda. Tengo la cara cuadrada. Tengo la nariz pequeña. No tengo la boca grande. Tengo una cicatriz. No tengo bigotes. Tengo una barba. No tengo pecas. Tengo un lunar. I have wavy hair. I have an oval face. I don’t have a round face. I have a square face. I have a small nose. I don’t have a large mouth. I have a scar. I don’t have a mustache. I have a beard. I don’t have freckles. I have a beauty mark.

Soy un estudiante inteligente. No soy un hombre alto. Soy un chico guapo y muy simpático. I am an intelligent student. I am not a tall man. I am a good-looking and very nice boy.

Instrucciones When you see the English phrase, try to say it out loud in Spanish to the best of your ability. Actually describe yourself either affirmatively or negatively. When the correct answer appears, say it correctly out loud in Spanish.

What are you like? I am a boy. I am a man. I am a student. I am a U.S. American. I am (not) tall. I am (not) short. I am (not) good-looking. I am (not) ugly. ¿Cómo eres/es? Soy un chico. Soy un hombre. Soy estudiante. Soy estadounidense. Soy (No soy) alto. Soy (No soy) bajo. Soy (No soy) guapo. Soy (No soy) feo.

I am (not) slim. I am (not) overweight. I am (not) brunette. I am (not) blond. I am (not) red-headed. I am (not) bald. I am young. I am not old. Soy (No soy) delgado. Soy (No soy) gordo. Soy (No soy) moreno. Soy (No soy) rubio. Soy (No soy) pelirrojo. Soy (No soy) calvo. Soy (No soy) joven. Soy (No soy) viejo.

I am (not) nice. I am (not) mean. I am (not) smart. I am (not) athletic. I am (not) hardworking. I am (not) lazy. I am (not) funny. Soy (No soy) simpático. Soy (No soy) antipático. Soy (No soy) inteligente. Soy (No soy) atlético. Soy (No soy) trabajador. Soy (No soy) perezoso. Soy (No soy) chistoso.

I have (don’t have) blue eyes. I have (don’t have) dark eyes. I have (don’t have) green eyes. I have (don’t have) dark hair. I have (don’t have) blond hair. I have (don’t have) long hair. I have (don’t have) short hair. I have (don’t have) straight hair. Tengo (No tengo) los ojos azules. Tengo (No tengo) los ojos negros. Tengo (No tengo) los ojos verdes. Tengo (No tengo) el pelo moreno. Tengo (No tengo) el pelo rubio. Tengo (No tengo) el pelo largo. Tengo (No tengo) el pelo corto. Tengo (No tengo) el pelo liso.

I have (don’t have) curly hair. I have (don’t have) wavy hair. I have (don’t have) an oval face. I have (don’t have) a round face. I have (don’t have) a square face. I have (don’t have) a small nose. I have (don’t have) a large nose. I have (don’t have) a small mouth. I have (don’t have) a large mouth. Tengo (No tengo) el pelo rizado. Tengo (No tengo) el pelo ondulado. Tengo (No tengo) la cara ovalada. Tengo (No tengo) la cara cuadrada. Tengo (No tengo) la nariz pequeña. Tengo (No tengo) la nariz grande. Tengo (No tengo) la boca pequeña. Tengo (No tengo) la boca grande.

I have (don’t have) a scar. I have (don’t have) a mustache. I have (don’t have) a beard. I have (don’t have) freckles. I have (don’t have) a beauty mark. Tengo una cicatriz./ No tengo cicatriz. Tengo (no tengo) bigotes. Tengo una barba. /No tengo barba. Tengo (no tengo) pecas. Tengo un lunar. /No tengo lunar.

Desafío: Descriptive adjectives come after the nouns they modify and agree in number (singular/plural) and in gender (masculine/feminine). If two adjetives are used, use “y” (and) between them. The word “muy” is used before adjectives to mean “very.” I am a nice boy. I am a smart student. I am not a mean boy. I am a very good-looking man. I am a tall, slim boy. Soy un chico simpático. Soy un estudiante inteligente. No soy un chico antipático. Soy un hombre muy guapo. Soy un chico alto y delgado.