MI DÍA PAR LEER LB CS ESP/ING (falta tercer idioma) 1 o idioma Imagen palabra Día1 2 o idioma Imagen palabra Día1 3 o idioma Imagen palabra Día1 1-12-13-1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La evolución de las guitarras LEER LB SS ESP (falta segundo y tercer idioma) 1 o idioma Imagen palabra Día1 2 o idioma Imagen palabra Día1 3 o idioma Imagen.
Advertisements

Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
La familia hamster LEER LB SS ESP ALE 1 o idioma Imagen palabra Día1 2 o idioma Imagen palabra Día1 3 o idioma Imagen palabra Día Solo imagen.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
English Spanish Yo soy de California. Me llamo Makenzie. Yo tengo diez y sies aNos. Yo soy baja porqué mi madre es baja. Tengo pelo castaño porque los.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
El treinta y uno de agosto
Palabras de los Cuentos Look at each picture, and write the word that comes to mind.
El pretérito e imperfecto
Las Palabras Interrogativas
Las preposiciones On the left On the right Behind In front of Opposite
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
Oraciones incorrectas
Las Palabras Interrogativas
GRAMÁTICA El Imperfecto The Imperfect You already know how to talk about the past by using the preterit tense. Today you will learn about the imperfect,
Pronombres del objeto directo: me,te,nos lo,la,los,las
¿Qué hora es?.
JUEGOS NÚMEROS.
Usos del subjuntivo pasado
Los adjetivos y pronombres posesivos
1 How to make commands in Spanish. First of all, commands in Spanish come in two kinds: formal and informal.
REPASEMOS LA TAREA. Hoy es jueves. Es el 3 de octubre ¿Qué ocurre en el video? ¿Cuánto tiempo hace que tu…? PARA HACER AHORA  Vamos a ver el resumen.
home Translate: Our house is pretty. Nuestra casa es bonita.
Ven conmigo 2 Capítulo 7 El imperfecto.  You have already learned the preterite tense, which is used to describe events that started and finished in.
H ELLO MY NAME IS L AUREN. Hola me llama Lauren. Yo vivo en Nueva York. Cuantos 14 años. Yo fue a Suffern High School. Hay tres hermanos.
Practice distinguishing between the preterite and imperfect tenses.
Mily Trujillo SPA 115. Mondays consist of waking up early and coming to school. Lunes yo me desperto a las siete de la manana y voy a la escuela, para.
¿El pretérito o el imperfecto? ¡Escojan!. El pretérito o el imperfecto Eran las nueve de la noche. Era viernes. Hacía mal tiempo. Llovía. Todos estábamos.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Don’t Be Late part one With the Angry Family Wow, that is a nice new clock. Vaya, ese reloj nuevo es bonito.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
Don’t Be Late part two With the Angry Family Right. Here we are and it’s only quarter past one!!! WE’RE EARLY!!! Vale ¡Aquí estamos, y sólo es la una.
Enero January. mayo May septiembre September lunes Monday.
Elephant Love Medley Moulin rouge Nicole Kidman & Ewan McGregor.
Dos Acciones en una Oración
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
(Los verbos poner, salir y traer) The Verbs poner, salir and traer Three verbs that are irregular only in their yo forms Modified by M. Sincioco.
5-1 2 nd Reflexive verb game/practice. In small groups # off each person Everybody answers question Teacher rolls dado If person with that number has.
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
Reflexive Verbs = actions one does to/for oneself In English, pronouns that indicated that the subject of the sentence does something to/for himself or.
EL IMPERFECTO V EL PRETERITO
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
HACER AHORA: Rewrite the following sentences, filling in the blanks with the correct day and date: 1.Ayer fue__________________. (yesterday was) 2.Hoy.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
ALC 75 Martes el 4 de enero. Please turn to face your partner. Be sure that one person can read the screen while the other will be able to respond.
A traditional hispanic birthday song
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
Be patient Ten paciencia. We will not be able to attend the meeting. No podremos asistir a la reunion.
Trabajo de entrada el quince de mayo Objetivo: Know the imperfect tense and voc. from Ch. 4A Focus: imperfect & voc. Martín and Sara are talking.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
First Grade Spanish High Frequency Words.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
El pretérito You may remember reading about the use of the preterit- that it is used for “completed actions”. The acronym SOFIA will help you remember.
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
El Imperfecto. *The imperfect tense is used to describe something that was not perfected or not completed in the past.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
¿Qué hora es? (What time is it?) Son las siete de la mañana. (It’s 7:00 A.M) A las siete me despierto. (At 7:00 I wake up.)
SER y ESTAR Con un/a compañero/a, decide si “TO BE” en cada frase es SER o ESTAR y por qué. Ejemplo: Hoy es / está el 28 de marzo  es because I see it.
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

MI DÍA PAR LEER LB CS ESP/ING (falta tercer idioma) 1 o idioma Imagen palabra Día1 2 o idioma Imagen palabra Día1 3 o idioma Imagen palabra Día Solo imagen Día1 Solo texto 1º,2º y 3º idioma Día

*"Para enseñar el libro a tu hijo sólo en el primer, segundo o tercer idioma, hay que pulsar la tecla F5 (en la primera fila del teclado por encima de las cifras) y luego hacer clic en el hipervínculo de la combinación deseada (1-1 para primer idioma, 2-1 para segundo idioma, 3-1 para tercer idioma). *Para "pasar la hoja" hay que presionar "Av Pag" o hacer clic con el ratón.

TITULO 1 IDIOMA

TITULO 2 IDIOMA

TITULO 3 IDIOMA

Mi día PAR comenzó cuando ví OCHO camas, descubrí SEIS armarios, !y mi mamá tenía DOS cabezas!

My EVEN day started, when I saw EIGHT beds, discovered SIX closets, and my Mom had TWO heads!

Tercer idioma 1

Imagen 1

En el desayuno mi mamá volteó CUATRO tortas para comer. Mis DOS zapatos eran del pié izquierdo.

At breakfast my Mom flipped FOUR flapjacks to eat. I noticed my TWO shoes were both for left feet

Tercer idioma 2

Imagen 2

Hoy es tu paseo. Aquí está la sopa en el saco, y hay DIEZ sandías en tu mochila

Today is your field trip. Heres soup in a sack, and TEN watermelons in are your backpack

Tercer idioma 3

Imagen 3

Nuestra profesora dijo, júntense de DOS en DOS. Súbanse al bus, vamos al zoológico.

Our teacher Miss Dodd said, pair off TWO by TWO. Board the bus witha bubby; were off to the zoo!

Tercer idioma 4

Imagen 4

Me sonreí al final del largo paseo. Nuestros guías fueron los canguros –DOS, uno junto al otro.

I grinned at the end of the long, bumpy ride. Our zoo guides were kangaroos – TWO, side by side

Tercer idioma 5

Imagen 5

Saltamos la primera parada, la casa de los elefantes. Cada uno tenía CUATRO trompas y estaban rociando un ratón

We hopped to our first stop, the elephants´house. They each han FOUR trunks and were spraying a mouse.

Tercer idioma 6

Imagen 6

Los feroces leones rugieron y aletearon SEIS alas gigantes. Los caimanes con cuernos usaban OCHO anillos de oro.

The fierce lions roared and flapped SIX giant wings, while gators with antlers wore EIGHT golden rings

Tercer idioma 7

Imagen 7

La exhibición de reptiles con lagartijas y culebras tenía boas constrictor ¡que hacían malabarismos con DIEZ pasteles!

The reptile exhibit with lizards and snakes had boa constrictors that juggled TEN cakes!

Tercer idioma 8

Imagen 8

Nos reímos cuando vimos DIEZ ojos y OCHO colas, SEIS plumas, CUATRO jorobas y DOS largas uñas.

We giggled when we saw TEN eyes and EIGHT tails, SIX feathers, FOUR humps, and TWO long fingernails

Tercer idioma 9

Imagen 9

Vea el mezclasaurus salvaje, leíamos en el cartel. Parecía remendado –su lomo cubierto de escamas

See the wild Scramblesaurus, we read the sing. It looked patched together –scales covered its spine.

Tercer idioma 10

Imagen 10

Volvimos a la escuela en parejas de DOS en DOS. En mi día PAR RARO, con la esperanza de que hubiera terminado

We rode back to school, paired again TWO by TWO, on my ODD, EVEN day –I sure hoped it was through

Tercer idioma 11

Imagen 11

En la casa, yo estaba ansioso por ir a la cama esa noche deseando que al día siguiente mi día fuera normal

At home, I was eager for bedtime that night, hoping the next day my world would be right

Tercer idioma 12

Imagen 12

A la mañana siguiente yo vi UNA cama. Mi mamá se veía normal con solo UNA cabeza

Next morning I woke up and saw my ONE bed. Mom looked like normal with just her ONE head

Tercer idioma 13

Imagen 13

¡Viva! ¡Mi día PAR se acabó! Comencé a reírme… ¡Oh, no! ¡Hoy deben ser QUEBRADOS…solo tengo la mitad de mi pelo!

Hurray! EVEN was over! I started to laugh. Oh, no! Today must be FRACTIONS … my hair is ONE-HALF!

Tercer idioma 14

Imagen 14

Primer idioma 15

Segundo idioma 15

Tercer idioma 15

Imagen 15

Tercer idioma 16

Imagen 16

Tercer idioma 17

source: p.j. trials.php?e=MSBL9J trials.php?e=MSBL9J Many thanks!