Enfoque: el 5 de noviembre Take out your gustar cards Period 1: Review for Quiz Periods 3&4: p. 46 #17 Write statements w/ cards.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En la escuela In the following powerpoint you will see different classes and the materials needed for the classes. Please translate the words on your paper.
Advertisements

APRENDEMOS HOY (WE ARE LEARNING TODAY) -Learn to say more activities you like/love/dont like/hate (–er & -ir verbs)
Enfoque: miércoles, el 2 de diciembre, Get clicker 2. Overhead: Write an appropriate question for each statement.
El Enfoque: martes, el 23 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
Me llamo ____________ Clase 8 NM La fecha es el 14 de noviembre del 2011 Propósito # 14: ¿De dónde es José? Actividad Inicial: Take out your textbook with.
El Enfoque: jueves, el 28 de enero
Y.
Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias.
Enfoque: el 16 de noviembre Put desks into Game Mode for 2 players. Gluing Party: Canciones.
Enfoque: lunes, el 7 de enero, 2008 (dos mil ocho) Matching Quiz.
Week 4, Lesson 2. Work with hora 11: Conjugate the following verbs orally: Hablar Estudiar Abrir (to open) Comer (to eat) Review homework!
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Spanish IB Chapter 11 Quiz Review 1 Quiz will be Friday.
1. Cual es tu programa de concursos favorito? Quien es el presentador? Que clase de premios dan? 2.Quien es un actor/actriz/jugador profesional que tú.
Spanish IB Chapter 11 Quiz Review 1 Quiz will be Friday.
Español IV-El 29 de noviembre 1. ¿Qué equipo de basquetból tendrá éxito este año? 2. ¿Tienes éxito o eres un fracaso total cuando cocinas? 3. ¿Cuándo te.
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Me llamo ______ Clase 801 La fecha es el 6 de noviembre del 2013 Propósito # 29: ¿Cómo practicamos para la Prueba 5 del martes? Actividad Inicial: Escribe.
Practicamos para el examen Tú necesitas: On your whiteboard, write your answer then hold it up and wait for the correct answer to be revealed. Do try.
 Tienen que sacar (Take out): Tarea, el lápiz (pencil), y la agenda  Caldo: ¿En qué mes estamos?
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
Hoy es miércoles, el 23 de abril.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Los pronombres Write the pronoun in Spanish that would go with the person. 1. Tú y yo 2. María 3. María y José 4. Tú y Elena 5. Elena y María.
Hoy es lunes el veintiocho de octubre Ahora I.Saquen la tarea: Take out your homework for Ms. Mohamed to check. II.Translate the following: a. It is 1:15.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
 Escribe en una hoja de papel 3 preguntas que puedes usar en una conversacíon después de los saludos (after the greetings) Quasimodo:
Me llamo _______ Clase 601 La fecha es el 19 de marzo del 2015
Antes de empezar escribe la información en tu cuaderno sésabemos sabes-- sabesaben juegojugamos juegas -- juegajuegan saber – to knowjugar – to play Sé.
Listening Practice Unit IV; Spanish 3 test. Click on Simplified.
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Quasimodo: Get a markerboard, marker, and tissue..
Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir. Instruciones: 1) Work alone or in groups of 2. No more!! 2) Visit slides hanging in hallway with your partner.
Warm Up ENTREGA LA TAREA En el CUADERNO -P. 123 Vocab BVocab B Answers – P. 124, Vocab C, SOLAMENTE Sección 2Vocab C.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (review packet if you didn’t turn it in.
La tarea que entregan: crucigrama de vocabulario
Semana de 2 de septiembre Monday 2 nd (no hay clase) Tuesday 3 rd – Libro 1-10, 1-13 (due Friday) – learn to say your phone number in Spanish (tomorrow)
Español 2 Hoy es viernes el 9 de mayo de La Campana Contesta las preguntas en español. 1.¿Cuál es mejor, el desfile de Macy’s o el desfile de Rose?
CHAPTER 11 QUIZ REVIEW 2 QUIZ WILL BE FRIDAY Spanish IB.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Bellwork: 11/27/12 textbook, notes/new sheet, & pen/pencil ONLY!!! ALL OTHER ITEMS GO IN FRONT OF YOUR DESK UNDER YOUR LEGS! 1. Take out a sheet of paper,
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Planner:  Review/Study  Para Empezar Test Planner:  Review/Study  Para Empezar Test Fecha: veinticuatro de septiembre In class checklist: Test In.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
A L C 41 martes el 10 de noviembre Turn in reading log to cone people and pick up another off the cart.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ESPAÑOL 1 25 DE SEPTIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES VIERNES EL 25 DE SEPTIEMBRE DE La participación #1: Dibuja un rectángulo. Contesta en frases.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
¿Cómo te llamas? ¿Cúal es su cumpleaños? ¿Cúantos años tienes?
El horario Bienvenida ALC Pruebita Notas (proverbio) tarjetas de memoria Busca palabras Bienvenida ALC Quiz Notes (proverb) flash cards Word search.
Español 2 Inicios 8 SEPTIEMBRE-18 SEPTIEMBRE 2015.
701 (pd. 4, rm. 209) -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with.
702 COPY THE FOLLOWING LESSON INTO YOUR NOTEBOOK. COMPLETE ALL THE WORK THIS WORK WILL BE CHECKED ON FRIDAY ALONG WITH Proposito and Tarea # 35.
¿Cómo te llamas? ¿Cúal es su cumpleaños? ¿Cúantos años tienes?
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
BIENVENIDOS. QUIZ: 10 MINUTES Listening section Vocab Section Extra credit will be added for yesterday’s winning teams 2 minutes to review- GO.
Life Science April 16 and 17, 2015 Planner update DSJ # 7: Write 5 questions about this chapter with answers on the back of the sheet. Flashcard review.
ESPAÑOL 1, el 13 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Escriban en sus Apuntes
Preguntas Personales.
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/ :15:48 AM.
Enfoque:jueves, 26/4/2012 “el veintiseis de abril, dos mil doce”
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Transcripción de la presentación:

Enfoque: el 5 de noviembre Take out your gustar cards Period 1: Review for Quiz Periods 3&4: p. 46 #17 Write statements w/ cards

Agenda: Gustar Quiz (Per. 1 only) E=R 3 and Asistentes ¡Hablamos! Premios de la Juventud Telehistoria – Escena 3

La Tarea: Handout #1-4 ¡Ojo! Unit 1/Lesson 1 Test on Friday (11/9)

¿Quién es tu actor favorito? ¿ A quién le gusta quién? Johnny Depp Robin Williams Will Farrell

¿Quién es tu actriz favorita? ¿ A quién le gusta quién? Jessica Alba Angeline Jolie

¿Quién es tu banda favorita? ¿ A quién le gusta quién? Fall Out Boy U-2Rage Against the Machine

¿Quién es tu cantante favorito(a)? ¿ A quién le gusta quién? Fergie Beyoncé Knowles Justin Timberlake

¿Quién es tu novato favorito? ¿ A quién le gusta quién? Dustin Pedroia Jacoby Ellsberry Dice-K Matozaca