Treatment of Visceral Leishmaniasis HIV-Related Dr. Fernando Laguna Hospital Carlos III Madrid.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MOVIMIENTO JOVENES DE LA CALLE CIUDAD DE GUATEMALA chi siamo quienes-somos qui sommes-nous who we are attività actividades activités activities scuola.
Advertisements

SIES – SISTEMA INTEGRADO DE EDUCACIÓN SUPERIOR
1 Datos sobre webloggers Datos extraidos de la encuesta a webloggers disponibles en la web de los autores.
el 1, el 4 y el 9 tres cuadrados perfectos autosuficientes
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
Los números del 0 al cero uno dos tres cuatro cinco 6 7 8
1 LA UTILIZACION DE LAS TIC EN LAS MICROEMPRESAS GALLEGAS. AÑO mayo 2005.
1 LA UTILIZACION DE LAS TIC EN LAS PYMES GALLEGAS AÑO de Junio de 2005.
1 INFORME RESUMEN SOBRE EL NIVEL DE UTILIZACION DE LAS TIC EN LAS EMPRESAS GALLEGAS ( Resumen PYMES ) Noviembre de 2004.
1 INFORME RESUMEN SOBRE EL NIVEL DE UTILIZACION DE LAS TIC EN LAS EMPRESAS GALLEGAS (MICROEMPRESAS, resultados provisionales) 29 de julio de 2004.
AYUDA A LA FUNCIÓN DOCENTE Internet
TEMA 2 MÚLTIPLOS Y DIVISORES
02- Plan Organización Docente v.2 Noviembre 2009 SIES – SISTEMA INTEGRADO DE EDUCACIÓN SUPERIOR.
02- PLAN DOCENTE Febrero 2009 SIES – SISTEMA INTEGRADO DE EDUCACIÓN SUPERIOR.
01- OFERTA FORMATIVA v.2 Noviembre 2009 SIES – SISTEMA INTEGRADO DE EDUCACIÓN SUPERIOR.
Aladdín-respuestas 1.Vivía 2.Era 3.Amaba 4.Quería 5.Gustaban 6.Se sentía 7.Salía 8.Tenía 9.Decidió 10.escapó 11. Se vistió 12. Conoció 13. Vio 14. Pensó
Respuestas Buscando a Nemo.
Respuestas Los 101 Dálmatas Total= ___/60. 1.vivían 2.tuvo 3.llamó 4.anunció 5.exclamó 6.podía 7.era 8.bailaba 9.se abrió 10.estaba 11.estaba 12.tenía.
Cuestiones y problemas
Beginning Low ESL Teacher
¿Qué fecha es hoy? Objetivo: to be able to say the date in Spanish and give your date of birth.
Objetivo: Los estudiantes van a usar vocabulario del desayuno para comprender un cuento. Práctica: 1. ¿Te gusta comer? 2. ¿Te gusta beber Mt. Dew.
Mulán /75 puntos. 1.Querían 2.Gustaban 3.Escuchó 4.Dijo 5.Tenía 6.Ayudaron 7.Maquillaron 8.Arreglaron 9.Dio 10.Estaba 11.Iba 12.Quería 13.Salió 14.Gritó
Los Objetos de la Clase Escriban la palabra (the word) en español para los objetos de la clase (#1-20).
Answers to – “Repaso para examen”
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
El treinta y uno de agosto
5 pt 5 pt 5 pt 5 pt 5 pt 10 pt 10 pt 10 pt 10 pt 10 pt 15 pt 15 pt
MOVIMIENTO JOVENES DE LA CALLE CIUDAD DE GUATEMALA chi siamo quienes-somos qui sommes-nous who we are attività actividades activités activities alimentazione.
William Shakespeare ( greg.), fue un dramaturgo, poeta y actor inglés. Conocido en ocasiones como el Bardo de Avon (o.
1. Apoyo exterior sobre ala inferior de viga de acero
Repaso del capítulo Primer Paso
Capítulo 2 El Vocabulario Nuevo.
Respuestas- Cenicienta
Parte 3. Descripción del código de una función 1.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Sra Spampinato.
¿Cuándo es el cumpleaños de _________? El cumpleaños de _____ es…
EL OSO APRENDIZ Y SUS AMIGOS
RETIRO DE COMALCALCO DIC. 2012
Ecuaciones Cuadráticas
¡Primero mira fijo a la bruja!
1 10 pt 15 pt 20 pt 25 pt 5 pt 10 pt 15 pt 20 pt 25 pt 5 pt 10 pt 15 pt 20 pt 25 pt 5 pt 10 pt 15 pt 20 pt 25 pt 5 pt 10 pt 15 pt 20 pt 25 pt 5 pt El vocabularioMe.
MINIMO COMÚN MÚLTIPLO DE DOS NÚMEROS a y b
CULENDARIO 2007 Para los Patanes.
0 1 ¿Qué hora es? By: Craig Tillmann Revised by: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
BEATRIZ LAFONT VILLODRE
* Fuente: Sondeo del Consumidor de la Comisión de la UE, GfK. Expectativas sobre la situación.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Los números. Del 0 al 100.
SpanishNumbers Uno 2 Dos 3 Tres 4 Quatro.
MSc. Lucía Osuna Wendehake
Calendario 2009 “Imágenes variadas” Venezuela Elaborado por: MSc. Lucía Osuna Wendehake psicopedagogiaconlucia.com Enero 2009.
¿Qué hora es? Avancemos U2L1 La hora. On the hour… en punto Es la una. ◦It’s 1:00  Use es la only for the one hour (it is singular) Son las dos. ◦???
1 DEFINITION OF A CIRCLE and example CIRCLES PROBLEM 1a PROBLEM 2a Standard 4, 9, 17 PROBLEM 1b PROBLEM 2b PROBLEM 3 END SHOW PRESENTATION CREATED BY SIMON.
Quantity How much? How many?
What uses could you give to numbers in Spanish? Think for one minute, and then brainstorm!!!!!
Vocabulario: (Los números)
uno cero dos seis siete nueve Los Números DIEZ cinco ocho tres
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los números.
Los Numeros.
Para Empezar 1.El alfabeto 2.Números de 0 a 39. All letters are feminine: la a, la b, and so on.
APL meeting, Rome, Italy. Sept Salvage Therapy with Chemotherapy- or Arsenic Trioxide-based Regimens for Acute Promyelocytic Leukemia in First.
Herramienta FRAX Expositor: Boris Inturias.
CHAPTER 4 VOCABULARY: PART II
Transcripción de la presentación:

Treatment of Visceral Leishmaniasis HIV-Related Dr. Fernando Laguna Hospital Carlos III Madrid

TREATMENT OF VISCERAL LEISHMANIASIS HIV-RELATED Which drug? Dose? Length?

PATIENTS and METHODS (I) Inclusion/Exclusion Randomization Treatment A Treatment B Parasitological cure Toxicity Relapses

PATIENTS and METHODS (II) HIV-infected patients with a first episode of VL >18 years old. Pancreatitis. Protrombin activity <40%. Aminotransferase >10 times. Creatinin >2 times. Miocardiopathy... Allergy... Pregnant woman... Study Population: Exclusion criteria: Setting: Tertiary Hospitals in Spain. Design : multicentre, open-label with blinded centralised randomisation, parallel, active-controlled clinical trial.

PATIENTS and METHODS (III) Endpoint: –Treatment was considered successful if no parasites were detected in a bone marrow aspirate performed 1 month after the end of therapy. Statistical analysis: –The primary analysis was performed following an intention-to-treat principle.

We unknewn the efficacy and safety of pentavalent antimonials. Amphotericin B was useful in immunocompetent patients with VL and it is very potent in vitro BACKGROUND

To compare the efficacy and safety of pentavalent antimonials with amphotericin B in HIV-infected patients with VL. AIM

Amphotericin B 0,7 mg/kg/d, 28 days Meglumine antimoniate 20 mg Sb v /kg/d, 28 days TREATMENT

RESULTS (I): Baseline data MA =19 AmB n=45 Gender (M, %) Age CD-4 T cells count18 ( ) 29 ( ) Risk practice for HIV (%) Previous AIDS (%) n= IVDU Homo/Bisexual men

RESULTS (II) : Outcome MA =19 AmB n=45 n=44 Uncompleted treatment Toxicity 5 5 Death 5 5 Abandoned Treatment 0 5 Completed Treatment Cured 29 (66%) 28 (62%) Not cured 4 2 Lost to follow-up 1 0

RESULTS (IV): Toxicity MA =19 AmB n=45 n=44 Pts. with at least one AE(%) 25(55) 27(60) Pts. With suspension of Treatment due to an AE 5(11) 5(11) Cardiotoxicity 6(14) 0 Hyperamylasemia 13(20) 0 Nephrotoxicity 2(5) 16(36)

Amphotericin B presents a similar efficacy than meglumine antimoniate administered for 28 days. Treatment-related adverse events leading to therapy discontinuation were similar in both groups. CONCLUSIONS

Amphotericin B lipid complex, an amphotericin B lipid formulation, is very effective in immunocompetent Indian patients with visceral leishmaniasis BACKGROUND

To compare the efficacy and safety of amphotericin B lipid complex (ABLC) versus meglumine antimoniate in HIV- infected patients with a first episode of VL. AIM

PATIENTS and METHODS (I) Treatment groups: –ABLC 3 mg/kg/d for 5 days (ABLC-5). –ABLC 3 mg/kg/d for 10 days (ABLC-10). –Meglumine antimoniate 20 mg Sb v /kg/d for 28 days (MA-28).

RESULTS (I): Baseline data MA-28 n=19 ABLC-5 n=18 ABLC-10 n=20 Gender (M/F) 15/316/3 17/3 Age34.1 ± ± ± 5.8 CD-4 T cells count75 ± 9076 ± ± 175 CD-4 T cells / 216 / 217 / 3 HIV stage (n): A B C Nº of patients under HAART theraphy 753

RESULTS (II): Outcome =19 Not confirmed VL No efficacy assessment Toxicity Death Lost follow-up Efficacy assessment Cured Not cured Major P. Violation MA ABLC-5 ABLC-10 n=19 n=18 n= (37%) (33%) * 2 1* (42%) 10

RESULTS (III): EFFICACY - ITT population

RESULTS (II): Adverse Events Treatment Related =19 Death Infusion-related AEs Phlebitis Vomiting Pancreatitis Hyperamilasemia Kidney failure Anemia worsening MA ABLC-5 ABLC

Amphotericin B lipid complex for 5 or 10 days presents a similar efficacy than meglumine antimoniate administered for 28 days, with a lower frequency of adverse events and a better tolerability. Treatment related adverse events leading to discontinuation were more frequent in antimonial group than in ABLC groups. CONCLUSION

Investigators (alphabetic order): Dr. J. AltésH. de l´Alt Penedés, Barcelona. Dr. J. Alvar y C. CañavateC. Nacional de Microbiología, Majadahonda. Dr. JR. Arribas y E. Torres H La Paz, Madrid. Dr. V.BoixH. General, Alicante. Dr. JM. Gatell y JM. Miró H. Clínic, Barcelona. Dr. J. Gómez Rodrigo H. Severo Ochoa, Leganés. Dr.M GórgolasF. Jiménez Díaz, Madrid. Dr. F. Laguna y P.MartínezH. Carlos III, Madrid. Dr. R. López-Vélez y JA. Pérez MolinaH. Ramón y Cajal, Madrid. Dr. M. MarquezH. Virgen de la Victoria, Málaga. Dr. FJ. Medrano y ME. Jiménez Mejías H. Virgen del Rocío, Sevilla. Dr. J. PasquauH. Virgen de las Nieves,Granada. Dr. F. Pulido y R. Rubio H. 12 de Octubre, Madrid. Dra. G. Picó H. Can Misses, Ibiza. Dr. E.Ribera y C. AzuajeH. Vall d´Hebron, Barcelona. Dra. A. SalasH. Son Dureta, Palma. Dr. J. Sanz H. de la Princesa, Madrid. Dr. G. Sirera y B.ClotetH. German Trias I Pujol, Badalona. Dr. J. Torre-Cisneros y JM. KindelánH. Reina Sofía, Córdoba. Dr. S.Videla y M.Sust L. Pensa-Esteve, Barcelona.