Categorías 100 200 300 400 500 100 200 300 400 500 100 200 300 400 500 100 200 300 400 500 100 200 300 400 500 Present Tense – ar Verbs La HoraWords of.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora…
Advertisements

¿Qué hora es? It is… Son las… = Es la… At… A las… = A la… Son las once. Es la una. Tengo clase a las dos y doce.
¿Qué hora es? What time is it? por El Señor Redaelli.
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Study Guide Section B I = yo You (fam.) = tú You (formal) = usted He = él She = ella We (m, f) = nosotros, nosotras You all (fam. – m, f) = vosotros, vosotras.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? Son las ______. *Any time but 1 oclock* Es la _______. *1 oclock* *1 oclock + a number* (1:05, 1:30, 1:45 etc.)
CINCO MINUTOS ¿Qué hora es? = What time is it? FECHA DE HOY Hoy es ________, el __________ de __________ de dos mil nueve.
La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
¿Qué hora es? To tell time: Son las ______. It is… Es la _______. It is… (Use this ONLY for a time beginning with 1:00-1:59)
I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes..
Escribe en español: 1. Sometimes 2. Once in a while 3. often 4. Never 5. A little 6. rarely 7. always 8. every day 9. Frequently 10. late.
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
CapÍtulo tres – segundo paso
¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
 ¿Qué hora es?  Es la…  Son las…  de la mañana  de la tarde  de la noche  el horario  menos  …y cuarto  …y media  el arte  las ciencias.
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
Somos estudiantes. At what time is…? What time is it? At…o’clock. It is…o’clock. In the morning In the afternoon At night Hour, time Schedule ¿A qué hora.
Tópico: Somos estudiantes Essential Question: How can I talk about my schedule & describe my classes in Spanish? Presentación de Vocabulario 2.1 Unidad.
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
Los números y el reloj omg.
¿Qué hora es?. Es la una. ¿Qué hora es? Son las dos.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
To answer contestar. To teach enseñar To arrive llegar.
¿Qué hora es? What time is it?.
¿Qué hora es? How do we tell time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
1. Yo __________ al cine. 2. ¿__________tú al restaurante con tu familia? 3. ¿Quién ________ al partido de Rippowam? 4. Los estudiantes ____ a las clases.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______. Use “Son las” with plural #’s.  Es la _______.  Use “Es la” with 1-1:59. (Since 1.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
The verb Venir and a + time Spanish 1- Chapter 4.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
 ¿Qué hora es?  Es la…  Son las…  de la mañana  de la tarde  de la noche  el horario  menos  …y cuarto  …y media  el arte  las ciencias.
Salta para arriba U1L1 Esp. III. When you see the equivalent for your card, be the first to jump up and say the answer on your card!!!
Expressions of Frequency
Expressing Frequency siempre todos los días mucho a veces
Por Brenda Keegan On the Hour: Son las (number in Spanish) Son las (number in Spanish) Son las once (11:00) Son las once (11:00) 1:00 is unique 1:00.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
TENER= to have 1U2L1 The verb TENER= to have tengotenemos Yo tengoNosotros tenemos tienestenéis Tú tienesVosotros tenéis tienetienen Él, Ella, Ud. tieneEllos,
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
El arte. las ciencias el español los estudios sociales/ la historia las ciencias sociales.
Unit 2 Lesson 1. schedule el horario art el arte.
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
1 Pronouns and present tense conjugations of regular –AR verbs Los Pronombres y Verbos Regulares.
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – los números de 1 a 60 telling time (apuntes de clase) HAGAN – página 26 ejercicio 1 Put the times in order from the earliest.
La Hora Son las doce. Es la una. Son las siete. Son las tres. Son las cuatro. Son las cinco. Son las seis. Son las dos. Son las ocho. Son las nueve. Son.
¿Qué hora es?. Es… Es la una. Es mediodía. Es medianoche.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
La hora Telling time en español Telling time ON the hour... Use this formula: Es la una (o’clock=En Punto) Son las (2-12)/(o’clock=En Punto).-It’s ?
El vocabulario de las materias en la escuela. el arte art “la clase de arte”
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Tópico: Somos estudiantes Essential Question: How can I talk about my schedule & describe my classes in Spanish? Presentación de Vocabulario 2.1 Unidad.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Telling Time. ¿Qué hora es? Es la una. 1:00 Son las dos. 2:00 Son las cinco. 5:00 Son las once. 11:00.
Unidad 2 Lección 1.
WRITE OUT THE NUMBER IN SPANISH!!!!!
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Somos estudiantes.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
¿Qué hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Categorías Present Tense – ar Verbs La HoraWords of Frequency TenerNúmeros Pregunta Final

Question Answer PREGUNTA FINAL PREGUNTA: I have to study a lot of history at 8:50 pm. RESPUESTA: Tengo que estudiar mucha historia a las nueve menos diez de la noche.

Question Answer Present Tense –ar Verbs -100 PREGUNTA: You arrive RESPUESTA: Tú llegas

Question Answer Present Tense –ar Verbs -200 PREGUNTA: She teaches RESPUESTA: Ella enseña

Question Answer Present Tense –ar Verbs -300 PREGUNTA: I use the computer. RESPUESTA: Yo uso la computadora.

Question Answer Present Tense –ar Verbs -400 PREGUNTA: They get bad grades. RESPUESTA: Ellos sacan malas notas.

Question Answer Present Tense –ar Verbs -500 PREGUNTA: Yall take notes. RESPUESTA: Vosotros tomáis apuntes.

Question Answer PREGUNTA: What time is it? RESPUESTA: ¿Qué hora es? La Hora -100

Question Answer La Hora -200 PREGUNTA: at night/ in the evening RESPUESTA: de la noche

Question Answer La Hora -300 PREGUNTA: Its 9:15. RESPUESTA: Son las nueve y cuarto.

Question Answer La Hora -400 PREGUNTA: Its 7:45 in the morning. RESPUESTA: Son las ocho menos cuarto de la mañana.

Question Answer La Hora -500 PREGUNTA: At 1:30 in the afternoon. RESPUESTA: A la una y media de la tarde.

Question Answer Words of Frequency -100 PREGUNTA: siempre – Where is it placed? RESPUESTA: Before the verb

Question Answer Words of Frequency -200 PREGUNTA: mucho – Where is it placed? RESPUESTA: after the verb

Question Answer Words of Frequency -300 PREGUNTA: often, many times (Translate) RESPUESTA: muchas veces

Question Answer Words of Frequency -400 PREGUNTA: todos los días – Where is it placed? RESPUESTA: beginning or end of sentence

Question Answer Words of Frequency -500 PREGUNTA: once in a while (Translate) RESPUESTA: de vez en cuando

Question Answer Tener -100 PREGUNTA: I have Spanish. RESPUESTA: Tengo español.

Question Answer Tener -200 PREGUNTA: She has math. RESPUESTA: Ella tiene las matemáticas.

Question Answer Tener -300 PREGUNTA: We have to study. RESPUESTA: (Nosotros) Tenemos que estudiar.

Question Answer Tener -400 PREGUNTA: You have to get good grades. RESPUESTA: (Tú) Tienes que sacar buenas notas.

Question Answer Tener -500 PREGUNTA: They have to answer. RESPUESTA: (Ellos) Tienen que contestar.

Question Answer Números -100 PREGUNTA: 53 RESPUESTA: cincuenta y tres

Question Answer Números -200 PREGUNTA: 65 RESPUESTA: sesenta y cinco

Question Answer Números -300 PREGUNTA: 79 RESPUESTA: setenta y nueve

Question Answer Números -400 PREGUNTA: 100 RESPUESTA: cien

Question Answer Números -500 PREGUNTA: 142 RESPUESTA: ciento cuarenta y dos