Hoy es martes, el 21 de febrero de 2012. Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Los días de la semana.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Telling Time Grammar Essential #8.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Beginning Low ESL Teacher
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Repaso del Vocabulario TPR. The Conjugation Process 1 st – Go to the infinitive – Sacar 2 nd – Keep the stem - Sac 3 rd – Add the memorized endings Yo.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 3 de diciembre del 2012 Propósito # 21 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5 del miércoles? Actividad Inicial:
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Capítulo Uno: Primer paso
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Subject Pronouns and Ser
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
QUESTION WORDS. Question words.... Tag words Tag questions are used when the speaker is trying to involve the listener in the conversation.
Tú: Sí, tengo la tarea. Tú: No, no necesito una calculadora.
The Present Tense of ir (to go)
(Los verbos poner, salir y traer) The Verbs poner, salir and traer Three verbs that are irregular only in their yo forms.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
NEGATION.
Los interrogativos.
Hoy es lunes, el 12 de marzo de Yo puedo… Conjugate –er/-ir verbs according to the subject of a sentence. Answer questions using –er/-ir verb conjugations.
Hoy es lunes, el 9 de enero de Yo puedo… Demonstrate understanding of reading comprehension by answering questions in the target language. Describe.
Hoy es lunes, el 31 de octubre de I can… Correctly pronounce Halloween vocabulary. Explain the origin of Halloween and the role those origins play.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: La reunión[En el libro importante] Read the story La reunión (do not write on the paper). Tell in English: 1.when the event occurs 2.how the narrator.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Hoy es martes, el diez de septiembre
Enfoque: 22/10/07 1) Copy #1-5 in Notas 2) Write pronoun by correct subject Subjects 1. El Sr. Ruiz 2. Mi amigo Miguel y yo 3. Tú y Marta 4. Sandra 5.
Los interrogativos.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
NEGATIVE SENTENCES.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
La Hora.
Me llamo ____________ Clase 701 La fecha es el 4 de febrerodel 2014 Propósito # 48: ¿Cuándo vas al gimnasio? Actividad Inicial: Complete with el, la, los.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Forming questions Grammar Essential 1.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
El verbo VER = “to see” Ver has an irregular yo form: veo. Otherwise it conjugates like a normal –er verb. The vosotros form doesn’t get an accent. Why?
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Las Preguntas (the questions) pg
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
1 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de clase? 2.¿Quién enseña? 3.¿Cuándo levanta la mano un alumno?

Hechos Culturales Perú About half of eligible children are enrolled in secondary schools. Enrollment in both primary and secondary schools is increasing. The average adult has completed at least six years of school, and more young people are staying in school than did in the past. The literacy rate is higher among teenagers than adults.

El Orden del Día Las contracciones al y del Notes and book practice InfoGap Activity (Student Led Conferences) Yo puedo… Form the contractions al and del.

Antes de Salir… La Salida – Quiz 5 La Tarea: 3.12 Yo puedo… Form the contractions al and del.

Hoy es miércoles, el 22 de febrero de Hoy es jueves, el 23 de febrero de Yo puedo… Correctly answer text based questions. Compare and contrast Peruvian and American schools. La Entrada – Make up questions using words based on the prompts. The words underlined will help you figure out which question word to use. Modelo: Los alumnos van a casa. ¿Adónde van los alumnos? 1.Los amigos están en la sala. 2.José necesita una camisa nueva. 3.Los amigos van a una tienda. 4.Van a una tienda después de las clases.

Hechos Culturales Argentina Kids in Argentina go to primary school from ages six through fourteen. They go to school in shifts, for four to five hours a day, with half of the students attending in the morning, and the other half attending in the afternoon. Students are required to wear a uniform, which is often a white or colored smock (like a lab coat) with regular clothes or another uniform underneath. Following primary school, students can go to secondary school to prepare for college or train for a job at a vocational school, but they first have to pass an exam to get in. Argentines pride themselves on their education, and they have one of the highest percentages of people who can read and write of any country in Latin America.

El Orden del Día (AP) Reading Comprehension In class: Read pg 112 and do acts A-B (113) (Student Led Conferences) Yo puedo… Correctly answer text based questions. Compare and contrast Peruvian and American schools.

Antes de Salir… La Salida – Haz un Venn Diagram para explicar las diferencias entre las escuelas en Perú y en Estados Unidos. La Tarea: WB Yo puedo… Correctly answer text based questions. Compare and contrast Peruvian and American schools.

Hoy es viernes, el 24 de febrero de Yo puedo… Correctly answer text based questions. Compare and contrast American and Hispanic work habits. La Entrada: AP Informal Writing

Hechos Culturales Argentina School is compulsory from ages five through fourteen. In most areas, children are required to attend one year of kindergarten followed by nine years of General Basic Education. After this, students who wish to continue their education attend three years of secondary education. In other areas, including Buenos Aires, students attend seven years of primary school and five years of secondary school. Secondary and higher education require an entrance examination.

El Orden del Día (AP) Reading Comprehension Read and listen to pg 114 and answer comprendes questions Yo puedo… Correctly answer text based questions. Compare and contrast American and Hispanic work habits.

Antes de Salir… La Salida – Contesta las preguntas en unas oraciones completas. 1.¿Trabajas después de las clases? 2.Y tus amigos, ¿trabajan mucho después de las clases o no? La Tarea: Pre-AP WB pg 37 Yo puedo… Correctly answer text based questions. Compare and contrast American and Hispanic work habits.