CCS Title I Department 2014-15 Welcome to (Bienvenidos a) Chatham Middle School Annual Public Meeting(Reunion Anual) & Open House (Visita a la Escuela)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Advertisements

Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Las Palabras Interrogativas
NCLB Annual Meeting NCLB Reunión anual Welcome Parents. La bienvenida Padres.
Title I, Part A Parental Involvement Requirements Programa Título I, Parte A-Requisitos para la Participación de Padres Office of Federal and State.
Estar Forms PRESENTPRETERITEIMPERFECT estoyestuveestaba estásestuvisteestabas estáestuvoestaba estamosestuvimosestábamos estáisestuvisteisestabais estánestuvieronestaban.
Senior Parent Meeting Thursday, November 8 th, 2012 Theater 4:30-5:00.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
Grupos de Trabajo # 7 - Informe Working Group # 7 – Report General Business and Operational Risks.
Voting Rights for People with Disabilities Derechos de Votación para Personas con Discapacidades.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Introducing L.A. Kids Learn! Presentando.
People who bully have power over those they bully. Spreading rumors is a form of bullying. Only boys bully. People who bully are insecure and have low.
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
HIGH ATTENDANCE ALTA ASISTENCIA HIGH ACHIEVEMENT ALTOS LOGROS PARENT COMMUNITY ADVISORY COUNCIL.
Title I Annual Meeting Junta Anual del Programa Título I Socorro Independent School District Title I/ Department of State & Federal Programs February 24,
El Estudio de Preescolar Perry de High/Scope a la de 40
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Título I Reunión Anual Lo que todas las familias necesitan saber!
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
4/24/20141 Promotion Ceremony Requirements Martha Shaw, Principal Luis Ramirez, 8 th Grade Assistant Principal Larry Silvers, 8 th Grade Counselor Requisitos.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
Constitution Defender Region 1 Constitution Guide Constitution Navigator 1 C-BORGs (Constitution-Bill of Rights) Graduate Supporters Future Voters Constitution.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
El Derecho de los Padres El Derecho de los Padres Anita Villarreal, Directora, Título I, Parte A TEA/Division of Federal and State Education Policy © 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
El 27 de noviembre de Tienes 5 minutos para escribir 5 líneas por lo menos en un papel sobre tus vacaciones del día de gracias.
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents.
TITLE I Academy at West Birdville Título I Escuela Primaria de Academy at West Birdville
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Supplemental Educational Services Servicios Educativos Suplementarios No Child Left Behind (NCLB) Que Ningún Niño se Quede Atrás (NCLB)
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
MORGAN HILL UNIFIED SCHOOL DISTRICT DISTRITO ESCOLAR UNIFICADO DE MORGAN HILL Understanding CELDT scores Comprendiendo las calificaciones.
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
A minor’s permit or driver’s license will be suspended (or application for a permit or license will be denied) for ONE full year or until age 18 if the.
MIGRANT EDUCATION Pecos-Barstow-Toyah ISD. PURPOSE #1 To support educational programs for migrant children in order to help reduce the educational disruptions.
Welcome to ESOL Night Bienvenido a ESOL Noche December 3, de diciembre 2013.
What Every Parent Needs to Know About Charter Schools Lo que todos los padres deben saber sobre las escuelas “charter”
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Thank you for being here tonight!. Introductions Kindergarten Teachers 1st Grade Teachers 2 nd Grade Teachers 3 rd Grade Teachers 4 th Grade Teachers.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
School/Escuela: Martin Luther King, Jr. ES Date/Fecha: September 23, 2015 Time/Hora: 2:00-3:00 p.m.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Parent Conferences Conferencias de Padres.
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
What is Title I? ¿Qué es Título I?
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Integrated Management System
Transcripción de la presentación:

CCS Title I Department Welcome to (Bienvenidos a) Chatham Middle School Annual Public Meeting(Reunion Anual) & Open House (Visita a la Escuela)

What is Title I? ¿Qué es el Título I? Title I is a federal program that provides financial assistance to help ensure that all students meet state academic standards. Título I es un programa Federal que proporciona asistencia financiera para ayudar a garantizar, que todos los estudiantes alcancen las normas académicas del estado. CCS Title I Department

Chatham Middle School is a Title I School La escuela Chatham Middle es Título I. Chatham Middle School uses Title I funds to operate a schoolwide program of $223,704. Operating a schoolwide program allows more flexibility in the way schools use Title I funds. Schoolwide programs allow Title I funds to be used to serve ALL children in the school. La Escuela Chatham Middle usa fondos de Título I para operar un programa “schoolwide.” de $223,704. Operando un programa “ Schoolwide” permite mayor flexibilidad en la manera que las escuelas usan los fondos del programa Título I. Los programas “Schoolwide” o de la escuela entera permiten que los fondos del programa Título I, sean usados para servir a TODOS los niños en la escuela. CCS Title I Department

Title I Funds Support Our Students Los Fondos de Título I Apoyan a Nuestros Estudiantes Title I funds support Chatham Middle School in the following ways: Reading teacher Teacher Salary for Class Reduction Interpreter Substitute teacher Pay Lead Teacher Staff Development Staff Development Math Consultant Supplies and Materials Los fondos Titulo I apoyan a la Escuela Chatham Middle de la siguiente manera: Maestro de Lectura Salario de Maestro para Reducir el Tamaño de las Clases Traductor Maestros Sustitutos Maestro Lider de Entrenamiento Entrenamiento para Maestros Consultante para Matemáticas Suministros y materiales CCS Title I Department

Highly Qualified Teaching Staff Maestros Altamente Calificados Title I schools must have teachers and teacher assistants that are highly qualified. To be highly qualified, teachers must be licensed by the state, be fully certified, and be able to demonstrate competence in the subjects they teach. Teaching staff at Chatham Middle School are 100% highly qualified. Las escuelas Título I deben tener maestros y asistientes de maestros altamente calificados. Para ser altamente calificados los maestros deben tener una licencia del estado, certificacion total, y poder demostrar competencia en la materia enseñada. La escuela Chatham Middle tiene el 100% de sus maestros altamente calificado. CCS Title I Department

Parents Right-to-Know Derecho a Saber de los Padres Parents may request information about the professional qualifications of their child’s teachers. Parents will receive notice if a student is taught for 4 or more consecutive weeks by a teacher that is not highly-qualified. Los padres de familia pueden pedir informacion acerca de las calificaciones de los maestros de sus niños. Los padres de familia recibiran una carta si alguno de sus estudiantes esta siendo enseñado por cuatro semanas o más por un maestro/a que no es altamente calificado/a. CCS Title I Department

Parents as Partners Padresde Familia como Socios Follow the School-Parent Compact Attend parent engagement nights Maintain contact with your child’s teacher(s) Become familiar with CCS Parent Involvement Policy (number 1320) Siguen el acuerdo entre la escuela y los padres de familia Asisten a las reuniones de participación de padres de familia Mantienen comunicación con los maestros de sus niños Política de Involucramiento de Padres CCS Title I Department

Waivers to the NCLB Law Excenciones a la Ley NCLB North Carolina submitted a request to waive some provisions of the No Child Left Behind (NCLB) law. US Department of Education approved the request on May 29, The waivers allow school districts more flexibility in helping students to meet higher achievement standards. Carolina del Norte entrego un pedido de excención para evitar algunas provisiones de la ley federal NCLB. El Departamento de Educacion aprobó el pedido el 29 de Mayo, Las excenciones le permiten a los estados mayor flexibilidad en ayudar a los estudiantes alcanzar mayores estandares academicos. CCS Title I Department

Key Changes Cambios Claves Schools are no longer measured on Adequate Yearly Progress. Schools are no longer identified with a “School Improvement” status. Public school choice and supplemental educational services become optional, but are no longer required. Las escuelas ya no serán medidas en su progreso anual adecuado. Las escuelas ya no serán identificadas con estatus “School Improvement.” (Escuela en Mejoramiento) Opcion de tranferir y servicios educativos suplementarios son opcionales, pero ya no son un requisito. CCS Title I Department

Reporting the Progress of Schools Reportando el Progreso de las Escuelas Beginning in , schools will no longer be measured for Adequate Yearly Progress (AYP). All schools must meet Annual Measurable Objectives (AMOs) for each student subgroup. Comenzando en , las escuelas no tendrán que ser medidas por el progreso anual adecuado. Todas las escuelas deberan alcanzar Objetivos Anuales Medibles (AMOs) para todos los subgrupos. CCS Title I Department

Annual Measurable Objectives Objetivos Anuales Medibles The State establishes different AMO targets for each subgroup. Lowest-achieving subgroups must increase proficiency at a faster rate over 6 years. CMS met 58 % of its target goals in El estado establece diferentes metas AMO para cada subgrupo. Los subgrupos con menos logros deben incrementar su proficiencia a un ritmo mayor en los proximos 6 años. La escuela CMS logró el 58% de sus metas en CCS Title I Department

New State Goal Nueva Meta Estatal CCS Title I Department Reduce Non- Proficient by ½ in 6 years (by 2017) Set targets for subgroups to impact closing of gaps Reducir a la Mitad el % No Competente en 6 años (para el año 2017) Pone las metas de los subgrupos para impactar el cierre de la brecha academica

C urriculum at Chatham Middle School Currículo en la Escuela Chatham Middle The State establishes higher achievement standards for students: Common Core State Standards in English Language Arts and Math K- 12 Essential Standards for all other subjects El estado establece los estandares para obtener mayores logros: Estándares de Plan de Estudios Común en Inglés (Escritura y Lectura y Matemáticas K-12) Estándares Esenciales para las otras materias de los Estándares de las Escuelas Publicas de NC CCS Title I Department

Assessments Evaluaciones Chatham Middle School must assess student progress toward proficiency: AIMSweb reading for 4-8th grade students Scholastic Math Inventory (SMI) for students in grades 6-8 ACCESS for ELL students EXPLORE for 8 th grade NC Final Exams La Escuela Chatham Middle debe evaluar el progreso de la competencia de los estudiantes: Lectura y Matematicas AIMSweb para los estudiantes en 6to-8 grado Inventorio de Matemáticas Scholastic (SMI) para los estudiantes en 6-8 grados ACCESS para estudiantes ESL EXPLORE para el grado 8 Examenes finales de NC CCS Title I Department

(Share dates of upcoming meetings that may be of importance to the parents.) THANK YOU GRACIAS CCS Title I Department