Transitional Expressions

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
El pretérito The Preterite
Los Saludos y Las Despedidas
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
El subjuntivo y las conjunciones de tiempo
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Spanish Chapter 2.3 Jasmine Whatley and Brianna Hawkins.
Modo Subjuntivo Hay 3 modos en Español:
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
ANTE TODO Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone or something. Negative words deny the existence of people.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
El Calendario Español.
Direct and Indirect Object Pronouns Combined Traje el bronceador. ¿Me lo puedes aplicar? (Los pronombres de complemento directo e indirecto usados juntos)
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Adverbs Mosaicos, p. 138.
The present tense to express future action Mosaicos, p. 105.
Capítulo Uno: Primer paso
Esp /5/12 Objective Bell work
The Present Tense of tener (to have)
Say what you like and dont like to do Ask others what they like to do.
Pretérito o Imperfecto. Expresiones Cada semana Each week- imperfecto.
Los dias de la semana.
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
EL IMPERFECTO. 1. Used to (or would) Expresses the idea that something happened repeatedly in the past. todos los días cada día siempre frecuentemente.
Unidad 1: Lección 3 El uso de las palabras porque and Como para explicar estados.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
The Preterite/El Pretérito
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Use Preterite vs. Imperfect.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Morocco. Souad Massi Ghir Enta. Jagadir Ppsx.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Español II Srta. Forgue El 11 de abril de La clase de hoy El 11 de abril Ahora mismo: Mirar el tutorial de 7.1 Repaso: Corregir INTÉNTALO en la.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Do Now. Escuchar, leer, y hablar de que me gusta y no me gusta Agenda: Do Now / Check HW La Bienvenida Flash card practice – vocab quiz tomorrow! Escuchar.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
 Write the DLT:  DLT1: I can learn the meanings of nunca, tampoco, nada, and nadie.  DLT1: Puedo aprender las definiciones de las palabras nunca, tampoco,
GRAMÁTICAS: 5.2 Negation with nunca, tampoco, nadie, and nada.
The Days of the Week (Los días de la semana). domingo lunes martes miércoles jueves viernes sábado el domingolos domingos el luneslos lunes el marteslos.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
P In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive! In this slide show, we.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
INGLES II Lic. Carla V. Núñez Flores
Informal and Formal Greetings
¡A Mejorar La Escritura! Los Conjuntos Temporales.
Lección 7 La economía y el trabajo. el dueño owner.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
(How to tell time in Spanish)
First Grade Dual High Frequency Words
Thursday Gather Information ABOUT PIZZA
Reading strategy 5 Linking words.
Transcripción de la presentación:

Transitional Expressions “Conectores”: Connecting ideas and details

There are several groups of transitional words and phrases Help show how your ideas relate to each other in the following ways: Narrate time and sequence Compare or contrast ideas and details Express cause and effect relationships

Narrate Time and Sequence primero segundo al principio antes (de) después (de) al mismo tiempo mientras entonces luego first second in the beginning before after, afterward at the same time while then, at that time, so then, next

Narrate Time and Sequence siempre por fin finalmente al final ayer anteayer hoy mañana pasado mañana always finally at the end yesterday the day before yesterday today tomorrow the day after tomorrow

Practiquemos… Anteayer quería que me recogieras de mi empresa. The day before yesterday I wanted you to pick me up at my company. Por fin, el sindicato firmó el contrato nuevo. Finally, the labor union signed the new contract. Pagaré los impuestos pasado mañana. I’ll pay the taxes the day after tomorrow.

Compare and Contrast del mismo modo de la misma manera igualmente también además o... o… ni…ni… sin embargo al contrario similarly likewise also, too furthermore, besides either…or… neither…nor… however, yet, nonetheless on the contrary

Compare and Contrast mientras que por otro lado por otra parte por un lado…por el otro… por una parte…por la otra al mismo tiempo meanwhile, whereas on the other hand on one hand…on the other one the one hand…on the other at the same time

Practiquemos… Por un lado, me gustó que me pagaras la deuda, por el otro, no queria que murieras de hambre. On the one hand, I liked that you paid me your debt, on the other, I didn’t want you to starve. Además, las inversiones extranjeras que hemos recibido no son suficientes para parar la crisis económica. Furthermore, the foreign investments that we have received are not sufficient to stop the economic crisis. O me ascenderé, o me despedirán. Either I’ll be promoted, or they’ll fire me.

Cause and Effect como dado que porque por lo tanto por consiguiente por eso por esta razón debido a como resultado (de) since, like, as since, given that because therefore for this reason due to as a result (of)

Practiquemos… Por eso, la gerente sugirió que ahorráramos más. Therefore, the manager suggested we save more. Debido al éxito de sus acciones, ConAgra puede desarrollar una nueva industria de comida. Due to the success of its stock, ConAgra can develop a new food industry. Sin embargo, como resultado del fiasco de Peter Pan, la compañía estará bajo mucha presión. However, as a result of the Peter Pan fiasco, the company will be under a lot of pressure.