Chapter 2 Vocabulary I word bank. aburrido/a(boring)activo/a(active)  Mi profesor de historia es aburrido. My history teacher is boring.  Mi profesora.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SER vs. ESTAR Página 253. SER means to be ESTAR means to be Since they both mean the same thing…. How do you know when to use SER or ESTAR?
Advertisements

SER vs. ESTAR Página 21.
Para empezar Hoy es miércoles el siete de noviembre Write the correct forms of Ser in the spaces below. Ella________Tú_________ Yo________ Ellos_________.
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
VOCABULARIO LOS ADJETIVOS.
Vocabulario Section C. Introductions For introducing boys: Éste es __________. Él es un compañero de clase. This is ___________. He is a classmate. Encantado(a).
GCSE Spanish Conversation
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
SER vs. ESTAR Página 21. SER means to be ESTAR means to be Since they both mean the same thing…. How do you know when to use SER or ESTAR?
Write the English meanings for the words on your vocabulary list
Hagan Ahora: Hagan el matching Bueno ___a. handsome Deportista ___b. thoughtful Impaciente ___c. excited Emocionante ___d. brave Valiente ___e. strange.
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish I. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
Capítulo 2.
¿Preguntas? ¿Cómo te llamas? What is your name?
Personal Descriptions—Me, My Family, My Friends
LOS ADJETIVOS THE ADJECTIVES.
Comparativo y superlativo
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Review of Adjective/Noun Agreement Unidad 1 Lección 2.
Descripciones Personales Personal Descriptions Intro Spanish: 4 th 6 Weeks Includes: Spanish Subject pronouns (I, you, he/she, we, they, you all) The verb.
Sarah Linsner Vocabulario. Artístico/a Artistic Atrevido/a Daring.
Realidades 1B Como eres?.
Ser vs. Estar.
The verb Ser + Making things agree
Vocabulario 2.1 el 24 de octubre.
Artículos def. Vocab. Adj. Noun 1 Adj. Noun 2.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Adjectives SER Articles
Prueba #1 (Quiz #1) How do you say in Spanish… “Hello” “Good morning”
Adjective agreement, forming questions
TO BE Exercises 11. ¿Cuántos años tiene (ella)?
Los adjetivos ¿Cómo eres? Describing people & things Descriptive Adjectives: These adjectives are used to find out (describe) what people & things are.
DESCRIBING PEOPLE #3 Do you remember the vocabulary?
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
Las Descripciones.
Ésta semana lunes 20: (pre-write was p. 43) 2-2, complete sentences, 2-4 create sentences about the people listed 2-5 create a sentence about yourself.
People-las personas El amigoLa amiga los amigos friend (boy)friend (girl)friends (both) El chicoLa chicalos chicos the boythe girlthe boys and girls El.
Spanish I Week 14 Sra. Knutsen. Entrada – el 5 de diciembre Contesten (answer): 1.¿Cuántos tíos tienes? Tengo ______ tíos. 2.¿Dónde vives? Vivo en… 3.¿Cuántos.
Adjetivos + Ser meets POP CULTURE
Hola chicos, please revise your work thoroughly and write over vocab that you need to practise spelling. Buena Suerte! Good luck!
¡Buenas tardes clase! ¿Cómo te llamas? Pilar ¿Cómo estás? Estoy Bien.
Do Now Guess what the following adjectives mean: 1.Bueno 2.Artística 3.Paciente 4.Talentosa 5.Estudioso 6.Inteligente 7.Deportista 8.Ordenado 9.Serio 10.Sociable.
Los adjetivos en español
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Review of Adjective/Noun Agreement Leccion Preliminar.
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
Describing yourself and others
Let’s learn the verb “to be” in Spanish
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Mi Familia/ My Family. Las Chicas/ The ladies The ladies.
Capítulo 2. Vocabulario 1 boring aburrido(a) active activo(a)
Unidad 2 Vocabulario 2.1.
Español 1 Capitulo 2 Vocabulario 1 Describing People (Adjetivos)
Avancemos 1 Unidad 1 Lección 2 Vocabulario. Describe yourself & Others ¿Cómo eres? artístico(a) atlético(a) bueno(a) cómico(a) ¿Cómo eres? artístico(a)
 ¿Cómo eres?  ¿Cómo es….?  ¿Eres….?  Es….  Soy….  muy  un poco  bastante  también  What are you like?  What is he/she like?  Are you…?  He/She.
Unit 1.2 Mis amigos y yo. Hoy es _______ el __ de __________ 2015 Ayer fue_______________ Mañana es ____________ ¿Que tiempo hace hoy? _________________________.
Describing People Página aburrido/a activo/a.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Los adjetivos ¿Cómo eres?. Personalidad ¿Cómo eres?
Describing People and Things
Vocabulario y Gramática
UNIDAD 1 Etapa 2.
Aburrido.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
U1, L2: Mis amigos y yo VOCABULARIO APUNTES.
Cap 2 pg 73 Describing a person
Chapter 1 Lacey Williamson.
Transcripción de la presentación:

Chapter 2 Vocabulary I word bank

aburrido/a(boring)activo/a(active)  Mi profesor de historia es aburrido. My history teacher is boring.  Mi profesora de historia no es aburrida. My history teacher is not boring.  Mi mejor amiga es activa pero Alejandro no es activo. Mi best friend is active but Alexander is not active.

Vocabulary I word bank alto/a(tall)antipático/a(unfriendly)  El león no es alto pero la jirafa es muy alta The lion is not tall but the giraffe is very tall.  Ana es muy antipática. Ana is very unfriendly.  Su amigo Marco no es antipático. Her friend Marco is not unfriendly.

Vocabulary I word bank atlético/a(athletic)bajo/a(Short)  Yo soy muy atlético y mi amiga Rosa es atlética también. I’m very athletic and my friend Rose is athletic also.  Unos estudiantes son bajos. Some students are short.  Unas chicas no son muy bajas. Some girls are not very short.

Vocabulary I word bank bastante(quite)bonito/a(pretty)  Marco es bastante simpático. Marco is quite/pretty friendly.  Ella es bastante bonita. She is quite pretty.  El oso y el gato son bonitos. The bear and the cat are cute.  La perra es bonita también. The dog is pretty also.

Vocabulary I word bank cómico/a(funny) ¿Cómo eres? (What are you like)  George López es cómico pero Señorita Elam no es cómica. George López is funny but Ms. Elam is not funny.  Soy trabajadora y muy seria. I’m hard-working and very serious.

Vocabulary I word bank ¿Cómo es el señor Dusso? What’s Mr. Dusso like? ¿Eres divertido? Are you fun?  Él es gracioso. He is witty.  Es muy serio. He is very serious  También es inteligente. Also he is intelligent.  Sí, soy divertido.  Sí, soy divertida. Yes, I’m fun. (masculine) Yes, I’m fun. (feminine)

Vocabulary I word bank Es…(Is…)extrovertido/a (outgoing)  Es de Venezuela. He/she is from Venezuela.  Soy muy extrovertido. I’m very outgoing.  Mi hermana no es muy extrovertida. Ella es muy tímida. My sister is not very outgoing. She is very shy.

Vocabulary I word bank gracioso/a(witty)guapo/a(good-looking)  Mi amiga es muy graciosa. My friend is very witty.  Todos mis amigos son graciosos. All my friends are witty.  Mi compañero de clase es muy guapo. My classmate is very good- looking.  Selena Gómez es guapa también. Selena Gómez is good-looking also.

Vocabulary I word bank intelectual(intellectual)inteligente(intelligent)  Mi profesora de química es intelectual. My chemistry teacher is intellectual.  Señor Mansfield es muy intelectual Mr. Mansfield is very intellectual.  Mi madre y padre son muy inteligentes My mother and father are very intelligent.

Vocabulary I word bank moreno/a (dark-haired; dark shinned) Muy(very)  Mike Jordán es moreno y atlético. Mike Jordan is dark-skinned and athletic.  Tyra Banks es morena y delgada. Tyra Banks is dark-skinned and thin.  El elefante es muy grande. The elephant is very big.

Vocabulary I word bank pelirrojo/a (red-headed)perezoso/a (lazy)  Emma Stone es pelirroja. Emma Stone is red-headed.  Shaun White es pelirrojo también. Shaun White is red-headed also.  El oso es muy perezoso pero la gata no es perezosa. The bear is very lazy but the cat is not lazy.

Vocabulary I word bank romántico/a(romantic)rubio/a(blonde)  Mi novio es romántico. My boyfriend is romantic.  Mi novia es romántica. My girlfriend is romantic.  La chica es rubia y muy bonita. The girl is blonde and very pretty.  Miguel no es rubio, es pelirrojo. Miguel is not blonde, he is red- headed.

Vocabulary I word bank serio/a(serious)simpático/a(friendly)  El señor Rodríguez es muy serio. Mr. Rodríguez is very serious.  La señora Rodríguez es muy seria también. Mrs. Rodríguez is very serious also.  Mi profesora de español es simpática. My Spanish teacher is friendly.  Mi profesor de matemáticas es simpático. My mathematic teacher is friendly.

Vocabulary I word bank Soy…(I’m…)también(also)  Soy de los estados unidos. I’m from the United States.  Mi compañero de clase es perezoso y también aburrido. My classmate is lazy and also boring.

Vocabulary I word bank tímido/a(shy)tonto/a(silly, foolish)  Ana es tímida. Ana is shy.  Su padre no es tímido. Her father is not shy.  Mis compañeros de la clase son muy tontos. My classmates are very silly.

Vocabulary I word bank trabajador/a(hard-working)un poco(a little)  Los estudiantes del colegio son trabajadores. The students from school are hardworking.  La profesora de inglés es trabajadora pero el profesor de educación física no es trabajador. The English teacher is hard- working but the physical education is not hard- working.  Estoy un poco cansada. I’m a little tired.

Vocabulary I word bank ¿Cuándo es el cumpleaños de Señorita Elam? When is Ms. Elam’s birthday? ¿Cuándo es tu cumpleaños? When is your birthday?  Su cumpleaños es el 26 de agosto. Her birthday is on August 26 th.  Mi cumpleaños es el ___________ de ____________________. My birthday is on the __#__ of ___month___.

Vocabulary I word bank ¿Cuántos años tiene Señorita Elam? How old is Ms. Elam? ¿Cuántos años tienes tú? How old are you?  Ella tiene veinticinco años. She is 25 years old.  Tengo _______________ años. I’m ___________ years old.