Week 8 Temperament. Temperament/Temperamento The aspect of personality, which includes emotional expressiveness & responsiveness to environmental stimulation;

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Date español IV. La cita para hoy. Más vale estar solo que mal acompañado. It's better to be on your own than with people you don't like.
Advertisements

Unifying Concepts and Processes in Science. Explanatory Framework Across Science Disciplines Science is a way of knowing, a process--- it is a systematic.
Ser vs. Estar. Warm up Yo _________ una persona inteligente. (ser) 2. Usted y yo _________ enfermas hoy. (estar) 3. María ______ de Madrid. (ser)
Meta: be able to write with no errors on infinitive triggers and agreement Entrada: Escribir-reflecion Escribir de la casa Para salir: use an infinitve.
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
El subjuntivo y las conjunciones de tiempo
The Imperfect Tense: Other Uses
Para empezar Hoy es martes el doce de febrero Fill in the blank with the word from the word bank that best completes the sentence. par probadores marcas.
YOSoyI am TúEresYou are Él Ella EsHe is She is Nosotros(as)SomosWe are Ellos, Ellas Ustedes SonThey are You all are Use ser to describe what a person.
The Plurals of adjectives. Just as adjectives agree with a noun depending on whether its masculine or feminine, they also agree according to whether the.
The Plurals of adjectives
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Hace+time expressions
Español 4 Honores Unidad 11: Gramática D
The Plurals of Adjectives
Adverbs Mosaicos, p. 138.
PRESENT SIMPLE.
Adverbial conjunctions: Subjunctive or indicative
Me llamo _________ Clase 6IM La fecha es el 29 de abril del 2013 Propósito # 56: ¿Estas listo para la prueba del lunes? Actividad Inicial: I- Complete.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
In Lecciones 6–9, you learned the preterite tense
Subject Pronouns & Ser.
Uses of Estar.
The Imperfect Tense: Usos Imperfect Tense: Describing a Situation The imperfect tense is also used: To describe people, places, and situations in the.
Prueba Oral – capítulo 5A
The Subjunctive with Adverbial Conjunctions
Using the Subjunctive Noun Clauses.
Capítulo 2.
Relative Pronouns Que and Quien
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Todo tiene soluciónGramática 2 The conditional Preview The conditional.
Time Expression with Hacer
EL IMPERFECTO. 1. Used to (or would) Expresses the idea that something happened repeatedly in the past. todos los días cada día siempre frecuentemente.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Compare and Contrast Its like this and like that, yeah!
Yo Proteico El yo proteico es un ser que surge por la cibercultura, se adapta a todo lo nuevo que surge dentro de los medios, vamos a describir algunas.
Possessive Adjectives
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Español II Srta. Forgue El 11 de abril de La clase de hoy El 11 de abril Ahora mismo: Mirar el tutorial de 7.1 Repaso: Corregir INTÉNTALO en la.
Srta. Forgue El 8 de febrero de 2011 Español II. Ahora mismo ¿Cómo fue el fin de semana? Habla por 5 minutos sobre lo que hiciste.
Subjunctive with emotion 8The subjunctive is used in a clause that modifies a verb or expression conveying emotion 8This information can be factual 8Feelings.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Interrogativos Capitulo 4A.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Be going to L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Rosalía Hughes.  Can be used with the verb estar to express an action that is in progress ◦ Juan y yo no podemos salir porque estamos estudiando  Juan.
ESTAR = TO BE 2.3 Vistas Las páginas Review of the verb “estar” in the present tense Yo estoyNosotros estamos Tú estásVosotros estáis Ud. estáUds.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Question Words ¿Cuándo? – When? ¿Dónde? – Where? ¿De dónde? - From where? ¿Cuánto / Cuánta? – How much? ¿Cuántos / Cuántas? – How many? ¿Qué? – What? ¿Por.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Vocabulario Los Tainos El imperfecto Comparaciones.
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
Srta. Forgue El 22 de octubre de  Introducciones en español  Buenos días (good morning)  Yo soy (I am) ___________  Me llamo (my name is) ___________.
First Grade Dual High Frequency Words
Telling time to the minute, using “y” and “menos”.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Warm Up -Study with somebody your flashcards. Timed: 2 minutes
Who is George and where is he from? Your daughter is my cousin.
Transcripción de la presentación:

Week 8 Temperament

Temperament/Temperamento The aspect of personality, which includes emotional expressiveness & responsiveness to environmental stimulation; also refers to one’s “personality”. Es la conformacíon reactiva de un individuo, el aspecto espontáneo de su personalidad. Procede de la combinación de disposiciones características emanadas de sus apetitos, emociones, y estado de ánimo.

Describes the behavioral style, reflecting how a child does something (response); es una descripción de el estilo de comportamiento. Temperamental style develops with age; predictions based on stability of temperament are more accurate after 24 mos. of age; se desarrolla conforme la persona crece. Stability of temperament style relies on: child’s experience, environment, parenting practices & goodness of fit (“buen juego con su ambiente, etc.”); estabilidad depende en la experiencia del niño.

Goodness of fit/ Juego adecuado- a concept describing the relation between a child’s temperament & his or her social and environmental surroundings (caregiver/home, parenting practices, community, etc.) La relación entre el temperamento del niño y su ambiente social (cuidador / hogar, el estilo de crianza de los hijos, la comunidad, etc.)

Thomas & Chess: 9 dimensions of temperament Activity/ Actividad - refers to how active a child is Nivel de actividad… Intensity/ Intensidad - refers to the energy level Nivel de energía de la respuesta del niño… Sensitivity/ Sensibilidad - refers to how much stimulation is needed to evoke a child’s response… El nivel de estimulacion que se requiere para que responda un niño…

Adaptability/ Adaptabilidad - refers to how much time a child takes to adjust Se refiere a cuanto tiempo le toma al niño ajustar a cambios/restricciónes/limitaciónes, transiciónes, etc. Approach -Withdrawal/ Aproximació - Retirarse - refers to a child’s response to new things Se refiere a como el niño responde a cosas nuevas… Persistence/ Persistencia - refers to a child’s tendency to continue an activity until it is finished La tendencia del niño, que continue con una actividad haste que acabe.

Distractability/ Distracción- refers to how easily a child is drawn away from an activity Que tan fácil se distrae el niño… Rhythmicity/ Rítmico- refers to the predictability of a child’s sleep-wake cycle. El nivel que se puede predecir los ciclos del niño… Mood/ Humor- refers to a child’s tendency to be smiling and cheerful La tendencia del niño, de sonreír, estar de buen humor

3 main categories were identified/ 3 Categorías: The easy child/ El niño fácil - … The difficult child/ El niño difícil - … The slow-to-warm-up child/ El niño lento para calentarse - …

Time: 8 min. 26 seconds