Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Practica
Advertisements

Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Telling Time Grammar Essential #8.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Para Empezar Hoy en martes el treinta de octubre Quiz Review Write the times below in Spanish. 5:31- 12:59- 8:15- 2:22-
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
REPASO: Plural Definite Articles Masculine los Ex: los cuadernos Feminine las Ex: las camas.
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Telling Time in Spanish Grammar Notes
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
¿Qué hay en el salón de clase?
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index Epperson.
Evens only! Warm Up Numbers Worksheet
La hora. ¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it? What time is it?
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
By the end of this lesson you will be able to : Confidently name parts of the body Say what hurts Tell a friend not to do something.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
El calendario y la fecha
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
Which verb is used? To tell the time in Spanish, you should use ¨ Ser ¨verb Third person singular or plural conjugation is used, depends on what time.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Calentamiento Open your binder to the numbers notes you copied (pre- write pg. 10) Spell out your –Name –Last name – address.
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? Es la una. It is one oclock. Son las dos (tres, cuatro…) It is two oclock. Son las dos y cuarto. It is 2:15.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Español 1 ¿Qué hora es?. Bell Dinger :Escriban los números en español…
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy?
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Hoy es martes, el diez de septiembre
HAZLO AHORA Contesta lo siguiente (answer the following): The following are common classroom objects we have discussed. We have not directly learned their.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
After watching the next slide try to guess what we are going to learn today!!
Haz Ahora Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (el or la). 1. Libro8. Chica 2. Profesor9.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
El cuerpo (the body). Cabeza El cuerpo (the body) Boca.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Sra Spampinato.
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
La Hora.
When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Ahora (Do Now) Write out each equation in words, and solve = ?
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
La hora Telling time in Spanish. Asking what time it is The question is: “¿Qué hora es?” To answer, say: “Son las ____: ____” for everything except times.
Notes: Repaso de la hora. el reloj la hora la mañana.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Pg. 28.  To answer this question in Spanish you say: ◦ Es la una. 1:00 ◦ Son las (+ número)  i.e. Son las dos. 2:00.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
¿Qué hay en la sala de clases?
En LA ESCUeLA.
Transcripción de la presentación:

Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie

¿Qué hora es?  Son las dos y media  Es la una y cuarto  Son las cuatro y diez  Son las seis menos cinco  Es la una menos quince  Son las ocho y treinta

La agenda  Warm-up  ¿Qué hora es?  Add to your quiz  Take a quiz  Video clip on Costa Rica  Nuevo Vocabulario  ¿Qué hay en tu mochila? (backpack)  El alfabeto y la ortografía

Take out your quizzes  Come up with three questions to add to your quiz

My quiz for you  What is my name?  Where is my office?  How much is classwork worth in this class?

Video clip

Nuevo vocabulario  La sala de clase = classroom  El/la estudiante  El profesor/la profesora  El pupitre  El bolígrafo  La carpeta  El lápiz

Nuevo vocabulario  El cuaderno  La hoja de papel  El libro

¿Qué hay en tu mochila?  Write a list in Spanish of the different things you bring in your backpack on A days and on B days.  Compare your class schedule and items with your neighbor

A little grammar  El versus la  What words do you remember that end in “a”

El alfabeto  Review  La importancia del alfabeto  Pag. 13 jeroglíficos  Partner spelling- spell the word out loud while your partner writes down what you say. Reverse roles

Actividad 12 p. 17