Watching Out for Us! Skills for Safe Walking Watching Out for Us! Skills for Safe Walking was developed by the Highway Safety Research Center at the University.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Español 1 Capítulo 10 Página Parte 2. ¿Dónde queda(n)…? Where is…located?
IR and Para + inf. El cuatro de febrero. ir yo tú él ella usted (you fm.) nosotros/as ellos ellas ustedes (you all fm.) }} voy vas va vamos van to go.
Ser vs Estar.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Tema 3-B Vocabulary P la avenida avenue el tráfico traffic.
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
SABER VS. CONOCER © Rino Avellaneda, 2008 Edited, Havala Gilane, 2009.
¡Hola! Aquí está el mono… y aquí está la caja..
USING THE INTERNET. 2 Concept 6.1 What Is the Internet? The Internet is millions of computers from all parts of the world connected so that they can communicate.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Español 2 Capítulo 8 Páginas El banco Bank.
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
Subject Pronouns and Ser
Capítulo 3B Repaso Vocabulario y Mandatos. ticket, fine la multa.
Realidades 2 Capítulo 3B Vocabulario ¿Cómo se va?.
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
Tema 3-B Vocabulary P la avenida avenue el tráfico traffic.
Asking Questions Español I - p. 184.
Frases útiles para la clase de español
Capítulo 3B Tú y Tu Comunidad. the avenue la avenida.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
¿Dónde está el Corte Inglès?
Los interrogativos.
SPANISH CHAPTER 4 POWERPOINT By Nicholas Crennan.
Rojo 4B Todos apuntes. Add to voc. p. 149B: Comer = to eat Beber = to drink Escribir = to write Asistir a = to attend Abrir = to open Interrumpir = to.
Budapest, WE ARE MOTHERS Because we want to be. Because nobody can love our kids more than what we do
Where is the train station? ¿Dónde está la estación de tren?
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
TEMA 2.- INTRODUCCIÓN A LOS MÉTODOS ÓPTICOS PROPIEDADES DE LA RADIACION ELECTROMAGNETICA Muchas de las propiedades de la radiación electromagnética.
When you say you are doing something you are using the present progressive. In Spanish, you form the present progressive by using the verb ESTAR and the.
Interrogativos Capitulo 4A.
Click for Next Slide  I went to Jehovah’s Clinic to have my routine check-up, and it was confirmed I was ill:
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Verbs in the present tense
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Saquen la tarea p. 60 (inténtalo) Ustedes están en la clase 2. José ______ en la biblioteca. 3.Yo _______ bien, gracias 4.Nosotros ________ en la.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
LAS DIRECCIONES Por: Kiristen “Sara” Hubbard Para: SeÑora Newman Fecha: El veinte seis de mayo.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
La avenida avenue.
Chapter 3B Vocabulary.
En la ciudad de Santo Domingo…
Valet Expectations Equitas believes that to fulfill our mission we must work together as partners and model safe behavior for our scholars. During valet.
VOCABULARIO: 3B.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Imperatives Driving Safely 1 Focus on Grammar 1 Part 1, Unit I By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education, Inc.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
Development of the concert programme
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
Transcripción de la presentación:

Watching Out for Us! Skills for Safe Walking Watching Out for Us! Skills for Safe Walking was developed by the Highway Safety Research Center at the University of North Carolina Chapel Hill through funding from the National Highway Traffic Safety Administration. Desarrollado por el Centro de Investigación de Seguridad en Carreteras de la Universidad de Carolina del Norte financiado a través de la Administración Nacional de Seguridad de Trafico en Carreteras/ Developed by the University of North Carolina Highway Safety Research Center through funding from the National Highway Traffic Safety Administration. ¡Cuidando de Nosotros! Watching Out for Us! Habilidades para Caminar de Manera Segura/ Skills for Safe Walking

Los peatones necesitan saber…/ Walkers need to know...  Cuales son las situaciones que incrementan las posibilidades de ser golpeado por un vehículo/ What are the situations that increase the chances of being hit by a car  Como podemos controlar esas situaciones/ How we can control those situations

Que situaciones/ What situations 1.Intersecciones/ Intersections 2.Vehículos en reversa/ Backing vehicles 3.Conductores que nos observan/ Drivers not seeing you 4.Demasiada confianza en el sistema/ Too much trust in the system

What: Turning vehicles INTERSECTIONS INTERSECCIONES Que: Vehículos dando vuelta

What: When stepping off the curb INTERSECTIONS INTERSECCIONES Que: Cuando uno baja de la banqueta

What: Visual screens INTERSECTIONS INTERSECCIONES Que: Pantallas visuales

What: Crossing time at signals INTERSECTIONS INTERSECCIONES Que: Cruzando donde hay semáforos

What: Parking lots BACKING VEHICLES VEHÍCULOS EN REVERSA Que: Lotes de estacionamiento

What: Crossing behind parked cars BACKING VEHICLES VEHÍCULOS EN REVERSA Que: Cruzando por detrás de carros estacionados

What: Driveways BACKING VEHICLES VEHÍCULOS EN REVERSA Que: Salidas de automóviles

What: Driveways BACKING VEHICLES VEHÍCULOS EN REVERSA Que: Salidas de automóviles

What: Distraction, low lighting DRIVERS NOT SEEING YOU CONDUCTORES QUE NO NOS OBSERVAN Que: Distracción, poco alumbrado

What: Take control TOO MUCH TRUST IN THE SYSTEM DEMASIADA CONFIANZA EN EL SISTEMA Que: Toma el control

¿Que debería hacer el peatón? What should the pedestrian do?

What should the pedestrian do? ¿Que debería hacer el peatón?

What should the pedestrian do? ¿Que debería hacer el peatón?

What should the pedestrian do? ¿Que debería hacer el peatón?

What should the pedestrian do? ¿Que debería hacer el peatón?

What should the pedestrians do? ¿Que deberían hacer los peatones?

What should the pedestrians do? ¿Que deberían hacer los peatones?

How many pedestrians do you see? ¿Cuántos peatones puede ver?

How many pedestrians do you see? ¿Cuántos peatones puede ver?

 Antes de cruzar, voltear a la izquierda, derecha, izquierda y alrededor para ver si hay carros/ Before crossing, look left, right, left and all around for cars  Caminar por las banquetas/ Walk on the sidewalk  Cuando no hay banquetas caminar en sentido contrario a los vehículos/ When there’s no sidewalk, walk facing traffic Recordando las bases/ Recalling the basics

Seleccionando las mejores rutas/ Selecting the best routes  Lugares para caminar/ Places to walk  Lugares para cruzar la calle/ Places to cross the street  Convenientes/ Conveniences  Seguridad personal/ Personal safety

Caminar en grupos/ Walking in groups  Mayor visibilidad/ Greater visibility  Cuidarse unos a otros/ Look out for each other  Ayudarse a sobresalir de limitaciones/ Help overcome limitations  Diversión y amistades motivan a que se camine mas/ Fun and friendships encourages more walking

Observe cosas que otros pueden arreglar/ Notice things others can fix Conductores a altas velocidades/ Speeding drivers Policía/ Police Conductores que no ceden el paso/ Drivers failing to yield Policía/ Police Tiempo de los semáforos/ Signal timing Ingenieros viales/ Transportation engineers Banqueta en malas condiciones o con obstrucciones/ Sidewalk broken or blocked Obras publicas/ Public works Se necesitan banquetas/ Need for sidewalks Concejales de la Ciudad, Administrador de la Ciudad/ City council, city manager

 Este alerta en la interseccionesBe alert at intersections  Cuídese de los carros que van en reversaWatch for backing vehicles  Hágase visibleBe seen  Asegúrese de que el sistema funcionaDouble check the system  Escoja de manera cuidadosa el lugar Choose carefully where you en donde caminarawalk  Reconozca la manera en que se sienteRecognize how you’re feeling  Reporte los problemas con los que Report issues you se presenteencounter Resumen/ Summary

Spread the word Pase la voz

Presentation available: Presentación disponible en: Vaya a la pagina/ Visit Seleccione/ Select “prepare to make a presentation on safety for older pedestrians”