La historia de Axel Bond (alias OO4)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
I ‘spy’ 6 lesson sequence Creative context
Advertisements

“IR” – To Go.
Tener que + inf.. Tener means to have The verb tener, when used with the word que and the infinitive of another verb, means to have to and shows obligation.
In pairs work out what the following description means... Mi Instituto es bastante pequeño, con solo doscientos cincuenta alumnos de entre tres y dieciocho.
10 NOVICE My student teacher ROSARIO will be doing the review lesson with you today. This review is for YOUR BENEFIT not hers or mine! ROSARIO WILL CHECK.
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
ANTE TODO The chart on the following slide contains the preterite forms of ser (to be) and ir (to go). Since these forms are irregular, you will need to.
Trabajo de timbre Conjugate and give meaning of these verbs. 1. tomar 2. llegar 3. leer 4. vivir 5. escribir.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Español 2 20 de noviembre de 2013.
Both verbs, “saber” and “conocer” mean: How do I know when to use “saber” and when to use “conocer”?
El Verbo “Ir” To go. Ir Used for destinations To go somewhere Must use the personal “a” afterwards.
Apuntes de noviembre El tiempo presente de los verbos que terminan en –er e –ir The Present Tense of –er and –ir Verbs.
La historia de Axel Bond (alias OO4) Lección 3. zumoel zumo, organizar, azul, jardín el jardín, viajar, ejecutar el jueves, jugar, relajar, junio gimnasia.
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
ESPAÑOL II SESIÓN 11.
Capítulo 3A Una descripción del “SE” impersonal. El “SE” impersonal How would you translate the following into English? ¿Cómo se dice en español? ¿Cuándo.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
La práctica de las palabras interrogativas en español. All interrogative words have a written accent in Spanish. There is an upside-down question mark.
Weather Expressions Chapter 3- Spanish 1. Expressions Many expressions for the weather begin with the word hace, a form of the verb hacer. – ¿Qué tiempo.
CDA REVIEW. E L TIEMPO KNOW: The weather expressions. UNDERSTAND: Four seasons. BE ABLE TO: Say what the weather is like in different parts of a country.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
Subject Pronoun & Conjugation Review Cap. 7A/7B. Miguel y yo Nosotros.
¿Qué te gusta hacer?.
Match the English to the Spanish
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Find your new assigned seat!. Parte 1 1.El tenis 2.La natación 3.El golf 4.El ciclismo 5.El esquí 6.El fútbol americano Parte 2 1.Trabajar 2.Descansar.
Verbs: Ser, Tener and Estar The verbs ser and estar mean________. Tener usually means __________but in some situations it can also mean _______. “To be”
La guía de estudio. Write the preterite endings for –ar and –er/-ir verbs Pretérito -ar Yo Tú Él/ella/usted Nosotros/nosotras Vosotros/vosotras Ellos/ellas/ustedes.
$100 $200 $300 $400 $500 Question board.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 18 de junio del 2014 Propósito # 77: Como terminamos la practica para el EXAMEN CAPITULO 3 de MAÑANA? Actividades:
Miércoles el 11 de mayoToco la guitarra objetivo: to be able to say what people do, and to find out about some Mexican musicians Juan es un guitarrista.
El tiempo KNOW: The weather expressions. UNDERSTAND: Four seasons.
Notas # 5 Fecha: Hoy es viernes 30 de septiembre del 2011 Título: El verbo “GUSTAR” (to like) Notas # 5 Fecha: Hoy es viernes 30 de septiembre del 2011.
III- Copy and respond: 1.What does the Spanish word “a” mean in English? 2.What does the Spanish word “de” mean in English? 3.What are the Spanish “definite.
Subject Prounouns & the Verb Ser. En Contexto  Think about the following phrases from your vocabulario:  ¿De dónde eres?  Mi nombre es…  Yo soy de…
Present Tense Verbs. Infinitive: The verb form listed in the dictionary. In English, the infinitive usually include to: hablar- to talk / trabajar – to.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
 The verb ir-To say where someone is going, use the verb ir. Here are its present-tense forms. (Actually the next slide LOL)  The verb ir is almost always.
TALKING ABOUT LIKES AND DISLIKES.  What do you like?  I like  ¿Qué te gusta?  Me gusta…  Example:  Me gusta la pizza. TO FIND OUT WHAT A FRIEND.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
-ar verbs What is a verb? miércoles el doce de octubre.
SABER VS. CONOCER Telling what and whom you know.
7.3 Preterite of ser and ir ANTE TODO  In Lección 6, you learned how to form the preterite tense of regular –ar, –er, and –ir verbs.  The chart on the.
Pronombres de objeto directo Direct Object Pronouns.
“Mi día como alumno extranjero” On your worksheet, answer the following questions. 1.What is an exchange student? 2.What would it feel like to be an exchange.
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
¿ Cómo es tu animal? To be able to understand which adjective to use to describe an animal viernes siete de diciembre.
REVIEW OF VOCAB 4A AND ER/IR VERBS SPANISH 1 CHAPTER 4.2.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Me llamo _________ Clase 7 th gd (702) La fecha es el 23 de septiembre del 2013 Proposito # 3: ¿Cuántos dormitorios tiene tu casa? Actividad Inicial: Re-escribe.
Vamonos Write the correct conjugation for the following phrases. Ex. I help → Ayudo 1. You walk 2. They swim 3. We need 4. I study 5. You all listen.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
El tiempo presente Objetivos: To be able to recognise and form the present tense of regular verbs.
Me llamo ___________ Clase 701 La fecha es el 7 de marzo del 2014 Propósito # 60: Como terminamos la practica para el EXAMEN CAPITULO 3 del LUNES? Actividades:
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Grammar Part 1 Spanish 1. Subject and Verbs in Sentences In English sentences have a subject and a verb. The subject is the person(s) or thing that is.
Repaso de Vocabulario Capítulo 4.
Expressing likes in Spanish
Double-Object Pronouns
Para hacer ahora Make the following nouns plural:
Transcripción de la presentación:

La historia de Axel Bond (alias OO4) Lección 8

Vamos a practicar los tildes 1. día, británico, Profesor Malévolo, frío 2. el espía, misión, estación de esquí, está 3. la música, el avión, las Pirámides, después 4. el Perú, el fútbol, un millón, el café

Word Families (verbs and nouns) Find the meaning of the following words: 1. If viajar means to travel, then what are un viaje ________ and un viajero __________ 2. If asesinar means to assassinate, then what is un asesino? ____________ 3. If atacar means to_________, then what is un ataque ? _____________ 4. If organizar means__________, what do you think una organización is?___________ 5. If encarcelar means ___________, Where do you think you are if you are en la cárcel _________ ? 6. If envenenar means__________, what is el veneno? ___________. And what would una serpiente venenosa be? ________________________ 7. If examinar means__________, then what does un examen mean? _____________ 8. If ayudar means__________, what is la ayuda ___________?

mira beben bajan bebe salen sale come buscan entra visita trabaja Una película de espionaje En la montaña 1. Axel Bond (OO4) es espía que __________ para el gobierno británico. Está en misión secreta en Suiza. 2. Un día, 004 __________Mrs Knightsbridge que ________ en un chalet pequeño en la montaña. 3. Los dos __________ sopa y pan y _______ cola. 4. Hace frío y nieva. No hace sol. 5. _________ del chalet para viajar en coche a la estación de esquí. 6. _________ en la estación de esquí y _________ el mapa al tresoro. 7. 004 __________ el mapa que indica una montaña muy cerca. Bond y Mrs Knightsbridge ___________ la montaña. 8. 004 et Mrs Knightsbridge ________ la montaña y ______________ en una cueva oscura…… Listening/ Reading: Dictation: Axel Bond in Switzerland. Differentiating between 3rd person singular / plural –er verbs. mira beben bajan bebe salen sale come buscan entra visita trabaja entran trabajan comen visitan baja vive viven miran

cantar cant amos a la oficina llegar lleg aís en la disco bailar bail a mi amigo viajar viaj a la música pop buscar busc no la historia llevar llev gafas de sol mandar mand una carta Kinaesthetic card sort activity: Students. manipulating -ar verbs This can also be done just from the PowerPoint, using mini whiteboards or just paper/exercise book.

adorar ador o el chocolate regalar regal as el fútbol escuchar escuch el partido mirar mir amos la tele entrar entr aís a mi amiga hablar habl an en casa trabajar trabaj un tesoro estudiar estudi al colegio Kinaesthetic card sort activity: Students. manipulating -ar verbs