Lección Preliminar. Just like in English, we have a variety of ways to give greetings and salutations in Spanish How many COMMON ways do we have to say.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Accents and Punctuation
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Las Palabras Interrogativas
Los Saludos y Las Despedidas
Los días de la semana.
Telling Time Grammar Essential #8.
Preliminar Pages 1-21.
Saludos y despedidas.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Repaso de la Etapa Preliminar
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Lección Preliminar 2 Make Introductions. ¿Cómo se llama? Whats his / her / your (formal) name?.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
How do we say “hello” & “goodbye” in Spanish?
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
El calendario y la fecha
Como se dice en espanol –
Capítulo Uno: Primer paso
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
Los dias de la semana.
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¡Hola!.
¡Hola!. Good + Buenos Días Good + Buenas Tardes.
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Gramática Lección Preliminar Created by: D. Rodríguez.
El vocabulario Etapa preliminar.
Páginas PARA EMPEZAR - Saludos y Despedidas.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Review of SER El 4/5 de octubre de NOTES You will copy the following notes on page 39 of your INB. The title for this section is: Review of SER;
Los interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Bellwork: Wednesday, 8/28/13 1.Take out your notes from yesterday titled Los días de la semana y los meses del año. (You MAY need an additional sheet.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Avancemos 1 Lección Preliminar
Para Empezar: En La Escuela
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Quiz # 1 Las introducciones.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Las salutaciones y despididas
Que tiempo hace 2? ?.
The Days of the Week (Los días de la semana). domingo lunes martes miércoles jueves viernes sábado el domingolos domingos el luneslos lunes el marteslos.
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
Lección Preliminar.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Informal and Formal Greetings
Greetings.
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
Vocabulario – español/inglés
Spanish I Lección Preliminar
Avancemos 1 A Preliminar.
Transcripción de la presentación:

Lección Preliminar

Just like in English, we have a variety of ways to give greetings and salutations in Spanish How many COMMON ways do we have to say hello in English? How many COMMON ways do we have of saying goodbye in English? Hihelloheywhat’s up? CyaLaterBye

Based on the dialogue on pages 2-3, what are some common greetings in Spanish? And salutations? Hola/Qué talBuenos días Buenas tardes Buenas noches Hasta luegoHasta mañana Adiós Buenas noches

¡A responder! Listen to these people greeting and saying goodbye. Wave toward the front of the room if you hear a greeting or toward the back of the room if you hear a goodbye. Then mark G for greeting or S for salutation along with what each individual said. ¿G o S?Lo que dice la persona G Buenos días SHasta mañana SAdiós G¿Qué tal? GBuenas tardes SHasta luego

Asking how someone is and saying how you are To find out how a friend is, you could ask: OR To find out how things are, you could ask: ¿Cómo estás? ¿Cómo está? ¿Qué tal? ¿Qué pasa?

Your friend might say OR if you are responding to somebody who has asked how you are, you could say: Estoy bien, gracias Regular Yo también Mas o menos. Estupendo/a [Muy] mal. Excelente iHorrible!

¿Cómo estás? and ¿Cómo está usted? both mean _________________. ¿Cómo estás? and ¿Y tú? are___________ phrases used with: ¿Cómo está usted? and ¿Y usted? are __________ phrases used with: Other familiar greetings: How are you? familiar A person your own age, a relative, someone that you call by their first name formal A person you don’t know, someone older, a person to whom you want to show respect ¿Qué tal? ¿Qué pasa?

Pronunciación – la letra H In Spanish, the letter H is always silent. Listen and repeat. Now write the following words that Señora MUSTELIER will say: HolaHugo Hasta luegoHola, Héctor.

Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) page 5 Tell a friend good morning. Ask a friend how he or she is. Say goodbye to your teacher. ¡Hola! ¡Buenos días! ¿Cómo estás? Adios.

Introducing people and responding to introductions To introduce yourself, you could say: To introduce others, you could say: To ask someone’s name…Éste es mi amigo… 1.Ésta es mi amiga… Me llamo… Soy… Se llama… Te/Le presento a… ¿Cómo te llamas? ¿Quién es? ¿Cómo se llama?

To respond to an introduction, you could use… LLAMAR really means _______________ so… Me llamo =Nos llamamos = Te llamas = Se llama =Se llaman = Mucho gusto Encantado/a El gusto es mío Igualmente To call I call myself You call yourself He/She/You (f) call yourself We call ourselves They all call themselves

¡A responder! Listen to four people make introductions. Write MYSELF if the person is introducing themselves, and write SOMEONE ELSE if they are introducing another person ¡Practiquemos! ¿Cómo te llamas? página 8 Libro de texto A. Choose the correct response to each question or statement. 1. ¿Quién es?3. ¿Cómo te llamas? a. Es Hugo a. Perdón b. Encantado b. Me llamo Isabel. c. Me llamo Carlos c. Bien. 2. Encantada.4. Te presento a Joaquín. a. Le presento a Sergio a. ¿Cómo se llama? b. ¿Y tú? b. Mucho gusto. c. Igualmente. SEME SE

B. Complete the conversation with the correct words. Carlos: Hola. Me ____________ Carlos. ¿_____________ te llamas? Beatriz: Me ___________ Beatriz. Carlos: ____________________ Beatriz. Beatriz: ________________________. ¿Cómo te llamas? and ¿Cómo se llama? both mean ________________. Te presento a… and Le presento a… both mean ___________________. ¿Cómo te llamas? and Te presento a… are _____________ phrases used with: ¿Cómo se llama? and Le presento a… are __________ phrases used with: LLAMOCÓMO LLAMO MUCHO GUSTO IGUALMENTE What do you call yourself? I present to you… familiar A person your own age, a relative, someone that you call by their first name formal A person you don’t know, someone older, a person to whom you want to show respect

Listen to seven sentences from Señora Mustelier. Mark if the statement/question is familiar or formal by writing TÚ for familiar and USTED for formal Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Complete each statement. 1. Me llamo…a. a Maricela. 2. Te presento…b. gusto, señor. 3. Mucho…c. Walter. UDTÚ UD TÚUD

In Spanish, the vowels are a, e, i, o, and u. Each vowel is ___________ pronounced the same way. Spanish vowels are always _______ & ____________. Write example words below: a as in ___________ e as in ___________ i sounds like ___________ o as in ___________ u sounds like ___________ In Spanish, the vowels are a, e, i, o, and u. Each vowel is ___________ pronounced the same way. Spanish vowels are always _______ & ____________. Write example words below: a as in ___________ e as in ___________ i sounds like ___________ o as in ___________ u sounds like ___________ Pronunciación – las vocales pp11 ALWAYS SHORT CRISP FATHER HEY MEET WOKE BOOT

¡ A responder! Listen to someone dictate an invitation list for a party. Write down each name as it is spelled Ximena GuillermoAlejandroYolanda BeatrizJosefina HugoToño

Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Complete each statement. Write 10 words in Spanish. Do not see any paper try to memorizer

Metas del dia Yo puedo…. Introduce myself Ask “What is your name? Ask “Where are you from?” Answer “I am from….” Ask “How are you?” Answer “I am ……..”

¿ De d ó nde eres? Pp 12 To ask where someone is from, you could say … ¿ De d ó nde eres?OR ¿ De d ó nde es? To respond … Soy de … Es de … Where are you from? From where is he/she/Usted? I am from… He/She/Usted is from…

¡ Practiquemos! 11 Es de… pp14 Indicate where each person is from, according to the number on the map. 1. Andrea/5 2. Tom á s/8 3. Nicol á s/4 4. Sof í a/2 5. Ver ó nica/3 6. Mateo/9 7. Consuelo/1 8. Pablo/6 Es de Bolivia. Es de Chile. Es de Perú Es de Colombia. Es de Ecuador. Es de Argentina. Es de Venezuela. Es de Paraguay.

Do the following activities. 12 ¿ De dónde eres? Pp14 13 ¿ Eres de Hondura ? pp15

Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Complete each statement. Contesta cada pregunta en espa ñ ol en oraciones completas. 1.¿ De d ó nde eres? 2.¿ De d ó nde es Hugo? (Puerto Rico) 3.¿ Qui é n es de M é xico? Soy de… Hugo es de Puerto Rico. Salma Hayek es de M é xico.

Para terminar (to end) Review the goals below. Write a self- assessment on your paper to tell me if you met those goals. –I can introduce others –I can ask where people are from and say where I am from –I can ask how people are and say how I am En una hoja de papel…

Las metas de hoy Vocabulary and listening Test Recognize numbers 1-10 Ask phone numbers and say your number. Say someone phone number.

Agenda Esponja Practice the number from 0 to 10. Activity 14 Libro de texto pp 17 Do activities 15 and 16 del libro del texto Closing Activity Say diferent phone number in Spanish.

Mi n ú mero de tel é fono pp16 In order to give or take phone numbers, we will need to know our NUMBERS!! Write out the following numbers in Spanish 0= cero uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho nueve diez

¡ Practiquemos! 14 Matemáticas Give the answers to the following math problems using words ______ ______ ______ ______ ______ ______ **To say each completed problem, use m á s (plus), menos (minus), and es (equals) cinco ocho nueve cero diez tres

How do you ask someone what their phone number is? You may respond… ¿Cuál es tu número de teléfono? ¿Cuál es tu teléfono? Mi número de teléfono es… Mi teléfono es…

Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Do activities 15 Teléfono 16 ¿Quién es? Say these phone numbers

Las metas de hoy Yo puedo…. Ask & Answer “What is the date” Ask & Answer “What is the day” Ask & Answer “When is your birthday”

Los d í as de la semana pp18 In Spanish, the days of the week are never _________. Use _____ and _______ to talk about what you do on a certain day or days. Ej) on Monday = on Mondays = Monday -Friday - Tuesday -Saturday - Wednesday -Sunday - Thursday - capitalized ellos el lunes los lunes lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo

How do we ask what day it is?? ¿ Qu é d í a es hoy/ma ñ ana? To respond, we would say … Hoy/Ma ñ ana es … What day is today/tomorrow? Today/Tomorrow is…

¡ Practiquemos! 17 Los días pp19 A. Complete each list with the missing day of the week. lunes, ___________, mi é rcoles, jueves viernes, ___________, domingo, lunes ___________, martes, mi é rcoles, jueves lunes, martes, mi é rcoles, ___________ ___________, jueves, viernes, s á bado martes sábado lunes jueves mi é rcoles

B. Listen to these statements about the days of the week. Write L if the statement you hear is l ó gico (logical) or I if it is il ó gico (not logical) Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) 1.Tell someone that today is Monday 2.Ask what day it is tomorrow. LII L LI

¿ Qu é tiempo hace? pp20 Tiempo is used to indicate the weather. The word clima is also used frequently. There are 3 words commonly used to make expressions relating to the weather in Spanish …

est á nevando est á lloviendo est á nublado esta despejado est á... It is snowing It is raining It is cloudy It is clear

hace... hace calor hace sol hace fresco hace fr í o It is hot It is sunny It is cool It is cold

hay... hay lluvia hay nieve hay viento hay neblina hay nubes hay relampago hay truenos hay humedad There is rain. There is snow. There is wind. There is fog. There are clouds. There is lightening. There is thunder. There is humity.

¡ A responder! Listen to weather descriptions. Write the name of the person that corresponds with each from page Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Match each question with the correct response. 1. ¿ Qu é tiempo hace?a. No, hace fr í o. 2. ¿ Hace calor?b. Hace viento. 3. ¿ Llueve?c. No. Hace sol. DiegoMarianaNataliaJorgeAndreaLuis

En la clase During class, you may need to ask a question or follow instructions. The following list will allow you to do those things while using Spanish!!! ¡A responder! Listen to each classroom instruction and respond appropriately. After following directions, write the ‘gist’ of the instructions Open booksRaise hand Close books Repeat Take out paper

¡ Practiquemos! Indicate what you would say in each situation. 1. You want to thank your Spanish teacher. 2. Your teacher is speaking too fast. 3. You want to know how to say book in Spanish. 4. You want to know what p á gina means. Gracias. Más despacio, por favor. ¿Cómo se dice book? ¿Qué quiere decir página?

5. You must admit that you don ’ t have the answer to a question. 6. You wonder if your friend understands the lesson. No sé ¿Comprendes?

Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) 1.Ask how to say the word please. 2.Ask a friend if he or she understands. ¿Cómo se dice please? ¿Comprendes?