La comida.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 Capítulo 12 Página El aguacate.
Advertisements

El 26 de octubre. To say you like a noun. You use Me gusta or Me gustan. Use me gusta with singular nouns. Ex. I like iced tea. Me gusta el té helado.
Hoy vamos a…….. aprender cómo mandar en un restaurante y decir… ‘I want’ ‘I would like’ ‘What are you going to have?’ ‘For a starter…’ ‘For the main course…’
Verbs and Expressions that Use the Infinitive
Unidad 4 Etapa 3.
Comment on Food. el atún tuna el batido milk shake.
en el desayuno for breakfast el yogur n yogurt el cereal n cereal.
Huele horrible me gusta comer es asqueroso es bien para la salud es delicioso prefiero comer caramelos sabe bien es para ayudarte a concentrar I like to.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Preferir, poder, and probar
Español I Repaso para el examen: Vocabulary er/ir verbs me/te gusta(n)/me/te encanta(n) Listening Comprehension Reading Comprehension (about 60 points)
To talk about people:. el hombre la mujer el joven la joven.
Stem Changing Verbs P A The stem of a verb is… Some examples of stem-changing verbs are… All stem-changing verbs have the following in common…
P. 133 #14 Querida Amalia: Elena y yo estamos en Caracas. Nosotros____________todos los días.________________muy bien. Los estudiantes aquí_________mucha.
Fruit. la fruta vegetables las verduras apple.
Vocabulary 3A-2 Sp. 1 Realidades. en el desayuno for breakfast.
Jeopardy Vocab 1 ExpresateStem changers Ser/estar Mexico Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Jeopardy Vocab 2ExpresateCommands Direct Objects Commands w/ D.O. Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
Tomando tapas En el restaurante La comida LA CARNE.
1.Look at the following grid of words. 2.Try to make 4 groups of words, each of which are related to each other in some way. 3.Give each group a name.
Classroom expectations!
Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and.
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i, o  ue
Stem-changing verbs almorzar To eat lunch (ue)
Hazlo ahora el 20 de marzo Objetivo: SWBAT identify and use drink vocabulary. On your hazlo sheet, write down five foods you see in the picture on the.
ESCUELA SECUNDARIA DIURNA 261 Turno Vespertino INGLES --- tercer AÑO
ESCUELA SECUNDARIA 230 JESÚS MASTACHE ROMAN TURNO VESPERTINO UNIDAD 2 PEDIR Y OFRECER COMIDA EN UN RESTAURANTE GRADE 3° D CICLE
O-ue and U-UE Stem-changers Espanol 1. Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. (Use the clues to answer.) Contesten las preguntas.
En el restaurante At the restaurant. ¿Puede recomendar un restaurante típico? Can you recommend a native restaurant?
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
PREFERIR, PODER & PROBAR. Preferir – to prefer The verb preferir has an e to ie stem change in the boot. It can be followed by a noun to say what someone.
Exprésate Uno Capítulo 6
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
¿Adónde fuiste el sábado pasado?. ¿Cómo fuiste? ¿Con quién fuiste?
las patatas bravas ¿Qué piensas de(l/la) ? positivonegativo rico delicioso dulce sano saludable bueno asqueroso raro picante repugnante soso insípido.
Comer- to eat Yo como- I eatNosotros comemos- We eat Tú comes- You eatVosotros coméis- You all eat- Españna Él come- He eatsEllos comen- They eat Ella.
POETRY PROJECT + CHAPTER 4 INTRO SPANISH II. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 31 DE ENERO DEFINE YOUR CHAPTER 4 VOCABULARY.
Welcome! The Topic For Today Is…. La comida Las ComidasLos CubiertosLas BebidasPedir con el camarero La cultura Bonus Question: 5000.
Lap 8 Warmups Spanish 2. Lap 8: el Calentamiento #1: el 16 de marzo Match the following words. 1.ChickenA. cebollas 2.MilkB. pollo 3.CookiesC. Pescado.
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
Ensalada mixta  mixed salad Ensalada de aguacate  avocado salad.
Double Object Pronouns
Asking someone to do something politely To ask someone to bring something to you: ◦ ¿Me trae…por favor?  Will you bring me…please? ◦ ¿Me puede traer…?
La comida del restaurante
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Bellwork Translate. 1.¿Cómo te llamas? 2. Me llamo Felina. 3. ¿De dónde eres? 4. Soy de Costa Rica. 5. Mucho gusto.
¿Que vas a pedir? What are you going to order? en el almuerzo for lunch.
Chapter 8: Buen Provecho Español 2 Ordering in a restaurant Talking About How Food Tastes.
Capítulo 6 Vocabulario 1. ¿Qué vas a pedir? What are you going to order?
ORDERING FOOD IN A RESTAURANT ¿Qué vas a pedir? 2. ¿Qué le puedo traer? 3. ¿Desean algo más? 4. ¿Cuánto es? 5. ¿Está incluida la propina? Responde.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Unidad 4 Etapa 3 Vocabulario. La carne meat bistec steak.
Script.
Y6 SPANISH REVISION NOTES – Summer 2017
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
Vocabulario del Restaurante
El restaurante el/la cocinero/a chef la tarjeta de crédito credit card
Calentamiento: Escribe la frase. Completa con la palabra apropiada.
Español 2: Capítulo 7 Vocabulario 1
Calentamiento: Write the whole sentence
el jugo de (naranja / manzana) – (orange / apple) juice
poder (ue) – to be able to, can el plato hondo – bowl la servilleta –
¿Me trae un plato limpio, por favor?
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Bellringer 4/24 Write the answer to each question, using a DO pronoun. (lo, la, los, las) Write question and answer. ¿Quién pide el café? Iñaki _____.
Capítulo 6 Vocab 1 p. 225 Español I.
Preferir, poder, and probar
¿Me trae un plato limpio, por favor?
Español 2: Capítulo 7 Vocabulario 1
Transcripción de la presentación:

la comida

el restaurante La mesa

El mesero (la mesera) El camarero/ La camarera

traer la comida servir la comida

pagar la cuenta

dejar la propina

el plato

el plato hondo

el vaso la copa

el tenedor

el cuchillo

la cuchara

la servilleta

La taza de… chocolate té café

el agua (fem.)

la leche

la limonada

el refresco/la gaseosa

el jugo de… … tomate … naranja … manzana

los mariscos

El pescado El atún los camarones

Las chuletas de cerdo/ lechón asado Matt Green helped me find this!

el jamón

el queso

el tomate

La pera

las fresas (con crema)

el bocadillo de… el sándwich de… … atún … jamón y queso

la ensalada de… … frutas … verduras

la sopa de… el caldo de… … tomate … verduras

las papas

las papas fritas

El aceite de oliva

el vinagre

la lechuga

la salsa

los postres

el flan

está caliente

está frío (a)

Está sabroso (a)

picante

riquísimo (a)

Está aguado/a

un poco salado (a)

el ajo

encantar to really like/ to love (not people)

pedir (ei) to order, to ask for

preferir (eie) to prefer

preparar to prepare

probar (oue) to taste, to try

servir (ei) to serve

to desire, to wish, to crave, to want desear to desire, to wish, to crave, to want

poder (oue) to be able to, can, or may

querer (eie) to want

tomar to drink

traer to bring

Estoy de acuerdo. I agree.

No estoy de acuerdo. I don’t agree.

¿Qué tal está(n)….? How is (are)…?

Quisiera… Best way to order food in a restaurant… I would like…

El mesero y el cliente Good afternoon, sir. Of course, I’ll bring it immediately. What can I get you?/What would you like to order?/etc. Can I bring you something to drink? Here’s your food. How ‘re the pork chops? Okay, fine. May I get you something else? Right away. Oh yes, here it is. Can you bring me the menu? Hmmm, I think I will have the pork chops with beans. I’d like the pork chops with beans/veg.soup/roasted chicken Yes, of course, I’d like a glass of pop/soda. Thank you. They are a little salty/just right/a little cold/ they are burned. I’d like dessert..um…ice cream/ flan/cake/cookies, please. Can you bring me the check please? I am going to leave a big tip.