TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
How to tell time in Spanish
Ser vs Estar.
Para em[ezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Answer the questions below. Write 3 examples. ¿Qué tiempo hace en el invierno? En el invierno: 1. 2.
Telling Time Grammar Essential #8.
I will be able to discuss and identify weather terminology in Spanish.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Para Empezar Hoy en lunes el veintinueve de octubre Write the times below in Spanish. 2:59- 9:31- 10:04- 5:17- Answer the question below (look at the clock.
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
¿Qué te gusta hacer?Gramática 2 Weather expressions Preview Hace and hacer Llover and nevar.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Spanish 2 el 20 de noviembre Bell Dinger el 16 de noviembre Write out the entire sentence. Then put correct form of ser or estar to describe how the.
Español 1 ¿Qué hora es?. Bell Dinger :Escriban los números en español…
Bellwork DIRECTIONS: Answer the following question in Spanish and in a complete sentence. ¿Que hora es? DIRECTIONS: Translate the following numbers into.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Direct Object Pronouns. The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer Whom? or What? about the verb. Nouns used as direct.
El tiempo y las estaciones Talking about the weather and the seasons in Spanish Para empezar p
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
E STUDIANTES DE E SPAÑOL U NO : This PowerPoint has been designed to familiarize you with the verb Ir (to go). Please view these slides and complete the.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Ch 3-2 Notes Regular –AR verbs p. 98 Every verb has a STEM (everything up to the last two letters) and an ENDING (the last two letters) To show who is.
Habla del tiempo usando el presente . Hace…Está…Hay…
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
(Direct object pronouns). 1. Maria compró la blusa. Maria la compró. Maria bought it. 2. Yo devolví las sandalias. Yo _____ devolví. I returned them.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Que tiempo hace 2? ?.
DO NOW: 1. Pasen la tarea. 2. ¿Qué tiempo hace en la foto?
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Pg. 28.  To answer this question in Spanish you say: ◦ Es la una. 1:00 ◦ Son las (+ número)  i.e. Son las dos. 2:00.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where I am located. Vocab/Ideas: Delante de Encima de Cerca de A la izquierda Al lado.
El Tiempo (Tune: If You’re Happy and You Know It) En el invierno hace frío. Brrr, Brrr En el invierno hace frío. Brrr, Brrr Hace frío, hace frío, Hace.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
On each slide you will see an activity, a subject and a famous person. Please write a sentence using a form of ir + a + infinitive to tell what each person.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
V ÁMONOS U NIT 4: E L TIEMPO Y LAS ESTACIONES TIENEN CINCO MINUTOS Objective : I can identify weather conditions and compose sentences to describe the.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
Calentamiento Hoy es martes, el 31 de enero
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Make one pile on your table with your seasons quadrants homework!
Jueves, el 22 de septiembre
blanco rojo verde azul.
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
DUE NOW: Place homework on entrance table. Write the season in Spanish
LOS VERBOS TENER Y VENIR
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
DUE NOW: Place homework on entrance table.
DUE NOW: Please write in Spanish
La fecha  The date To ask what the date is: To answer:
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Transcripción de la presentación:

TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol Hace calor Más o menos Hace fresco Hace viento Está húmedo Está nublado Hace mal tiempo Hace frío Relampaguea Nieva Truena Llueve Vámonos: Answer the following math problems by writing the number out in Spanish x 20 = ? – 14 = ? = ? x 3 = ? = ?

GUESSING ACTIVITY One person will come to the front and face away from the screen. A picture will be projected on the screen The class will act out the picture The “chosen one” will guess what picture is behind them When they guess correctly we will have a 1- second “fiesta” and they will choose the next person

¿QUÉ TIEMPO HACE? HACE BUEN TIEMPO.

H ACE SOL.

H ACE CALOR.

MÁS O MENOS.

H ACE FRESCO. 50°

H ACE VIENTO.

ESTÁ HÚMEDO.

ESTÁ NUBLADO.

H ACE MAL TIEMPO.

HACE FRÍO.

R ELAMPAGUEA.

N IEVA.

T RUENA.

L LUEVE.

¿QUÉ T_____ H___? Estánublad o. Hace sol Hace buen tiempo Hace viento Hace mal tiempo Hace calor Hace frío Llueve Nieva Relampaguea y Truena

cehaols cehatonive cehanubeomotiep cehalammotiep cehaclroa ceharfoí luleve viena hace sol hace viento hace buen tiempo hace mal tiempo hace calor hace frío llueve nieva

¿QUÉ TIEMPO HACE? 1. Hace sol 2. Hace viento 3. Hace buen tiempo 4. Hace mal tiempo 5. Hace calor 6. Hace frío 7. Llueve 8. Nieva a.It´ssunny b.It´shot c.It´sbadweather d.It´sraining e.It´ssnowing f.It´swindy g.It´scold h.It´sniceweather

EL TIEMPO On the next slide is a map of the weather in Europe. First write down the beginning of each sentence below. You will describe the weather in each of these places. Model: En Roma… hace sol 1. En Madrid …. 2. En London…. 3. En Paris…. 4.Choose your location 5.Choose your location

EL TIEMPO On the next slide is a map of the weather in Spain. First write down the beginning of each sentence below. You will describe the weather in each of these places. Model: En Roma… hace sol 1. En Mérida …. 2. En Salamanca…. 3. En Alicante…. 4.Choose your location! 5.Choose your location!

Tarea 30 minutes of studying