Supplemental Educational Services Servicios Educativos Suplementarios No Child Left Behind (NCLB) Que Ningún Niño se Quede Atrás (NCLB) 2014-2015 2014-2015.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
Senior Parent Meeting Thursday, November 8 th, 2012 Theater 4:30-5:00.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
ALC 20 lunes el 28 de septiembre. Objetivos Review and learn – ordinal numbers 1 st -10 th – classes for class schedule – the conjugation of tener By.
USING THE INTERNET. 2 Concept 6.1 What Is the Internet? The Internet is millions of computers from all parts of the world connected so that they can communicate.
Voting Rights for People with Disabilities Derechos de Votación para Personas con Discapacidades.
Introducing L.A. Kids Learn! Presentando.
People who bully have power over those they bully. Spreading rumors is a form of bullying. Only boys bully. People who bully are insecure and have low.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Title I Annual Meeting Junta Anual del Programa Título I Socorro Independent School District Title I/ Department of State & Federal Programs February 24,
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Remember present tense –AR verbs… Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
4/24/20141 Promotion Ceremony Requirements Martha Shaw, Principal Luis Ramirez, 8 th Grade Assistant Principal Larry Silvers, 8 th Grade Counselor Requisitos.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Constitution Defender Region 1 Constitution Guide Constitution Navigator 1 C-BORGs (Constitution-Bill of Rights) Graduate Supporters Future Voters Constitution.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
El Derecho de los Padres El Derecho de los Padres Anita Villarreal, Directora, Título I, Parte A TEA/Division of Federal and State Education Policy © 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
TITLE I Academy at West Birdville Título I Escuela Primaria de Academy at West Birdville
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
To purchase tickets to the “Spring Fling”, please complete the form below with payment to the school office at KT Murphy, 19 Horton Street, Stamford, CT,
1 Day 4- Present tense conjugations of Regular –AR verbs An Online Learning Module Adapted from PowerShow.com Los Verbos Regulares.
W ork & W itness Today. Ministerios Voluntarios/ Volunteer Ministries Mission Corps (NIVS) / Proyecto Abraham Work & Witness/ Trabajo y Testimonio Youthserve/
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Department of Modern Languages. Gramática nueva In spoken and written Spanish, statements are normally formed by placing the subject at the beginning.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
MIGRANT EDUCATION Pecos-Barstow-Toyah ISD. PURPOSE #1 To support educational programs for migrant children in order to help reduce the educational disruptions.
CCS Title I Department Welcome to (Bienvenidos a) Chatham Middle School Annual Public Meeting(Reunion Anual) & Open House (Visita a la Escuela)
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Question Formation Español Uno.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
PREGUNTAS: Questions and Question Words
First Grade Dual High Frequency Words
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
PREGUNTAS: Questions and Question Words
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Question Formation Spanish I Page 52.
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Development of the concert programme
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Transcripción de la presentación:

Supplemental Educational Services Servicios Educativos Suplementarios No Child Left Behind (NCLB) Que Ningún Niño se Quede Atrás (NCLB) English Learner & Instructional Support Department Fairfield-Suisun Unified School District

Foundation for Supplemental Fundamento para los Servicios Educational Services (SES) Educativos Suplementarios (SES) FREE TUTORING TUTORÍA GRATIS ■ Component of the No Child Left Behind Act (NCLB) ■ Offered at Title I schools that have been identified as Program Improvement in Year 2 or more ■ Componente del Acta de ley Que Ningún Niño Se Quede Atrás (conocida como NCLB, por sus siglas en inglés) ■ Ofrecido en escuelas de Título I, que han sido identificadas como escuelas en Programa de Mejoramiento en el Año 2 (consecutivo) o más

Foundation for Supplemental Fundamento para los Servicios Educational Services (SES) Educativos Suplementarios (SES) FREE TUTORING TUTORÍA GRATIS ■ Eligibility is based upon qualifications for the free and reduced price lunch program ■ SES provided to lowest achieving students who are eligible for SES ■ Grades K-3 and 6-8 only ■ La elegibilidad se basa en los requisitos para el programa de almuerzos gratis o a bajo precio ■ SES es proporcionado a los estudiantes de más bajo rendimiento académico, y con desventajas socioeconómicas ■ Solamente a los grados escolares de Kínder a 3 o y de 6 o a 8 o

Foundation for Supplemental Fundamento para los Servicios Educational Services (SES) Educativos Suplementarios (SES) FREE TUTORING TUTORÍA GRATIS ■ Designed to assist and support students in meeting state academic standards for reading, language arts and mathematics ■ Number of hours determined by the SES Providers hourly rate given the District’s Per Pupil Rate ■ Diseñado para ayudar y apoyar a los estudiantes en el cumplimiento de los estándares académicos del estado en las áreas de lectura, artes del idioma Inglés y matemáticas. ■ El número de horas es determinado por el proveedor de SES y su precio por hora, según la tarifa del Distrito por cada estudiante.

Foundation for Supplemental Fundamento para los Servicios Educational Services (SES) Educativos Suplementarios (SES) FREE TUTORING TUTORÍA GRATIS ■ Tutorial services end on May 31, 2015 or when the fixed dollar amount per eligible student per year is exhausted, whichever occurs first ■ Transportation costs to and from the tutor or to the SES Provider’s location are the parent’s responsibility ■ Los servicios de tutoría culminan el 31 de mayo del 2015, o cuando la cantidad fija en dólares, por cada estudiante elegible por año se agote, lo que ocurra primero. ■ El costo del transporte para ir y regresar del local del tutor o proveedor de SES, es la responsabilidad del padre de familia.

Examples of Supplemental Ejemplos de Servicios Educational Services (SES) Educativos Suplementarios (SES) ■ Curriculum is aligned to the California State standards ■ Provided outside of the regular school day ■ El currículo está alineado con los estándares del Estado de California ■ Es proporcionado fuera del día escolar regular.

How to Access SES Cómo tener acceso a la Free Tutoring tutoría gratuita de SES ■ Review the Parent Informational Brochure for a list of California Department of Education approved SES providers contracted to work in Fairfield- Suisun Unified ■ Revise el Folleto de Información para Padres de Familia para tener una lista de proveedores de SES, aprobados por el Departamento de Educación de California para trabajar en el Distrito Escolar Unificado de Fairfield- Suisun

How to Access SES Cómo tener acceso a SES ■ Determine your priorities for tutoring – type of service, location, number of hours, content area, etc. ■ Refer to Parent Informational Brochure for all information ■ Fairfield-Suisun staff (teachers, principals, etc.) cannot make recommendations ■ Determine sus prioridades para recibir tutoría – tipo de servicio, lugar, número de horas, área de contenido, etc. ■ Haga referencia a el Folleto de Información para Padres de Familia, para ver toda la información ■ El personal de Fairfield- Suisun (maestros, directores, etc.) no puede hacer recomendaciones.

How to Access SES Cómo tener acceso a SES ■ How to read Chart: ■ Cómo leer el Gráfico: LOCATION GRADE LEVELS & SUBJECT MATTERSCHEDULINGINSTRUCTION OTHER IMPORTANT INFORMATION In- Hom e Tuto ring Public Librar y or Comm unity Cente r Prov ider Facil ity FSU SD Sch ool Site Online Intern et Instru ction Grad e Level (s) serve d Re adi ng Ins tru cti on Mathe matic s Instru ction Total Servic e Hours Per Year After Schoo l Mond ay- Friday Sat urd ay Su nd ay On e- to- On e Tut ori ng Small Group Tutori ng (2- 5 stude nts) Group Instru ction (6-10 stude nts) Co mp ute r Pro vid ed Int ern et Pro vid ed Englis h Learn ers Serve d Speci al Educa tion Stude nts Serve d Dis abil ity Ac ces s Trans portati on Provid ed Additi onal Inform ation on Page ✓✓ K-12 ✓✓ ✓✓✓ ▪ ✓ ▪ ✓✓✓

How to Access SES Cómo tener acceso a SES ■ Complete the Parent Request for Supplemental Educational Services application ■ A current address and telephone number is required ■ Indicate top three choices on the application (use provider number) ■ Complete el Formulario de Solicitud de Servicios Educativos Suplementarios ■ El número de teléfono y la dirección actual son requeridos. ■ Indique las tres opciones principales en la aplicación (use el número del proveedor)

How to Access SES Cómo tener acceso a SES ■ Return the completed form to your child’s school or English Learner & Instructional Support Department at the District Office no later than October 17, 2014 ■ Due to the limited number of spaces and funding resources, placement will be based upon the ranking of lowest achieving students from low-income families ■ Una vez completado, regrese el formulario, a la escuela de su hijo(a), o al Departamento de Apoyo Educativo en la oficina del distrito, a más tardar el 17 de octubre del 2014 ■ Debido a el número limitado de lugares y recursos financieros, la colocación será basada en el rango de estudiantes con el menor rendimiento académico, de familias de bajos recursos.

How to Access SES Cómo tener acceso a SES ■ Providers will contact you no later than December 1, 2014 ■ Parents are responsible to meet with the SES provider to establish academic goals for their child(ren) before tutoring begins ■ Los proveedores se comunicarán con usted a más tardar el 1 de diciembre del 2014 ■ Los padres de familia son responsables de reunirse con el proveedor para establecer metas académicas para sus hijos

How to Access SES Cómo tener acceso a SES ■ Establish tutoring schedule and student’s academic goals with SES provider ■ Complete and sign the Student Learning Plan (SLP) form with the SES Provider ■ Establezca un horario de tutoría y las metas académicas del estudiante, con el proveedor de SES ■ Complete y firme con el proveedor de SES, el Plan de Aprendizaje del Estudiante (SLP)

Questions Preguntas ???

Recommendations & Preguntas & Questions Recomendaciones ■ Save your brochure ■ Contact your selected provider(s) first ■ Contact English Learner & Instructional Support Department if you do not get a response from the provider. ■ Guarde su folleto ■ Comuníquese primero con el proveedor que usted seleccione ■ Comuníquese con el Departamento de Apoyo Educativo, si usted no recibe respuesta de su proveedor.