Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Por El Señor Redaelli. La casa - The house El dormitorio - The bedroom El comedor - The dining room La cocina - The kitchen El baño - The bathroom.
Advertisements

Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Two story home. Una casa de dos pisos Ground floor.
Accents and Punctuation
Para empezar Hoy es martes el cinco de febrero Write what each person has to do in Spanish based on the picture. Ella Él ÉlÉl.
Me llamo ________ Clase 6nh(602) La fecha es el 6 de febrero del 2013 Propósito # 39: ¿Te gustan los deportes? Actividad Inicial: Copia y responde: 1.¿Qué
Vocabulario 2 capítulo 5 p
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo __________ Clase 9IM La fecha es el 24 de octubre del 2012
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 23 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Qué te gusta comer en el restaurante? La Actividad Inicial Contesta.
Me llamo________ Clase 9im La fecha es el 8 de febrero del 2013 Proposito 26: ¿Cómo repasamos para le Examen: Capitulo 8 la proxima semana? Actividad Inicial:
Me llamo __________ Clase 9IM La fecha es el 10 de abril del 2013 Propósito # 37: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 3 de diciembre del 2012 Propósito # 21 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5 del miércoles? Actividad Inicial:
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
Me llamo _________ Clase 6nh La fecha es el 16 de abril del 2012 Propósito # 51: ¿Cómo son tus amigos? Actividad Inicial: Copia y responde: 1.¿Dónde vives?
7 IL pd. 3 GLUE THIS HANDOUT TO YOUR NOTEBOOK. GLUE THIS HANDOUT TO YOUR NOTEBOOK. COMPLETE THIS WORK FROM COMO TE VA? TEXTBOOK COPY COMPLETE THIS WORK.
Me llamo ________ Clase 7 il La fecha es el 3 de enero del 2013 Propósito # 36: ¿Quien le da la receta al enfermo? Actividad Inicial: In Spanish, write.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
501 pd. 6 GLUE THIS HANDOUT TO YOUR NOTEBOOK. COMPLETE THIS WORK ON YOUR SPANISH IS FUN! BOOK COPY MAKE SURE THAT YOU COMPLETE THE PRACTICA ON THE 3 RD.
Me llamo _______ Clase 5NM (501) La fecha es el 13 de noviembre del 2012 Propósito # 12: ¿A Qué hora es la clase de español? Actividad Inicial: Teach them.
Me llamo ________ Clase 5NM (501) La fecha es el 14 de febrero del 2012 Propósito # 23: ¿Estas prestando atención en clase? Actividad Inicial: Tercera.
Me llamo ________ Clase 5NM (502) La fecha es el 13 de febrero del 2012 Propósito # 24: ¿Estas prestando atención en clase? Actividad Inicial: Tercera.
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
Las Habitaciones L.O.: To be able to say what rooms there are on each floor of your house martes el 16 de marzo.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
_____________________ ¿Cómo es tu casa? L/O: To justify opinions about different types of housing STARTER: POSITIVONEGATIVODEPENDE * Escribe el inglés.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
martes el 21 de enero Mi familia come en el dormitorio.
Me llamo________ Clase 8IM La fecha es el 27 de septiembre del 2011 Propósito # 4: ¿Qué clase te aburre? Actividad Inicial: Copia y responde. 1. ¿Juegas.
Me llamo __________ Clase 9 N La fecha es el 17 de enero del 2012 Propósito # 36: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia y.
Me llamo ________ Clase 9N La fecha es el 27 de octubre del 2011 Propósito # 15: En la clase, ¿Quién es perezoso/a? Actividad Inicial: In 4 sentences,
Me llamo_________________ Clase 9N La fecha es el 27 de septiembre del 2011 Propósito # 6: ¿Como escribimos las fechas? Actividad Inicial: Escribe los.
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 13 de marzo del 2013 Proposito # 45: ¿Comó recomendar un restaurante a un amigo? Actividad Inicial: Copia y.
Me llamo _______ Clase 10N La fecha es el 28 de febrero del 2013 Propósito # 40: ¿Cómo ordenar comida en un restaurante? Actividad Inicial: Copia y responde:
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
How to make a Piccionario 2 nd Major Grade 65%. 1. FOLD 10 PA.GES IN HALF. 2. FOLD ONE CONSTRUCTIONS PAPER ON ANY COLOR IN HALF. 3. WRITE IN THE FRONT.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where I am located. Vocab/Ideas: Delante de Encima de Cerca de A la izquierda Al lado.
¿Qué haces después de las clases? (2 cosas). Compare using más/menos…que.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
MORE CONVERSATION TOOLS
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 11 de enero del 2012
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Transcripción de la presentación:

Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones completas: 1.¿Cuál es tu dirección? 2.¿Vives en una casa o en un apartamento? 3.¿Cuántos pisos tiene tu edificio (o tu casa)? 4.¿En qué piso vives? 5.¿Cuántos cuartos hay en tu casa (o apartamento)? 6.¿ Cuales son?

7. ¿Cómo es tu dormitorio? 8. ¿Cómo es la cocina? 9. ¿Cómo es la sala? 10. ¿Cuál es tu cuarto favorito? ¿Por qué? 11. ¿Tiene un garaje tu edificio (o tu casa)? 12. ¿Hay un jardín en tu edificio (o tu casa)? 13. ¿Cómo ayudas en tu casa? Actividad Inicial cont….

Ejercicios On a SEPARATE PIECE OF PAPER, Complete the following in Spanish: 1.Write the name of a friend. 2.Ask him/her how the family is doing. 3.Write how you are doing 4.Tell him/her you live in a new house (or apartment)

Ejercicios Cont…. Now, complete this in Spanish sentences: 5. Your address 6. The number of rooms in your home and what they are. 7.The number of floors in your house or apartment building. 8. On which floor you live (if an apartment) 9. Two things about EACH ROOM (size and description)

Ejercicios Cont… Next, write the following in Spanish. 10. Two pieces of furniture (or appliances in each room) 11. State in what room you spend a lot of time. 12. Write what your favorite room is and why 13. What chores you do in the house 14. The chores that at least 2 other members in your family do in the house. 15. If there is a patio, garden, basement or garage in your house/apartment building.

Ejercicios Cont. Finally, in Spanish… Ask your friend 5 questions about his/her house or apartment WORKBOOK: –Read p. 75 & Complete p. 76 Tarea # 27