November 14, 2008. Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

This is an interactive presentation
AR Singular Verb Conjugation Practice. I drink Coke.
Accents and Punctuation
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Para empezar Hoy es martes el cinco de febrero Write what each person has to do in Spanish based on the picture. Ella Él ÉlÉl.
Campanas – 9/27/10 Translate the following phrases… 1.Some desks 2.The books 3.A notebook 4.It is Thursday. 5.Is it Friday?
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Los Saludos y Las Despedidas
I. U4L1 Direct Object Pronouns Me= meNos= us Te= youOS= you plural Lo, La= it, him, herLos, Las= them.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
PRESENTACIÓN LA CASA. The house has o two bedrooms, o a living room, o a kitchen, o a bathroom, o a patio and o a garage. La casa TIENE o dos alcobas,
Hagan ahora: Copy into your notebooks 
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Hagan ahora: (Do Now)
Chapter 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE October 27 & 28, 2008.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Artículos indeterminados
Spanish 1B Review Jeopardy
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Repaso del Vocabulario TPR. The Conjugation Process 1 st – Go to the infinitive – Sacar 2 nd – Keep the stem - Sac 3 rd – Add the memorized endings Yo.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Capítulo Uno: Primer paso
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
Direct and Indirect Object Pronouns
Seventh grade final exam review. Translate: Rubio Alto Travieso BlondeTallmischievous.
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
CONJUGATION REGULAR -AR VERBS.
Tener “To Have” La clase de español I.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy?
Los interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Bienvenidos a la clase de español. ¡Hola! Me llamo Señora Matousek.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
Objectives Identify bedroom items/furnitureitems/furniture Use hay and no hay to say whats in your bedroomhay and no hay Use tengo or no tengo to say what.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
T RABAJO DE TIMBRE Translate to Spanish. 1. I am (not) tall. 2. He plays baseball. 3. We go to school. 4. They rest on the weekends. 5. I want to go for.
How does “gustar” work? “I like pizza.” “Elena likes to swim.”
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Irregular Yo. decir hacer Práctica Conjuega: 1. Tú ________ 2. La clase ____________ 3. Los estudiantes ____________ 4. Yo _____________.
Forming questions Grammar Essential 1.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Tener los básicos. Tener = to have The verb tener is literally translated as “to have” but has many other uses as well—to tell how old someone is Tener.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
THIS IS With Host... Your VocabularioVocabulario 2 ArticulosTener and Idioms Obligation Cuanto, Mucho, Poco.
Las Preguntas (the questions) pg
Español 2 19 de septiembre de La campana Hoy es viernes el 19 de septiembre de ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Capítulo 2: ¡Organízate!
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Vocabulario de Capítulo 2:
Transcripción de la presentación:

November 14, 2008

Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or needs.

Parte B (20 pts.) Felipe and Andrea are at a meeting of international students. Based on their conversation, write (a) s í or (b) no for the English statements that follow.

Parte C (10 pts.) Read a pen pal letter and decide if the statements are correct or not. Vocabulary you need to know: Me llamo… Soy de… Tengo deicis é is anos. Me gustan muchas cosas. Me gusta el f ú tbol. la m ú sica rock. No me gusta… mucho la escuela ya tengo hay buena comida My name is… I am from… I am sixteen years old. I like a lot of things. I like soccer. rock music. I dont like… a lot the school I already have there is/there are good food

Parte D (10 pts.) Match questions with answers. Vocabulary you need to know: necesito necesitas ¿Qu é quieres hacer hoy? ¿Cu ánto dinero tienes? Tengo… ¿Quieres ir al centro comercial? ¿Hay un televisor en tu cuarto? No, no hay. I need you need What do you want to do today? How much money do you have? I have… Do you want to go to the mall? Is there a television set in your room? No, there is not.

Parte E (10 pts.) Match a list of items to the picture. Vocabulary you will need to know: un diccionario la ropa comprar carteles una radio una mochila unas revistas calculadora zapatillas de tenis televisor cosas un reloj a dictionary clothes to buy posters a radio a backpack some magazines calculator tennis shoes/sneakers television set things a clock

Parte F (10 pts.) Answer the following questions in Spanish. 1.¿Qu é quieres hacer? _________________________ 2.¿Qué necesita hacer Paco? _________________________ 3.¿Qué hay en tu cuarto? _______________________________________________________ 4.¿Cuánto dinero tienes? _________________________ 5.¿Qué hay en la clase de español? ____________________________________________ Quiero ir al centro comercial. Paco necesita hacer la tarea. Hay una cama, tres ventanas, un televisor, y un cartel en mi cuarto. Tengo cien dólares. Hay ventanas, una puerta, muchas sillas, y un reloj.

Parte G (10 pts.) (1-2) Two sentences what there is in D éboras room. ______________________________________. (3-5) Three sentences what she needs to do. ______________________________________. Hay revistas, carteles en el cuarto de D ébora (en su cuarto) D ébora necesita poner la ropa en el cuarto

Parte H (10 pts) Translating questions. Vocabulary you need to know: I haveHow many 100 books I need you need to buy a lot/many some postersclasses 21 magazines Yo tengo cien Yo necesito comprar unos caterles veintiuna revistas cuántos libros tú necesitas muchas clases