For the teachers This is noughts and crosses. You need PowerPoint version 2003 or later to run it. Simply divide class into two and when they get the word.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ser vs Estar.
Advertisements

Noviembre– La lección tres. cgaisar arcasigaasar carga caracasagasasaca caigaarcascasarsacargracias.
Possessive Adjectives
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
¿Qué quieres ser? Quiero ser …...
The Present Tense of tener (to have)
Gramática 2.1 Question Formation Colors
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Table of Contents Help How to Find Clip Art How to Export Clip Art How to Print Clip Art Talk About Activities UNIDAD 1 Lección 1 andar en patineta alquilar.
MI CIUDAD (insert name of city here) Nombre____________ Fecha______________.
La Moda de Mis Personas Favoritas Nombre. Instrucciones… Choose 3 people (celebrities, teachers, friends, family) and describe what they typically wear.
Ideas complied from: Engage Your Students in Learning!: Interactive and Effective Classroom Techniques Rachel Dinisman & Carole Padian, Pinkerton Academy.
Hazlo ahorael 22 de mayo Objetivo: SWBAT understand and use the “ir a” construct. Unscramble the following Spanish vocabulary words (check your spelling!):
Ser Possession. Ser for possessive When using ser as a possessive, there are two essential things to remember: – A form of the verb “ser” and the word.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where I am located. Vocab/Ideas: Delante de Encima de Cerca de A la izquierda Al lado.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Noviembre – La lección uno. mnioceraa ricacararima canoaamericanocariecamino camaaireamanamorarco marina.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index MURPHY.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
¿Qué hora es? Son las diez.
Noviembre– La lección tres. gpeirenors grisreino signogripe peropesopeorreno serenoperrosperegrinos.
POWERPOINT DEL VOCABULARIO: EJEMPLO. MAKE SURE EACH SLIDE INCLUDES AN IMAGE OR IMAGES THAT APPROPRIATELY AND EFFECTIVELY REPRESENT THE VOCABULARY WORD.
Diciembre– La lección dos. ccaesanivo vacacasa canasaca vasonavacenavena avenavacaciones.
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Hoy es lunes, ¡el 2 de febrero! 2/2/15. Para comenzar: fix the following sentences. 1.El lunes pasado, Jorge fui al supermercado. 2.En el supermercado,
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
I can Tell time in Spanish: Avancemos 2.2 Jorgensen.
Telling time in Spanish: index. In order to ask the time in Spanish you need to say: ¿Qué hora es? index.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Subject pronouns and Ser To be. Subject Pronouns SingularPlural yoInosotroswe túYou (familiar)vosotrosYou (familiar) Él/ella/ud.He/she/you (formal) Ellos/ellas/uds.They.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
Noviembre – La Lección Uno. mlrápaas alarpalapalas palma alasalmaalmas palmarpalmasramarasparasa.
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
MI CIUDAD (insert name of city here)
Interactive Math Notebooks
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
COOPERACION 1ST.-2nd Prof. Lucy Báez.
Cómo eres tú?.
Mi ciudad.
Telling time in Spanish:
Telling time in Spanish:
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Telling time in Spanish:
MI CIUDAD (insert name of city here)
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
To insert audio you need to be on that slide
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Conjugating.
Conjugating.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
3D Man Arranging Colorful Toy Blocks Your Logo. 3D Man Arranging Colorful Toy Blocks.
Transcripción de la presentación:

For the teachers This is noughts and crosses. You need PowerPoint version 2003 or later to run it. Simply divide class into two and when they get the word correct, click on a nought or cross to fill that square in. Slide 2 is blank, you can copy and paste this and add your own pictures or words. However, you must send the pictures/words you insert to the back so the noughts and crosses appear when clicked. Right-click on the image and where it says order click send to back.

1. BLANK BLANK BLANKETY BLANK

EN EL HOTEL / A LHÔTEL

EN LA HABITACIÓN / DANS LA CHAMBRE

EN EL CAMPING / AU CAMPING

EN LA OFICINA DE OBJETOS PERDIDOS/ AU BUREAU DES OBJETS TROUVÉS

Los colores / Les couleurs

MI RUTINA / MA ROUTINE

MI MASCOTA / LES ANIMAUX

LOS EMPLEOS / LES EMPLOIS

LAS ASIGNATURAS / LES MATIÈRES

LA ROPA / LES VÊTEMENTS

EL TIEMPO / LE TEMPS

EN LA CLASE / EN CLASSE

LAS TAREAS DOMÉSTICAS / LES TÂCHES MÉNAGÈRES

LOS PASATIEMPOS / LES LOISIRS

EN EL HOTEL / A LHÔTEL

EN LA CIUDAD / EN VILLE

AYUDAR EN CASA / AIDER A LA MAISON

EL TIEMPO LIBRE / LES PASSE-TEMPS