ALC 8 Fold a paper in 8 sections.. ALC paper folded. Make your paper look like this. Desk # First and last Name Español period ALC 8 lunes el 12 de septiembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Fecha Telling the date.
Advertisements

Los números.
Los números.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
El Calendario Español.
ALC 11 martes el 20 de septiembre Bienvenida martes el 20 de septiembre.
Diecisiete Ocho Veintitres Treinta Cinco ¡Hola!
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
ALC 9 miércoles el 14 de septiembre Repartan los papeles. Place paper received in you binder according to the date.
Objectives  Learn to ask and respond where are someone is from.  Review the capitals.
ALC 10 viernes el 16 de septiembre. Bienvendia • viernes el 16 de septiembre.
Warm-Up El alfabeto Los dias de la semana lunes martes miércoles
¡¡Los números!! (cero – treinta y uno)
Numbers.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
On your desk: Documento Today’s notes Flash Cards.
Para Empezar 1.El alfabeto 2.Números de 0 a 39. All letters are feminine: la a, la b, and so on.
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
Los números del 0 al 100 The numbers 0 to 100.
Cero.
Los números uno 2- dos 3- tres 4- cuatro 5- cinco 6- seis 7- siete 8-ocho.
C1v2 repaso. Phone numbers:  2. ocho- veintinueve- treinta y uno- catorce  3. catorce- nueve- treinta- veintiséis  4. uno- dieciséis- veintidós- veintitrés.
Hoy es lunes, el 15 de septiembre. Esponja: Take out your notes and find your “introducciones” section. 1. Practice introducing yourself to each of your.
What uses could you give to numbers in Spanish? Think for one minute, and then brainstorm!!!!!
Capítulo 1 Vocabulario 2 Los Números La Fecha Los Días de la Semana Los Cumpleaños.
Chapter 1-Part 2 Vocabulary
Los números 1  uno 2  dos 3  tres 4  cuatro 5  cinco 6  seis
Uno 1.
Los números del 0 al cero uno dos tres cuatro cinco 6 7 8
ALC 6 Pueden usar el mapa. Vas a leer nueve frases que indican la nacionalidad, el país de origen de una persona, de personas que hablan español de Sud.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can prepare for the quarterly exam Vocab/Ideas: How to say the date Numbers 1-31 Months of the year Days of the week Classroom.
ALC 12 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
Copie las palabras: Los Números 0-20: Cero Siete Uno Ocho
REPASO DE LOS NÚMEROS
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
(to begin) Vocabulario Los números
Vámonos minutos 1) Escribe la fecha y el objetivo : Hoy es el 25 de septiembre del Objetivo: I can use numbers 0-31 in various ways Complete.
ALC 10 viernes el 16 de septiembre. Bienvendia viernes el 16 de septiembre.
¿Qué día es?¿Cuál es la fecha de…?  Answer with a day of the week.  Hoy es… (today is…)  Mañana es… (tomorrow is…)  *Days are not capitalized in Spanish.
Agenda ALC 5 Review SA map. ALC # 5 ¡Translate to Spanish Where are you from? I am from ________ (write the city, state, country) ALC 4 jueves el 29 de.
ALC 6 La fecha es martes el 6 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Páginas en sus libros de español.  1 uno11 once21 veintiuno  2 dos12 doce22 veintidós  3 tres13 trece23 veintitrés  4 cuatro14 catorce24 veinticuatro.
Uno 1.
DLT: I can identify numbers 0-31 in Spanish.. 00 11 22 33 44 55 66 77 88 99  10  Cero  Uno  Dos  Tres  Cuatro  Cinco  Seis.
Catorce 14. treinta y cuatro 34 cuarenta y siete 47.
Los Numeros.
122/09/2009 Capítulo 1: Segundo Paso ¡Mucho gusto! Vocabulario: Los números del 0 al 30 Página 27.
Para Empezar Numbers p. 7 Cero 0 Uno 1 Dos 2 Tres 3.
Español I Essential Question: How do I talk about numbers, days of the week and months in Spanish?
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
EL ALFABETO, LOS MANDATOS, LOS SALUDOS, LOS MAPAS, LA FECHA, EL TIEMPO Lección Preliminar.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
WALT: to revise numbers & months in order to talk about birthdays.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
LUNES EL 29 DE AGOSTO ALC 3. Horario de hoy Entregar el disclosure ALC/objetivos Bienvenida – practica Leer Video Repaso de días y números acheivment.
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Turn in your seat and face the person in back of you. The student facing the screen reads the.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida lunes el 19 de septiembre.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
1 uno once veintiuno 2 dos doce 22 veintidós
Los Mapas y Los Números Para Empezar. Directions You will visit map posters hanging on the walls. Your job is to write out the number (spelled correctly!)
Uno 1 Dos 2 Tres 3 Cuatro 4 Cinco 5 Seis 6 Siete 7.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
¡H OLA CLASE ! Copy the I Can statement in your notebook I can understand and use numbers from
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
El alfabeto, los mandatos, los saludos, los mapas, la fecha, El tiempo
Transcripción de la presentación:

ALC 8 Fold a paper in 8 sections.

ALC paper folded. Make your paper look like this. Desk # First and last Name Español period ALC 8 lunes el 12 de septiembre objetivo

ALC 8 lunes el 12 de septiembre emparerar/ match • Seis • Diecisiete • Diez • Cuatro • Quince • Doce • Veinte • 4 • 20 • 15 • 6 • 12 • 17 • 10

Respuestas • Seis • Diecisiete • Diez • Cuatro • Quince • Doce • Veinte • 6 • 17 • 10 • 4 • 15 • 12 • 20

Al terminar escribiendo el objetivo, recoge un libro verde del carrito de en frente de la clase

objetivo • Yo puedo repasar el alfabeto y los países y las capitales de Sud América. • Yo puedo deletrear correctamente los números 1-31 y los días de la semana.

Asignación • Find the assignment from last week. It should be folded into four columns. Write on the back.

Asignación • Escribe tu número arriba al lado derecha en el rincón 20 font • Escribe tu nombre y apellido • Escribe la clase “español n” • Escribe el período • Escribe la fecha lunes el 12 de septiembre. • Escribe el título “números y días”

Leer y comprender • Leer en voz alta la lectura en la página 2. • Leer en silencio la lectura en la página 2. • En el papel de la asignación, contesta las preguntas al pie de la página.

Repaso 3x5 with country/capital • Venezuela • Colombia • Ecuador • Perú • Bolivia • Paraguay • Chile • Argentina • Uruguay • Caracas • Bogotá • Quito • Lima • La Paz, Sucre • Asunción • Santiago • Buenos Aires • Montevideo

Concentration/memory Work in pairs. Place a mark on the card that will identify that it is yours. You may just use one set or both sets together. Shuffle,mix the countries and capitals together. Place the cards face down. Find the match.

Alfabeto • Lee las letras a su compañero. Su compañero va a escribir las letras en la hoja en una línea.

• BGLRKHQM • ÑVZUSYJT • Check the letters • Change positions when done.

CPSX RGDF AQÑ HZBV Check the letters

• Fold paper into 4 columns. • Write the following headers for each column • Nombre • Sentimiento • País • Capital

Direcciones • Find out the “names” of different students. • Have them spell their name out. • Find out how they are feeling. • Find out where they are from. • Find out the capital of the country. • Record the responses on your chart. • #4, 8, 12, 16, 20, are to be done in the usted form.

Entregar la asignación

notas • Use flash cards • Write the digital form on the front (1) • Turn the card over and spell it out. (uno)

• Uno • Dos • Tres • Cuatro • Cinco • Seis • Siete • Ocho • Nueve • Diez

• Once • Doce • Trece • Catorce • Quince • Dieciséis • Diecisiete • Dieciocho • Diecinueve • Veinte

• Veintiuno • Veintidós • Veintitrés • Veinticuatro • Veinticinco • Veintiséis • Veintisiete • Veintiocho • Veintinueve • Treinta • Treinta y uno

• lunes • martes • miércoles • jueves • viernes • sábado • domingo