Lesson 1 – At the farm with Uncle John

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los animales que viven en la granja o en el rancho
Advertisements

Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
Hazlo ahora el 25 de febrero Turn your homework in to the back tray! THEN, on your hazlo sheet, write down your favorite fruit and vegetable (in Spanish.
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
Hoy es __________, el __________ de ____________. ¿Qué tiempo hace? Have you ever eaten real, authentic Mexican food? What do you think authentic Mexican.
Hoy es el dieciocho de marzo.. La cita del día El objetivo We are learning to: – Identify fruits.
¿Qué es en inglés?. intención: To be able to say what you eat, drink and study on a typical day at school jueves tres de noviembre.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Las frutas la manzana el plátano las cerezas las uvas.
¿Qué animal quiso robar el lobo feroz?
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
Sra. Konner Sub Plans Burnet Hill Day
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
Del 10 – 14 Noviembre. MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Write on notebook the names of the members of your family. Escribe en tu cuaderno los nombres.
Los animales confundidos
En la granja.
Hide and Seek on the Farm
Realidades 1 APUNTES #1 gusta/gustan y encanta/encantan.
LAS FRUTAS=FRUITS banana= cereza= ciruela= coco= durazno= frambuesa=
ALC 94 Jueves el 10 de febrero. Objetivo I can use my notes to understand and talk about a family tree in the text book.
¿Cual es la pregunta? Ms Milla.
Los Animales de la Granja
Me llamo _______ Clase 601 La fecha es el 22 de diciembre del 2014 Proposito #39: ¿Como son los miembros de tu familia? Actividad Inicial: COPY and complete.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
Instrucciones: Draw pictures of your favorite breakfast foods and drink on this place setting. On the other side, draw pictures of your favorite dinner.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
Los gustos y los disgustos
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Tic-tac-toe- yo yo Who is X? Who is O? When it’s your turn, then you go! You got it right? Mark your letter! Got it wrong? Gotta do better! Don’t mark.
En la granja.
ALC 28. Bienvenida La fecha es lunes el 14 de noviembre. vocabulario.
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
Answer in Spanish: ¿Qué compras en el mercado?
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Me llamo ________ Clase 802 La fecha es 18 de marzo del 2014 Propósito # 54: ¿Te gusta la comida Mexicana? Actividad Inicial: Copia y responde Ejercicio.
El 16 de marzo, 2015 Write the T-chart for the word “caminar”. Camino caminamos Caminascamináis Caminacaminan.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
5 de enero del 2015 Proposito 42b: Write a paragraph telling who your immediate family members are, their names and at least 4 descriptions for each. (12.
Span 101.  In groups of 4, work on each problem together as a group. Write each response down, and keep track of your total points.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Animales de la Granja Farm Animals.
Animales de la Granja Farm Animals.
¿De qué color es tu fruta favorita?
Objectives: To recognize family relationships To identify people by name and family relationship. To ask and tell classmates the names of their family.
What is your favorite meal of the day? Explain why it is your favorite. Bellwork – Hoy es _______el _______ de _______ martessiete febrero.
Preescolar Español Tareas Maestra: Celina
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
Gustar to be pleasing to The verb gustar literally means to be pleasing to. We use gustar to express our likes and dislikes. When we use gustar we are.
Me gusta(n) y Me encanta(n) Te gusta(n) y Te encanta(n) Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Bell Ringer- Spanish II List the five names of food that you know in Spanish on the Post it note. Place the Post it note in the box on the board when you.
Este ese aquel Este carro Ese carro Aquel carro.
Los Animales de la Granja
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
¿Que vas a pedir? What are you going to order? en el almuerzo for lunch.
Hola Pg Los Colores y Animales. Objectivos 1. Students will combine animal, color and size vocabulary to form simple sentences. 2. At the end of.
Spanish Animal Names Miss Scherr Start What animal is this?  Cabra Cabra  Gato Gato  Pollo Pollo Next.
La Comida Vocabulario del Capítulo 3A. To talk about breakfast en el desayuno for breakfast.
A comer 8.1  What do you eat for breakfast?  What do you eat for lunch?  I’m thirsty. What is there to drink?  ¿Qué tomas para el desayuno?  ¿Qué.
Me llamo ___________ Clase 602 La fecha es el 22 de diciembre del 2014 Propósito # 42: ¿Tienes una casa o un apartamento? Actividad Inicial: Copy & complete.
3.3 Colors el 15 de octubre. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Frutas y vegetales In this lesson, you will learn…
En la granja Nombre:__________________________________ clase:_________
En la granja Nombre:__________________________________ clase:_________
I like… You like… He / She / You (formal) like…
Transcripción de la presentación:

Lesson 1 – At the farm with Uncle John A la granja con Tío Juan Lesson 1 – At the farm with Uncle John El granero, El Tío Juan, el granjero El silo El huerto – The orchard El tractor

Lesson 2 – Fruit in the Orchard Las Frutas en la Huerta Lesson 2 – Fruit in the Orchard La manzana La ciruela El durazno La pera La frambuesa La fresa Las uvas La sandía

Muchas Frutas Muchas Frutas Lesson 2- Many Fruits Muchas Frutas (Tune of BINGO) En la granja de Tío Juan se crecen las manzanas. Muchas manzanas, Muchas manzanas Se crecen muchas manzanas en la granja de Tío Juan. On Uncle John’s farm, Many apples are grown. Many apples, Many apples Many apples grown on Uncle John’s farm.

Lesson 3 - Tropical fruit Las Frutas Tropicales Lesson 3 - Tropical fruit La naranja La toronja La piña El limón Las bananas

¿Qué es esto? ¿Qué es esto? (Tune of Frere Jacque) Es una manzana. Lesson 4- What is this? ¿Qué es esto? (Tune of Frere Jacque) Es una manzana. Me gusta mucho. Yum, Yum, Yum. What is this? It is an apple. I like it a lot. Yum, yum, yum!

Un árbol frutal Lesson 5 A Fruit Tree Dibuja manzanas, peras, duraznos, ciruelas, naranjas y limones en el árbol frutal. ( Draw apples, pears, peaches, plums, oranges and lemons in the fruit tree.)

La Tía Carmela en la Cocina Lesson 6 – Aunt Carmela in the Kitchen Tía Carmela is making an “ensalada de frutas.” Say the Spanish name for each of your favorite fruits and draw them in the bowl.

Los Animales en la Granja Lesson 7 - Animals on the farm. El pato La gallina El gallo La vaca El cerdo El caballo La cabra La oveja

Los Animales en la Granja Lesson 8 Animals on the Fram ( tune of The Farmer in the Dell)   La oveja hace be, be La, la, la, la, la, la La vaca hace mu El gallo hace qui-qui-ri-quí El pollito hace pío pío Otros animales: El caballo hace ne El pato hace cua-cua El cerdo hace oin, oin

Vocabulario Vocabulary La granja The farm El granero The barn El silo The silo La huerta The orchard El granjero The farmer El tractor The tractor La familia The family El tío The uncle La tía The aunt Las frutas The fruits La manzana apple La ciruela plum El durazno peach La pera pear La frambuesa raspberry La fresa strawberry Las uvas grapes La sandía watermelon La naraja orange La toronja grapefruit La piña pineapple El limón lemon La banana banana Los animales The animals La vaca cow La oveja sheep El pato duck La gallina chicken / hen El gallo rooster El pollito chick El cerdo pig La cabra goat El caballo horse