Hoy vamos a: crear definiciones jugar al tabú

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LOS DEPORTES.
Advertisements

GCSE Spanish Conversation
Los deportes Mosaicos, pp. 244, 245, 279. Los deportes en Sports Hall of Fame Malena and Antón love to play and watch sports. Since Malena and Antón are.
¿Qué deportes practicas?
To consolidate free time activities for writing assessment.
Los deportes Hoy vamos a repasar deportes describir y definir deportes.
Los deportes.
Get the best grade you can in GCSE Spanish speaking
Los deportes Hoy vamos a trabajar y competir en grupos
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
¿Qué deporte es? Es un deporte de equipo.Es un deporte de equipo. Hay once jugadores en cada equipo. Es un deporte de equipo. Hay once jugadores en cada.
The Verb Jugar To play The Verb Jugar o In Spanish, the verb jugar is used to talk about playing a sport or a game. o It is used to say that someone.
Unit 2 Sports!** (Change on handout) Vocab 1 Los deportes.
Learning Objective Be able to give extended opinions on sports.
2x5= 3x5= 4x5= 5x5= 6x5= 7x5= 45 /5 = 50/5= 2x5= 3x5= 4x5= 5x5= 6x5= 7x5= 45 /5 = 50/5= What do you notice? 10 (diez) 15 (quince) 20 (veinte) 25 (veinticinco)
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
los deportes Hoy vamos a: definir y comparar los deportes
 El futuro = will do…  El condicional = would do…
Light Bulb Languages/KWhitehead Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
What do these verbs mean?.  The –ar verbs you have learned are called regular verbs because their conjugations all follow a predictable pattern. Some.
Jugar -To play (sport, game) yo tútú Ud. él ella nosotros vosotros Uds. ellos ellas juego juegas juega jugamos jugáis juegan.
TEMA: Playing with ‘jugar’ and other sports-related verbs PREGUNTA ESENCIAL: How do I use the verbs in Lesson 6.1 to talk about sports? Español 2 – Unidad.
Jugar - to play (games,sports). ‘Jugar’ has regular -ar verb endings but it is in a new category of verb types. This category is called stem-changers.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
These verbs do not change like you think they will!
Los deportes Hoy vamos a hablar sobre deportes
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Hoy vamos a…….. decir frases largas memorizar una frase larga.
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Bellringer 11/5 Write down any song ideas that you have for our ‘Why learn Spanish?’ video. I will compile a list then we will vote. Try to write down.
Mi dormitorio My bedroom
Español > English Deporte Equitación Baloncesto Atletismo
Sp1 4.2 Unidad 4 vocab introduction, goals revisited.
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
Quasimodo:  ¿Cuál prefieres, el fútbol o el fútbol americano?  ¿Cuál es tu deporte favorito?  ¿Quién es tu jugador favorito?  ¿Cuál es tu equipo favorito?
Lunes 15 de septiembre Máx. : 23° Mín. : 19° Hazlo ahora 3 min.
Gustar, Aburrir, y Interesar
Hoy es el 2 de marzo ¿Qué necesitas en la playa? ¿Qué puedes hacer en la playa?
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Los verbos: interesar; aburrir; gustar/(encantar)
¡Los deportes! ¿Qué te gusta jugar? Write and respond to the following: You are on a trip in a Spanish speaking.
Pocoyó practica deporte. Pato y Elly practican deporte también.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
Work for 11N1 Spanish from KRU Using the next 4 slides (which were also given out in our last lesson), write a paragraph using past, present and future.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Daily Routine Assessment-Monday!
Empareja el español y el inglés.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Los deportes. jugar al vs. practicar / participar en -Certain sports use ‘to play’ (jugar al) -Sports that you don’t ‘play,’ use practicar or participar.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Para hacer ahora ¿Qué quieres aprender sobre los deportes? Please make a list of topics you would like to learn about in regards to sports.
Me Gusta Jugar I like to play. Lesson 1 – Sports Los Deportes (tune of When Johnny Comes Marching Home ) Me gusta jugar deportes Jugar, jugar Tenis, baloncesto,
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Me llamo _________ Clase 7IM La fecha es el 17 de febrero del 2011 Propósito # 32: ¿Cómo terminamos el repaso para la Prueba 3 del Capitulo 1? Actividad.
Capítulo 3 Sección 2. ¿Qué haces los fines de semana? Los fines de semana … Los sábados … Los domingos … Cuando hace buen tiempo …
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 1 10 de febrero de La Campana ▪ Contesta en español con frases completes. ▪ 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? ▪ 2. ¿Qué te gusta hacer más para.
Unit 1B Labolengua The imperfect tense, comparatives and superlatives.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Los Juegos Olímpicos A total of 216 countries will compete in the 2012 Olympics in London. Some of them are listed below. How do you say them in.
Lección 4: Los pasatiempos
The present tense of ir and jugar
Transcripción de la presentación:

Hoy vamos a: crear definiciones jugar al tabú Los deportes Hoy vamos a: crear definiciones jugar al tabú

¿Qué deporte es? Es un deporte muy popular que se juega mucho en los Estados Unidos. EL jugador más famoso se llama ‘Babe Ruth’. Hay muchos equipos; por ejemplo Los ‘Yankees’ de Nueva York y los ‘Red Sox’ de Boston. Este deporte fue un deporte olímpico desde 1992 hasta 2008. These need to be listening comprehensions – teacher can read – students don’t see text first of all. They just have to make notes and try to identify the correct sport. El deporte es ________

¿Qué deporte es? Es un deporte muy popular que se practica mucho en Francia, Austria y en Suiza. Normalmente se lo practica cuando hace frío y es un deporte que es muy popular con los jóvenes en invierno. Es un deporte olímpico desde los Juegos Olímpicos del invierno de 1998. El deporte es _______

¿Qué deporte es? Es un deporte muy popular que se juega mucho en los Estados Unidos. EL jugador más famoso se llama ‘Babe Ruth’. Hay muchos equipos; por ejemplo Los ‘Yankees’ de Nueva York y los ‘Red Sox’ de Boston. Este deporte fue un deporte olímpico desde 1992 hasta 2008. El deporte es ________ el béisbol

¿Qué deporte es? Es un deporte muy popular que se practica mucho en Francia, Austria y en Suiza. Normalmente se lo practica cuando hace frío y es un deporte que es muy popular con los jóvenes en invierno. Es un deporte olímpico desde los Juegos Olímpicos del invierno de 1998. El deporte es _______ el snowboard

¿Qué deporte es? El fútbol Es un deporte de equipo. Hay once jugadores en cada equipo. Se juega con una pelota. Se juega en un campo rectangular. El objetivo es marcar goles. Adapted from Neil Jones – thank you to him for the Pok-ta-pok material too. This is to model the creation of definitions. El fútbol

¿Qué deporte es? El pok-ta-pok Era un deporte de equipo. Había dos equipos con diez jugadores en cada equipo. Se jugaba con una pelota. Se jugaba en un campo especial. El objetivo era pasar la pelota por un arco sin usar las manos. Los perdedores fueron decapitados. Generalmente eran prisioneros de guerra. This is to extend the language to a new, and interesting context and look at an ancient sport from Mexico. Students may not notice straightaway but the verb forms are different as the sport no longer exists. They have worked on this already in this unit so it is just another opportunity to draw attention to it. If there is time in the plenary, students could be told that they are going to revive this ancient sport for the next Olympics and that students have to write a brief description of it for the 2016 Olympics website. They can use this text but they need to bring it up to date (i.e. use the present tense). El pok-ta-pok

El pok-ta-pok

emocionante/aburrido agresivo/brutal exciting/boring aggressive/brutal Es un deporte ... It’s a..........sport que se juega/se hace.... ...that you play/do... de equipo/individual team/individual con una pelota with a ball de combate combat en una cancha/pista on a court acuático water con ...jugadores with....players olímpico Olympic sobre/en el agua on/in the water popular (en/con) popular (in/with) Es un deporte que... It’s a sport that... muy caro/barato very expensive/ cheap (no) me gusta porque... I (don’t) like because... emocionante/aburrido agresivo/brutal exciting/boring aggressive/brutal Es como una mezcla entre........ y.. It’s like a mixture between.... and.... To help students prepare for their taboo game. They can spend 10 minutes thinking through/drafting definitions and practising, but need to speak spontaneously when playing the game. They are working with a partner with half the cards each trying to get through the whole set of 24 cards in the quickest amount of time. They should practise several times and then can try against the clock, perhaps put them into groups of 8 ( 4 x pairs) with a stop watch for each group.

la carrera con armamento la halterofilia el hockey el remo la vela la lucha el boxeo la natación la gimnasia el ciclismo el atletismo el fútbol la pesca el rugby el pancracio la carrera con armamento la halterofilia el hockey la fórmula 1 el esquí el snowboard el pok-ta-pok el judo la hípica/ la equitación el triatlón el decatlón la esgrima la escalada For a guessing game like Taboo – cut up into cards and students take one and have to describe it not using the word. They get one minute to do as many as they can with a partner.

¿Qué deporte es? El pok-ta-pok Era un deporte de equipo. Había dos equipos con diez jugadores en cada equipo. Se jugaba con una pelota. Se jugaba en un campo especial. El objetivo era pasar la pelota por un arco sin usar las manos. Los perdedores fueron decapitados. Generalmente eran prisioneros de guerra. This is to extend the language to a new, and interesting context and look at an ancient sport from Mexico. Students may not notice straightaway but the verb forms are different as the sport no longer exists. They have worked on this already in this unit so it is just another opportunity to draw attention to it. If there is time in the plenary (or for homework), students could be told that they are going to revive this ancient sport for the next Olympics and that students have to write a brief description of it for the 2016 Olympics website. They can use this text but they need to bring it up to date (i.e. use the present tense). El pok-ta-pok

Nuevo deporte para los Juegos Olímpicos en Río de Janeiro, 2016. Every four years new sports are added to the Olympics and some are dropped. In 2016 organisers plan to revive the ancient sport of Pok-ta-pok. You have been asked to write a description of the sport for the 2016 Olympics website. You can use the old text to help you but you must change the tense of the verbs. It would also be good to write the text as a paragraph with linking words and to add some positive opinions to encourage the public to follow the sport. You also need to say which sport will be dropped to make room for Pok-ta-pok and give a reason why. El pok-ta-pok Era un deporte de equipo. Había dos equipos con diez jugadores en cada equipo. Se jugaba con una pelota. Se jugaba en un campo especial. El objetivo era pasar la pelota por un arco sin usar las manos. Los perdedores fueron decapitados. Generalmente eran prisioneros de guerra.

Vocabulario 1. sportsperson 2. player 3. young people 4. team 5. they play 6. are 7. in winter 8. from…until… el/la deportista el jugador los jóvenes el equipo juegan son en invierno desde…hasta… Suggest that students choose 15 words from the topic so far – here are some suggestions.